Sunday, March 13, 2022

حق انتخاب از میان استعمار بد، بدتر و بدترین

 


حق انتخاب از میان استعمار بد، بدتر و بدترین

اگر قرار بر آن باشد که دیگرانی ما را استعمار بکنند و من به آن استعمار رضایت داشته باشیم، چرا تحت استعمار، تورکیه، یا آمریکا، یا فرانسه،  یا ... یا حتتا‌ تحت استعمار روسیه نروم که صدها بار، وضعیت بهتری نسبت به استعمار فارس ها دارند.
مثلا، من ملت تورک، در سبستم استعماری فارس ها، هیچ‌ حق انسانی- ملی-وطنی و حاکمیتی ندارم.
در استعمار ایرانی-فارسی، ملتی هستیم که در وطن خودش زندانی است. حقوق زندانی هم به ما داده نمی‌شود.
اگر بجای مستعمره ایران، مستعمره بدترین قدرتی مانند روسیه بودیم، حداقل بخشی از حقوق انسانی-ملی-وطنی و حاکمیتی خودمان را می داشتیم.
پس اگر مجبور به انتخاب بد، بدتر و بدترین از میان کشورهای استعمارگر باشیم، من بهترین استعمارگر که همان استعمار «بد» است را انتخاب می کنم.
به عقیده من، سیستم استعماری انگلستان بد، سیستم استعماری  روسیه بدتر و سیستم استعماری فارس-ایران بدترین نوع استعمار و رابطه انسانی-حقوقی- ملی و حاکمیتی است.

من هیچ وقت، از بین مناسب، خوب، ایده‌آل در یک سو و بد، بدتر و بدترین، در دیگر سو، بدترین را در بدترین شرایط هم انتخاب نمی‌کنم.

انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
05.03.2022















No comments:

Post a Comment

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه ل...

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه لری میللته‌ آیدین اولمالی دیر