Wednesday, September 27, 2023

نتیجه نظر سنجی: دوستی با دشمن ملل غیرفارس، حماقت است


 نتیجه نظر سنجی: دوستی با دشمن ملل غیرفارس، حماقت است


در نظر سنجی قبلی، 94% شرکت کنندگان، "فارس‌ها‌ را استعمارگر و دشمن و زبان فارسی را عامل استعمار ملل غیر فارس" اعلام کرده بودند.
در ادامه آن، در این نظرسنجی، جمله ناقص زیر آورده و از شرکت کنندگان خواسته شد تا یکی از چهار جمله را در تکمیل جمله اصلی انتخاب بکنند.
(متاسفانه، اینستاگرام اجازه نمی دهد تا شرکت کنندگان بیش از یک گزینه را انتخاب بکنند.)
جمله اصلی نظرسنجی: "چون فارسی وسیله استعمار و فارس‌ها دشمن هستند ..."
الف- 40 ٪ گزینه چهارم را انتخاب کرده و معتقدند که "ملل، باید مدارس را تحریم و  خانه ها را به مدرسه تبدیل بکنند."
یعنی، فارس‌ها و پان ایرانیست‌ها، با جنگ زبانی، و از طریق آموزش اجباری زبان فارسی، موفق به شستشوی مغزی ملل و در نتیجه، توانسته‌اند، در حرمله اول، ذهن انسان‌ها را استعمار کرده، در مرحله بعدی هم، ملل غیر فارس، به استعمار وطن و منابعشان توسط فارس‌ها تن داده‌اند.
برای مقابله با استعمار و شستشوی ذهنی، باید با زبان فارسی قطع رابطه کرد. 
باید تمامی خانه‌ها، به مدرسه تبدیل بشوند. 
باید هر باسواد و فعال ملی، به معلم بدل بشود.
باید زبان مادری به کودکان و حتی بزرگسالان آموزش داده بشود‌.
 باید تاریخ خود ملل را آموخت.
باید روش‌های انتقاد را بخوبی آموخت.
پس از طی این مراحل است که انسان‌ها از استعمار و سیستم شستشوی مغزی پانفارسیسم و پان‌ایرانیسم آزاد شده، استقلال فکری خواهند یافت و برای استقلال ملی و آزادی، حقوق بشر و ‌‌... جانفشانی خواهند کرد.
در عین حالی که ارزانترین راه حل هم، گذر از این مسیر است. وگرنه، با ذهن، ادبیات، دین، مذهب، ایدئولوژی، سیاست، راه‌حل ها، و تجربه های آموخته در سیستم پانفارسیسم:
اولا، حرکت در مسیر استقلال‌خواهی دشوار خواهد بود. 
ثانیا، پس از دست‌یابی به استقلال، ابتلا به ارتجاع و بازگشت به پانفارسیسم و تبدیل شدن به دم فارس‌ها محتمل است. چرا که ذهن‌ها مستعمره باقی مانده‌اند.
ب - در مقابل این گزینه، 22٪ شرکت کنندگان خواستار اتخاذ استراتژی "مقابله بمثل" با فارس ها هستند.
این دسته از رای دهندگان، با انتخاب جمله "ملل غیر فارس هم باید با فارس‌ها و فارسی دشمنانه رفتار بکنند" خواستار دشمنی با دشمن شده اند. 
یعنی، اگر فارس‌ها، پانفارس‌ها و پان‌ایرانیست‌ها با حقوق ملی، سرزمینی و حاکمیتی ملل غیر فارس مخالفت می‌کنند و در این راه، از تمامی ابزارهای مادی و معنوی، برلی دشمنی بهره می برند، چرا باید با فارس ها به همان روش مقابله نکرد؟ 
چرا نباید با تمامی وسایل، ابزارها، امکانات و راه‌های ممکن با فارس ها دشمنی نکرد؟
چرا نباید با دشمنان فارس ها، برای نابودی آن‌ها متحد نشد؟
این دسته معتقدند که دوستی با دشمن، عین حماقت است و به گله‌ای گاو و گوسفند تشبیه می شوند که برای ثروتمندتر شدن صاحب گله تلاش می کنند، غافل از این که دیر یا زود، صاحب گله، آن‌ها را بدست قصاب خواهد سپرد.
ج - گروه سوم پاسخگویان ( 21٪، ) راه میانه تری را انتخاب کرده‌اند. این دسته خواهان آن هستند تا "ملل غیر فارس، باید به هر شکل ممکن، در تضعیف فارس‌ها و فارسی بکوشند". 
این دسته، راه حل، تضعیف فارس‌ها را انتخاب کرده‌اند. تحریم اقتصادی، تحریم رسانه‌ای، تحریم فرهنگی، تحریم آموزشی، تخریب سیستم ارتباطات و زیرساخت‌های متعلق به فارس‌ها، دامن زدن به اختلافات درونی فارس زبان‌ها، ایجاد اختلال در (یا نابودی) سیستم‌های مالی-مالیاتی، ایجاد ناامنی در مناطقی که فارس‌ها را در صد سال گذشته به آن مناطق کوچانده‌اند و ... را می‌توان از جمله روش های تضیف فارس‌ها و فارسی عنوان کرد.
د - در نهایت هم، 17٪ رای دهندگان "ملل باید از خرید و خواند کتاب‌ها و نشریات فارسی اجتناب بکنند" را انتخاب کرده اند.
این گزینه کمترین انتخاب بوده است اما در تکمیل راه‌های دیگر مقابله با فارس‌ها و فارسی است.
یعنی، بخشی از جوامع و ملل معتقدند که آن‌ها با زور و ضرب چماق دولت فارس‌ها، به زبان فارسی درس خوانده و متخصص شده‌اند. آن‌ها نیاز دارند تا کتاب بخوانند و سرگرمی داشته باشند. کار و ایجاد درآمد، یک ضرورت حیاتی است و بسیاری از افراد در دستگاه‌های دولتی یا مرتبط با سیستم پانفارس استخدام شده اند و ... لذا، مجبور به استفاده از زبان فارسی هستند.
بسیاری از ملل از خواندن و نوشتن به زبان مادری خودشان عاجز و ناتوان هستند و دولت فارس‌ها، برای شستشوی مغزی آن‌ها، از زبان فارسی استفاده کرده و استفاده می کند.
لذا، برای مقابله با استعمار و شستشوی مغزی این دسته‌ از ملل غیرفارس، باید از همان زبان فارسی استفاده کرده، افراد ملل را به خودآگاهی ملی رساند. وگر نه، نمی توان با این افراد ارتباط فرهنگی-فکری، عاطفی و علمی ایجاد کرد.
همان طور که ملاحظه می فرمایید و عکس سوال و جواب ها هم ضمیمه گزارش است، صد در صد شرکت کنندگان در این نظر سنجی، فارس ها را استعمارگر و دشمن و زبان فارسی را وسیله استعمار ملل می دانند و راه رهایی از استعمار را هم در مبارزه با آن دو تصور می کنند. 
تضعیف فارس‌ها و فارسی و دشمنی با آن‌ها، نکته های مشترک تمامی رای دهندگان است.
با احترام
انصافعلی هدایت










No comments:

Post a Comment

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه ل...

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه لری میللته‌ آیدین اولمالی دیر