Sunday, September 24, 2023

94 درصد معتقدند که رابطه فارس‌ها و زبانشان با دیگر ملل و زبان‌هایشان دشمنانه است

 



94 درصد معتقدند که رابطه فارس‌ها و زبانشان با دیگر ملل و زبان‌هایشان دشمنانه است

در این نظرسنجی از مخاطبان پرسیدیم: 

به نظر شما، رابطه فارس‌ها و زبان فارسی با ملل غیرفارس و زبان‌هایی همچون تورکی، عربی، بلوچی و ... را چگونه ارزیابی می کنید؟

پاسخ‌ها:

بیر - این رابطه، حذف کننده، دشمنانه و دگر ستیزانه است.

 34% شرکت کنندگان این گزینه را انتخاب کرده اند. یعنی، رابطه فارس‌ها و زبان فارسی با دیگر ملل و زبان ها را دشمنانه ارزیابی کرده اند. بنا بر لین، هم زبان فارسی و هم فارسی زبانان، دیگران را دشمن خودشان فرض کرده و با انواع وسایل و امکانات ممکن و در اختیارشان، در تلاش هستند تا دیگران را نابود بکنند. یعنی فارس ها، همه را دشمن خودشان می بینند و با دنیای اطراف، سر جنگ و ناسازگاری دارند. 

ایکی - این رابطه، دوستانه، رقیب و مانند شرکت در یک مسابقه آزادانه است.

 تنها 6٪ شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقد هستند که رابطه فارس‌ها و زبان فارسی با دیگر ملل و زبان آن‌ها، دوستانه، رقابتی و مانند شرکت در یک مسابقه آزادانه است.

یعنی 94 ٪ شرکت کنندگان، این رابطه را دوستانه و رقابتی نمی دانند.

به نظر آنان، زبان فارسی توانائیش را در یک مسایقه آزاد، با دیگر زبان‌ها بنمایش نمی گذارد. بلکه فارس زبان‌ها با ابزارهایی که از قدرت و حاکمیت بدست آورده‌اند، دست و بال زبان دیگر ملل را بسته‌اند و ادعا می‌کنند که آن ملل و زبان‌هایشان قادر به مسابقه با فارس‌ها و زبان فارسی نیستند. 

اُوچ - این رابطه، استعمار گرانه و وسیله استعمار ملل غیر فارس است.

31٪ شرکت کنندگان معتقد هستند که رابطه فارس‌ها با دیگر ملل استعماری است. زبان فارسی هم ابزار و سیله‌ای برری استعمار است.

پاسخ دهندگان، فرض را بر این گذاشته اند که زبان فارسی به مانند تفنگی در دست فارس‌ها برای کشتن یا اجبار به تسلیم دیگر ملل به خواست و اراده فارس‌ها است. 

دُرد - این رابطه، وسیله شستشوی مغزی و موجب عقب ماندگی افراد و ملل می‌شود.

29٪ هم‌ معتقدند که زبان فارسی وسیله ای برای ارتباط با هم و برای درک هم، ساختن و برای توسعه جهان و زندگی آن‌ها نیست بلکه وسیله و ابزاری برای شستشوی مغزی دیگران و حتی القای احساس حقارت بوسیله فارسی در ملل غیرفارسی است که مجبور به آموزش و استفاده از زبان فارسی هستند.

نتیجه: 94٪ معتقدند که رابطه فارس‌ها و زبان فارسی با ملل تورک، عرب، بلوچ و دیگران، دشمنانه، استعماری و  در جهت منافع فارس‌ها و برای شستشوی مغزی آنان است.

طبیعتا، احساس این نابرابری و دشمنی، موجب نارصایتی از این رابطه و عکس العمل در مقابل فارس‌ها و زبان فارسی می شود.

راه حل دم دستی ملل غیرفارس، دشمنی متقابل و رفتار خصمانه با فارس‌ها و زبان فارسی است.

ممکن است شدت این رفتار دشمنانه با فارس ها در این اوضاع و احوال چندان خودنمایی نکند. چرا که فارس‌ها در قدرت بوده و ابزارهای سرکوب و کشتار را در دست دارند اما در صورتی که این وضعیت بهم‌ بخورد، دشمنی انباشته شده، بطور انفجاری و غیرقابل کنترل خود را نشان خواهد داد.

انصافعلی هدایت






No comments:

Post a Comment

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه ل...

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه لری میللته‌ آیدین اولمالی دیر