راه استقلال ملل در ایران، از تاسیس این دو نهاد می گذرد


 راه استقلال ملل در ایران، از تاسیس این دو نهاد می گذرد



 باید در سیاست و مسائل سیاسی و اجتماعی عمیق‌تر وارد مسایل و موضوعات شده، همه احتمالات و سناریوها را در نظر داشت و در مقابل هر احتمال و سناریویی، سیاست‌های کاربردی و تبلیغی مختلف را ارزیابی و پیش‌بینی کرد.


اگر چنین رفتار بکنیم و چنین سیستمی را طراحی بکنیم، می توانیم در مسیر منافع ملت خود بهترین، کوتاهترین، مفیدترین راه و روش مبارزه در ایران را انتخاب بکنیم.


به همین دلیل است که من در چند  سال گذشته، طرفدار ایجاد یک یا چند اتاق فکر بوده‌ام و هستم.


 لذا من، فکر می کنم؛ آنچه ما، بیش از هر چیزی به آن نیاز داریم، ایجاد این سیستم تفکر مرکزی است. 


اگر این سیستم را ایجاد بکنیم، قادر خواهیم بود تا اغلب احتمالات سیاسی، اجتماعی قابل پیش‌بینی را پیش بینی کرده، سیاست‌ها و برنامه‌هایی را برای هر یک از آن سناریوها آماده و طراحی بکنیم.


در کنار اتاق فکر باید یک «فرماندهی مرکزی» یا «شورای مرکزی» هم ایجاد بشود تا سیاست های لازم و پیش بینی شده را به جامعه عرضه بکند. در غیر این صورت، سیاست ها و راهکارهای طراحی شده، نیمه کاره می مانند.


در غیر این صورت، هر فرد، بصورت انفرادی حامل یک فکر خواهد بود و دشمن از این سردرگمی ملی و بدون مرکز فکر و فرماندهی مرکزی، بیشترین  سود را برده و ما را مدیریت خواهد کرد.


به نظر می رسد که ایجاد این دو نهاد، هم برای ملت تورک و هم برای ملت های اسیر و بدون حقوق انسانی در سراسر ایران یک  ضرورت حیاتی و مبارزاتی است.


اگر این دو نهاد وجود داشته باشند، نه تنها راه رسیدن به «استقلال» ملل در ایران کوتاه‌تر خواهد شد، بلکه از فشارهای مالی و نظامی که به دول و ملل پیرامون ایران هم وارد می‌شود، بشدت کاسته خواهد شد.


ضمن این‌ که نه تنها خودمان قدرت ایجاد فرصت‌ها را خواهیم داشت و فرصت‌ها را در راستای اهداف طراحی شده خود ایجاد خواهیم کرد، بلکه از فرصت های ایجاد شده توسط دشمن و قدرت های بین المللی هم در راستای منافع ملی ملت هایمان بهره خواهیم برد.


با احترام

انصافعلی هدایت


Comments