Thursday, November 2, 2023

پیشنهادی فاشیستی برای ملل تورک، عرب، بلوچ و …

 


پیشنهادی فاشیستی برای ملل تورک، عرب، بلوچ و …

نوشت:
همه تک تک ایرانیان باید بطور کامل، برابر و عادلانه از تمام حق و حقوق برخوردار باشند. هرکسی بغیر این فکر بکند، خائن و ظالم به ایرانیت بوده و لازم است با تصویب قوانینی مجازات بشوند.

نوشتم: 

گرچه حقوق «تک تک» افراد در حکومت های فارس ضایع شده و می شود ولی بحث اصلی بر سر حقوق، اراده و خواست «ملل» است و حقوق افراد در زیر مجموعه حقوق ملی ملل مستتر است. 

آیا فارس‌ها و‌پانفارس‌ها حاضر به از دست دادن منافع استعماریشان از قبل ملل تورک، عرب، بلوچ و … هستند؟

 از طرف دیگر، فارس‌ها خودشان را نه قوم و نه ملت تعریف می کنند. در نتیجه، هستی آن‌ها، چگونه تعریف خواهد شد تا دارای حقوق باشند؟

آیا باور می‌کنید که توده فارس، رهبران و روشنفکرانش، به برابری صد در صدی حقوق، جایگاه و منافع خود با ملل غیر فارس گردن بنهند؟

به‌ عنوان‌مثال، آیا فارس‌ها خواهند پذیرفت تا زبان‌های تورکی، عربی، بلوچی و ... هم زبان رسمی، سراسری، اجباری و مشترک همه باشد؟ 

من تصور می‌کنم که حتی اگر فارس‌ها به برابری صد در صدی با تورک‌ها، عرب‌ها، بلوچ‌ها و … تن بدهند، تورک‌ها، عرب،ها، بلوچ‌ها، و ... فارس‌ها را قبول نخواهند کرد. 

چرا که فارس‌ها (ایرانی‌ها) در صد سال گذشته، بار‌ها از این نوع سخنان زیبا و فریبنده گفته و وعده داده‌اند اما وقتی قدرتشان تثبیت شده است، به زیر تمامی قول و قرارهای مکتوب و حتی قانون‌شده، زده اند. 

لذا ملل تحت استعمار فارس (ایران) هیچ اعتمادی به فارس‌ها ندارند و راهی جز استقلال از توده فارس‌ها و ایران را نخواهند پذیرفت.

نویسنده این پیشنهاد، در ادامه نوشته‌اش، تفکر و منش فاشیستی پنهان درونش را با این کلمه‌ها افشا می‌کند: «هرکسی بغیر این فکر بکند، خائن و ظالم به ایرانیت بوده ...». 

در این کلمه‌ها، پیشنهاد دهنده به مخالفت با «فکر» افراد و گروه‌ها، انجمن‌ها، سازمان‌ها، احزاب و اتاق‌های فکر می پردازد. 

می‌دانیم که منش و رفتار روبنا است و زیر بنا فکر است. لذا، مخالفت با فکر، به معنی تعطیلی عقل، آزادی‌ها، خواست و اراده افراد و ملل است که به سانسور و کشتار جمعی می‌انجامد.

این، همان روسی است که با رضاکودتاچی شروع شده، با محمدرضا ادامه یافت و با خمینی و خامنه‌ای به اوج خفقان رسید.

همان نویسنده، در همان جمله، افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها و مللی که فکری متفاوت از او و امثالش را داشته باشند، خاین می داند و به مجازاتشان قول می دهد.

در حالی که مسئله اصلی بسیاری از روشنفکران ملل تورک، عرب، بلوچ و … آن چیزی است که او «ایرانیت» می‌نامد.

از نظز روسنفکران ملل غیرفارس، ایرانیت خمیر مایه تمامی استعمار، تبعیض، تحقیر و حذف و عقب ماندگی‌ها در طول یکصد سال گذشته بوده است.

تازه، معلوم نیست که منظور پیشنهاد دهنده از «ایرانیت» چیست و دارای کدام خصوصیات و ویژگی‌هاست؟

 در حالی که یکی از حقوق اولیه افراد و ملل، فکر در راستای حذف ایران و ایرانیت است.

همچنین، ملل استقلال خواه تحت استعمار فارس و ایران، می‌خواهند از سایه شوم ایرانیت و فارس‌ها آزاد شده و مستقل بشوند.

در نتیجه، هر کسی که خواهان مذاکره با ملل تورک آزربایجان، تورک قشقایی، تورکمن، عرب، بلوچ و … است باید ابتدا به ساکن، بدو شرط و شروط، وارد مذاکره شده و با شرایط این ملل همدلی و همراهی بکند.

همدلی و همراهی هم تحفه ایست که فارس‌ها، پانفارس‌ها و پان‌ایرانیست ها در انبان فکریشان و عمل‌گراییشان ندارند.

انصافعلی هدایت 












No comments:

Post a Comment

چند سوال از خانم شیرین عبادی و نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا

  چند سوال از خانم شیرین عبادی  و  نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا بو گونکو دانیشیقدا بیر نئچه قونون اوستونده دایاندیم. بیر یاند...