Thursday, November 16, 2023

چرا پهلوی‌ها، مایه سرافکندگی، شرم و خجالت تاریخی ملل ممالک محروسه شده‌اند؟



 چرا پهلوی‌ها، مایه سرافکندگی، شرم و خجالت تاریخی ملل ممالک محروسه شده‌اند؟ 

 در اوایل انقلاب، بسیاری از جوانان و نوجوانان، فقط به این خاطر به جوخه اعدام‌ سپرده می‌شدند که می‌گفتند: "من بر سر حرف و عقیده‌ام هستم و بخاطر زنده ماندن، عقیده ام را عوض نمی‌کنم. و باعث سرافکندگی هم حزبی‌ها و هم محله‌ای‌هایم نمی شوم."

 

ولی رضا شاه کودتاچی، خودش کودتا نکرده، خودش هم شاه نشده بود که در مقابل تهاجم خارجی مقاومت بکند و بر سر حرف و عقیده اش بماند.

 وقتی رضا کودتاچی از مملکت اخراج شد، ملل، برلی چند روز شادی کردند که شر جاهل و لات بی سر و پای ممالک محروسه و نوکر اجنبی‌ها از سرمان کوتاه شده است.

چرا که انگلیسی‌ها، به او امکان کودتا و شاه شدن توسط فراماسون‌ها را داده بودند و رضا کودتاچی هم پذیرفته بود تا داوطلبانه و جاهلانه، نوکر و مامور انگلیس باشد.

 تا وقتی که منافع ارباب ایجاب می کرد، در قدرت ماند و برای تامین حداکثر منافع اربابش، منافع ملی و فرزندان ملل را در پای اربابانش کشتار کرد. 

وقتی هم منافع ارباب ایجاد کرد تا او را بردارد، با فرمان ارباب و با آمدن یکی دو گردان سرباز هندی، بدون هرگونه مقاومتی، تاج شاهی غیر قانونی را گذاشت و تسلیم شد و ترک‌ وطن کرد.

 همان ارباب، پسر نوکرش را به نوکری برگزید. محمدرضا پهلوی هم سر به نوکری ارباب پدرش نهاد.

 وقتی ملل ممالک محروسه، به نوکری پهلوی دوم و غارت منافع ملل به سود ارباب اعتراض کردند، پهلوی دوم‌ هم پا به فرار گذاشت. 

ارباب، زحمت کودتا برای بازگشت دوباره او را متحمل شد تا او به تامین‌منافع ارباب و به کشتار فرزندان ملل ادامه بدهد.

پهلوی دوم تا زمانی که منافع ارباب، خمینی را لایق جایگاه کودتاچی دوم دید، شاهی کرد.

 وقتی هم ارباب اراده کرد تا نوکر دیگری به جای او خدمتکار باشد، بدون مقاومت و جنگ رفت.

میزان وطن‌پرستی، استقلال‌خواهی و وابستگی پهلوی‌ها به غربی‌ها، در مقایسه با جنگ و مقاومت صدام‌ حسین، قزافی، و ... ایستادگی در مقابل قوای غربی و جنگ تا پای جان روشن خواهد شد.

پهلوی‌ها، مایه سرافکندگی، شرم و خجالت تاریخی ملل ممالک محروسه شده‌اند و لکه‌های ننگین‌ تاریخ منطقه و ملل محسوب می‌شوند.

در حالی که صدام حسین و قزافی بخاطر جنگ‌ با غربی‌ها و کشته شدنشان در این راه، مایه مباهات ملل عرب و جزو شهدای همه کشورهای عربی قلمداد می‌شوند، پهلوی‌ها مایه سرافکندگی مللممالک محروسه شده‌اند.

در خالی که بسیاری از نظامیان و مردم عراق و لیبی در حمایت از صدام‌ حسین و قزافی جنگیدند و کشته شدند ولی پهلوی‌ها، به عنوان شاهان قلابی و گماشته قوای غرب در مستعمره‌ای به نام ایران، بدون حمایت مردم و ارتش و به دور از وطنشان به درک واصل شدند و مردم، روز مرگ پهلوی‌ها را جشن گرفتند.

انصافعلی هدایت











No comments:

Post a Comment

چند سوال از خانم شیرین عبادی و نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا

  چند سوال از خانم شیرین عبادی  و  نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا بو گونکو دانیشیقدا بیر نئچه قونون اوستونده دایاندیم. بیر یاند...