Wednesday, December 2, 2020

افشای استراتژی شعوبیه برای ایجاد دشمنی و جنگ در میان شیعیان و مسلمانان

پانفارسیسم، از هر فرصتی برای مخالفت با تورک ها و کوچک شمردن پیروزی های تورک ها سوء استفاده می کند. آخرین رفتار دشمنانه پانفارسیسم با تورک ها در جریان پیروزی های پی در پی تورک ها به هنگام آزاد سازی "قره باغ" اشغالی از دست ارمنستان روی داد. 

در این جنگ های کوتاه مدت، آزربایجان تورک، نه تنها در میدان جنگ نظامی بر دشمن غلبه کرد، بلکه توانست جنگ را در میدان سیاست هم ادامه داده و سرزمین های تاریخی تورک ها را بدون خونریزی بیشتر آزاد سازد.

این پیروزی های سریع، کام پانفارسیسم را در داخل و خارج ایران تلخ کرد و آن ها به دنبال بهانه ای برای کم اهمیت نشان دادن آن ظفرها بودند.

این بهانه زمانی بدست پانفارس ها افتاد که صدای اذان و "الله اکبر" در پی آزاد سازی هر کوه، روستا، قصبه و شهر از بلندای کوه ها و مناره ها شنیده شد. پانفارس هایی که قرآن را آتش می زدند و از اسلام بری بودند و اسلام را با لجن خودشان به کند کشیده بودند، "وا اسلاما" و "وا شیعیا" سر دادند که چرا شیعه تورک آزربایجان، پیروزی هایش را با اذان بدون "اشد ان علیا ولی الله" سر می دهد؟

پانفارسیسم تلاش کرد برای بار دیگر، از اذان و عبادات، به عنوان یک اسلحه، برای زدن تورک های مسلمان و شیعه سوء استفاده بکند. 

هدف پانفارس و شعوبیه، از شیعه و اسلام، عبادت دینی بر اساس دین رسول الله نبوده و نیست، بلکه پانفارسیسم، برای دستیابی به اهداف سیاسی-قومی و نژادی و امپراطوری تاریخی خود، از اسلام و شیعه سوء استفاده می کرده و می کند. برای همین هم در هر کجا خون مسلمانان و به نام اسلام ریخته می شود، دستان خون آلود تروریست های پانفارسیسم دیده می شود.

شیعه، تا حدود زیادی تبدیل به یک وسیله و ابزار سیاسی، برای پانفارس شده است و در خدمت منافع سیاسی و اهداف استراتژیک پانفارسیسم قرار گرفته است. 

عرب ها و سنی ها، از صدر اسلام متوجه سوء استفاده پانفارسیسم از اسلام و خلق دینی جدید و در کنار دین محمد، در زیر شعار اسلام شده بودند. سنی ها در راستای افشای سیاست های ضد دینی پانفارسیسم، ده ها کتاب در باره شعوبیه یا ملتگرایی عجم ایرانی نوشته و در آن ها راه و روش های حدیث سازی و جعل منبع، برای شعوبیه را افشا کرده اند.

رهبران سیاسی-تاریخی تورک های حاکم بر مناطقی که امروزه ایران نامیده می شود هم اغلب سنی مذهب بوده و در هر فرصتی با شعوبیه و پانفارسیسم مخالفت کرده اند که توسط پانفارس های شعوبیه ترور شده اند.

یکی از این تلاشگران برای سازش میان شیعه تورک با مذاهب سنی، مرحوم نادر شاه افشار بود که در "قورولتای دشت مغان" چند شرط برای اداره ممالک افشاریه گذاشت که از جمله آن شروط، حذف دوباره "اشهد ان علیا ولی الله" از اذان و متوقف کردن هر نوع توهین، اهانت و صب اصحاب رسول الله و همسران پیامبر گرامی بودند.

