Sunday, November 26, 2023

ایرانی‌ها از درک مفهوم استعمار ذهنی ملل تحت اشغال عاجز هستند و نمی‌خواهند آن را بفهمند

 


ایرانی‌ها از درک مفهوم استعمار ذهنی ملل تحت اشغال عاجز هستند و نمی‌خواهند آن را بفهمند


 ایشان هنوز درک نکرده‌اند و نمی دانند که استعمار و استثمار منابع زمینی و زیر زمینی مهمتر از استعمار دهنی ملل تحت استعمار نیست.

 استعمارگران، ابتدا اذهان ملل تحت اشغال را به مستعمره تبدیل می کنند و سپس به استثمار  سرزمینی‌ آن‌ها می پردازند. 

با استعمار ذهنی هر ملت تحت اشغال، ملت مستعمره، با استعمارگران، نه تنها مخالفتی نمی کنند، بلکه برای همراهی با آن ها و خدمت به منافع بیشتر استعمارگران، با هم مسابقه می دهند. 

مردم مستعمره ذهنی، خودشان را مستحق آن وضعیت می نامند. متهم خودشان هستند.  ّآن‌ها، استعمارگران را برتر از خودشان و دارای حق استعمار، غارت، اعمال حاکمیت، تحمیل قوانین استعمارگرانه، غارت اموال مستعمره، دانسته، به قبول زبان، ادبیات، فکر، تاریخ و فلسفه استعماگران تن می‌دهند.

جالب است بدانیم که انگلستان و شرکت هند شرقی آن، برای کشتار و قتل عام هندی ها و استعمار ذهنی و سرزمینی سراسر هندوستان، از مردان هندی استفاده می کرد و با توسل به قدرت نظامی که از استخدام سربازان هندی بدست آورده بود، روستاها، شهرها و ایالت های هندوستان را  یکی بعد از دیگری تحت اشغال، استعمار و امر خود در آورد.

باید بدانیم‌ که بیش از یک میلیون هندی، 

 در جنگ جهانی اول، برای انگلستان جنگیده اند.


  در جنگ‌ جهانی اول و دوم که اروپایی‌های مسیحی (صلح طلب) به ملت های دنیا تحمیل کردند، سربازان هندی، به نام انگلستان و برای منافع انگلیسی‌ها جنگیده و کشته شدند.


انصافعلی هدایت 


https://www.instagram.com/reel/Cw8LueFt9ne/?igshid=NGEwZGU0MjU5Mw==








No comments:

Post a Comment

چند سوال از خانم شیرین عبادی و نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا

  چند سوال از خانم شیرین عبادی  و  نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا بو گونکو دانیشیقدا بیر نئچه قونون اوستونده دایاندیم. بیر یاند...