Friday, November 3, 2023

نتیجه آثار فاخر فارسی، جمود فکری و جنایت بیشتر است



نتیجه آثار فاخر فارسی، جمود فکری و جنایت بیشتر است

نوشت: 
هر وقت توانستید یک اثر فاخر ادبی مثل آثار ادبی فارسی خلق کنید، تشریف بیارین فخر فروشی بکنید.

نوشتم:

هیج "زبان" و "جامعه‌ای" خالی از آثار فاخر ادبی نیست بلکه آثار ادبی بسیاز زیادی دارند که به فرهنگ، تمدن، ذائقه و جریان‌های فکری- اجتماعی آن زبان و جامعه مرتبط هستند که  ممکن است با آثار دیگر زبان‌ها و جوامع بسیار متفاوت باشند. 

حتی، شاید نوع و شیوه آفرینش آثار فاخر ادبی یک زبان و جامعه، به مذاق دیگران چندان خوش نیاید. چون تولیدات ادبی یک زبان و جامعه، با فرهنگ، زبان، تمدن، جریانات تاریخی-فکری و ... دیگری بیگانه هستند. 

یعنی، نوع، نگرش و شیوه بیان در خلق آثار ادبی در جوامع مختلف متفاوتند. انسان‌ها با آشنایی و عادت، دیدن، شنیدن و همراه شدن با چیزی با آن انس گرفته، از آن لذت می برند. با ندیدن و عدم آشنایی هم، تصور می‌کنند که وجود ندارند.

چه بسا چیزها و زیباهایی که چون افراد یک جامعه بسته با آن‌ها آشنا نیستند، زیبایی آن‌ها را درک نمی کنند. 

چرا که با آن‌ها نزیسته و آنها را تجربه نکرده‌اند. لذا از لذت با آن‌ها هم محرم هستند اما محرومیت خودشان را به دیگرانوتسری داده و دیگر زبان‌‌ها و جوامع فاید آثار فاخر ادبی و زیبایی‌ها می دانند. یعنی جهل خودشان را جهل دیگران می پندارند.

به نظر من تورک‌، که در زبان فارسی و خلق آثار ممتاز در این زبان نقشی داشته‌ام، اثر فاخری در زبان فارسی وجود ندارد. اگر هم آثار فاخری در زبان فارسی بوده باشد، جز در پای منقل تریاک، نشئگی و فالگیری چه کاربردی داشته‌اند. 
کدام تاثیر اجتماعی مثبت یا منفی را در جامعه گذاشته اند؟ 
کدام راه و بیراهه فکری، اخلاقی و اجتماعی را دگرگون کرده‌اند؟

 به چه دردی خورده اند و می خورند؟ کدام راه حل اجتماعی را داده اند؟
چه نتایج عملی- اجتماعی برای جامعه فارس زبان و فارسزده‌ها داشته اند؟

آثار و ثمرات آن آثار فاخر فارسی را در زیست کنونی و در جامعه، در اخلاق، رفتار، دزدی‌ها، خیانت‌ها، فسادها، قتل‌های خانوادگی، قمه‌کشی‌ها، ولگردی‌ها، لات‌ بازی‌ها، کشتارها، شکنجه‌ها، زندان‌ها، محاکمه‌ها، فساد اداری-سیاسی، تن فروشی‌ها، رواج روز افزون فروش اعضای بدن، بی اعتمادی‌ها، جنایات، فرزندکشی‌ها، بی رحمی‌ها، اختلاس‌ها، فاحشه‌گری‌ها، فقر، فلاکت، دشمنی‌ها اقشار اجتماعی و ملل، دگر ستیزی‌ها، نژادپرستی، ضدیت با انسانیت، دشمنی با انسان‌ها، مخالفت با آزادی‌ها و اندیشه های متفاوت و ... زندگی می کنید. 

ترور، جنایت، خونریزی، اعدام را ترویج می کنید. با حقوق بشر و حق تعیین سرنوشت فردی و ملی ملل مخالف هستید.

راستی، آیا رهبران ایران، نمایندگان، سرمایه‌داران، ملاها، پاسدارها، بسیجی‌ها، پلیس، سربازان، کارمندان، حراستی‌ها، معلمان، اساتید دانشگاه‌ها و ... ایرانی نیستند و با همین آثار فاخر ادبی تربیت نشده‌اند؟

 این جمعیت، اقشار و جامعه، ثمره فکر، خواست و اراده این افرادی که به آن آثار فاخر را خلق کرده یا به آن‌ها افتخار می‌کنند.

در حالیکه ایران ووایرانیان غرق در انواع زشتی‌ها هستند و ککشان نمی گزد، در حدود 1500 سال قبل، یک عربی فرزندش را کشت.

 وجدان عرب‌ها در این همه تاریخ، از آن جنایت رنج می برد ولی در جوامع فارسزده، هم اکنون، روزانه ده‌ها دختر، پسر، نوزاد، مرد، زن، خواهر، مادر و پدر و ... کشته می شوند، ولی کک وجدان جماعت دارای آثار فاخر ادبی عارسی آن‌ها را نمی‌گزد.

آیا تفریح اصلی جامعه دارای آثار فاخر، تماشای اعدام‌های خیابانی، قمه کشی و کشتار مخالفان نیست؟ 
آیا آن‌ها تسلیم دیکتاتوری نیستند؟ 
آیا پس از سرنگونی یک دیکتاتور، دیکتاتور دیگری را نمی‌پرستند؟

انصافعلی هدایت










No comments:

Post a Comment

چند سوال از خانم شیرین عبادی و نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا

  چند سوال از خانم شیرین عبادی  و  نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا بو گونکو دانیشیقدا بیر نئچه قونون اوستونده دایاندیم. بیر یاند...