این سیاست اصلاحی نادر شاه افشار تورک در روش های مذهبی شیعه شعوبیه، شاید یکی از دلایل ترور او هم بوده است. اقدامات اصلاحی او در مذهب شیعه و تاکید بر مذهب جعفری، یکی از فرق های میان شیعه تورک و شعوبیه فارس است که به نزدیکی هر چه بیشتر فکری و عملی جهان سنی و شیعه می انجامید. راه را برای اصلاحات بیشتر و عمیق تر مذهبی می گشود. اختلاف های مذهبی را کم می کرد. از دشمنی ها می کاست. خونریزی ها را بشدت کم می کرد. مسلمانان را در مقابل دنیای غیر مسلمان یکدست و متحد می کرد.

اما و با آن که پانفارسیسم از "هفته وحدت میان شیعه و سنی" دم می زند، اما دشمنی با سنی ها و توهین به صحابه رسول الله و همسران وی را ادامه می دهد. در حقیقت، طرح شعار "هفته وحدت" یک "استراتژی  تقیه و فریب" است که توانسته تا حدودی هم موفق بشود.

تا آن جایی که من می دانم، اغلب مراجع تقلید شیعه، با دخول جمله "اشهد ان علیا ولی الله"  در اذان مخالفند و حتی اعلام می کنند که آوردن هر حرف یا جمله اضافی بر آن چه رسول الله فرموده است، نماز انسان ها را باطل می کند.

سوال این است که:

آیا ذکر "اشهد ان علیا ولی الله" یا هر جمله دیگری در اذان، بر خلاف نص صریخ حضرت محمد است؟

اگر افزودن هر حرف و جمله اضافی، نماز شیعیان را باطل می کند، چرا ملاها، آیت الله ها و اندیشمندان دینی در این باره صریح نیستند؟

آیا اصرار بر این جمله و توهین به همسران پیغمبر، شورش و عصیان بر علیه محمد و دین وی نیست؟

چرا شعوبیه بر این جمله تاکید می کند و به دنبال کدام اهداف است؟

چرا شعوبیه عمدا به دنبال دشمن تراشی در میان مسلمانان و جنگ بین شیعه و سنی است؟

چرا اخیرا توهین به سه خلیفه اول و همسران رسول الله که طبق آیات قرانی ام المومنین هستند، افزایش یافته است؟

آیا ایران و شعوبیه پانفارس، همان طور که در ظاهر ادعا می کند، واقعا در پی اتحاد دنیای اسلام است؟ اگر واقعا در پی اتحاد دنیای اسلام و تامین صلح و آشتی در میان مذاهب اسلامی است، چرا بر مشترکات اسلامی، احترام به صحابه و خلفا و همسران حضرت رسول تاکید نمی کند و بر اختلافات می دمد؟

برای نزدیکی شیعه و سنی به هم و رهایی از سلطه پروپاگاندا و تبلیغات شعوبیه پانفارس چه باید کرد؟

تکلیف مردم و روشنفکران با آیت الله ها، مراجع، ملاها، نوحه خوان هایی که نه به قرآن احترام می گذارند و نه به حضرت محمد و نه به صحابه رسول الله و نه همسران رسول الله و در پی اهداف خود در زیر سایه دین هستند، چیست؟

آیا تقلید به مراجعی که جرات نمی کنند؛ احکام واقعی دین را بگویند، جایز است؟

برای بحث این گونه مسایل، دو تن از متفکران دینی شیعه و سنی در برنامه این هفته دیالوگ حضور خواهند داشت.

جناب آیت الله عبد الحمید معصومی تهرانی؛ آیت الله فارس و از منتقدان ولایت فقیه و نگرش حاکم بر شیعه در ایران

 جناب فردین باسامی؛ سخنگوی جبهه اهل سنت ایران

مهمانان این هفته دیالوگ خواهند بود.


انصافعلی هدایت

تورنتو - کانادا

دوم (2) نوامبر 2020

hedayat222@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

آیا این اسکناس جعلی نیست؟

 آیا این اسکناس جعلی نیست؟ اسکناس جعلی ، برای ساخت و تایید تاریخ جعلی ایران بعدی     این اسکناس ، ساختگی و جعلی به نظر می رسد ...