Sunday, November 8, 2015

دشمن شناسی: کدام فارس دشمن تورک نیست؟



دشمن شناسی: کدام فارس دشمن تورک نیست؟

فارس ها دشمن ما تورکان هستند، الا این که تنفر خود را از فارس های نژادپرست و ضد تورک اعلام دارند

آن که من را تحقیر می کند، دوست من نیست! دشمن من است!
 از نامیدن فارس های نژاد پرست به عنوان "دشمن" نترسیم. فارس ها دشمن ما هستند. اگر دشنمی فارس ها با خودمان را انکار کنیم، خودمان را فریب داده ایم. 
آگاه باشیم و از دشمنان خود فاصله بگیریم.
اگر یک فرد فارس، دشمن ما نیست، باید با موضعگیری صریح، روشن و علنی در این جریان، صف خود را از دشمنان ما (فارس های دشمن) جدا کند. 
هر کس سکوت کند یا رفتار دشمنان ما را توجیه کند، دشمن ماست!
هر کس ما را به شکوت و آرامش دعوت کند، یا دشمن ماست یا با دشمن ما همکاری می کند و دانسته و ندانسته در خدمت منافع دشمن ملت تورک آذربایجان است.

آیا تا حال دیده اید که پدری، مادری، خواهری یا برادری، یا حتی همسایه شایسته ای، همسر، فرزند، خواهر یا برادر و یا همسایه خود را تحقیر کند تا مایه ریشخند دیگران شود؟ 
اگر کسی به نزدیکان خود، توهین روا دارد، مورد شماتت دیگران قرار نمی گیرد؟ و رفتارش دشمنی قلمداد نمی شود؟
پس، چه کسی به دیگری توهین و تحقیر روا می دارد تا مایه شادی دیگران شود؟
 - کسی که از او متنفر است 
- کسی که خود را بالاتر ار تحقیر شونده می داند 
- کسی که تحقیر شونده را پایین تر از خود می بیند. 
برای همین، به خودش حق می دهد تا دیگری را تحقیر کند، به او توهین روا دارد. 
چون او را پست می شمارد.
آیا  می توان باور کرد که توهین کننده و تحقیر گر، دوست، همسایه، فامیل و ... صادق تحقیر شونده است؟
ابدا. ممکن نیست. اگر رفتارش تکرار شود، قطعا دشمن است و دشمنانه رفتار می کند.

آیا رابطه آن دو (حتی اگر به زبان نیاورند) جز رابطه دشمنی است؟ 

طبیعی است که تحقیر کننده و توهین گر، رابطه دشمنی را انکار خواهد کرد. چون منافع زیادی از قبال توهین شونده دریافت می کند که عبارتند از:
1. خود را برتر می یابد.
2. خود را مرکز عالم می بیند.
3. عقده های خود را خالی می کند.
4. کسی هست که او خود را در مقابل آن، صاحب قدرت و نفوذ می یابد.
5. او را تابع و وابسته بخود می کند تا به قویتر از خود بگوید که من اگر قوی و قدرتمند نیستم اما کسانی را در خدمتم دارم که می توانم از آن ها بر علیه تو استفاده کنم.
6. کسانی را در خدمتش دارد که اگر لازم باشد، در راه منافع مالی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی خودش قربانی می کند.
7. ...
طبیعی است که تحقیر کننده، بخاطر منافعش، رابطه بین خود و تحقیر شده و توهین شده را "صمیمانه"، "خیلی محبت آمیز"، "جان جانی"، "و ..." عنوان می کند تا تحقیر شونده را قاتع کند که رابطه آن دو، دشمنانه نیست.
ولی این خود آن کسی است که تحقیر شده و توهین را شنیده است که باید از خود بپرسد، آیا این رابطه "دشمنانه نیست؟"
باید از خود بپرسد: دشمن من کیست؟
دشمن با آدم چه می کند؟
دشمنی یعنی چه و چه کس یا گروهی؟
ریشه این نوع رفتار تحقیر آمیز، دشمنی و نادانی نیست؟
آیا دشمن عاقل، این رفتار را با دشمن خود می کند؟
آیا دوست نادان، بدتر از دشمن نیست؟
آیا این بظاهر دوست، اعتماد بنفس من را نابود نمی کند؟
آیا خودش را ارباب و من را زیر دست و نوکر نمی شناسد؟
از اتحاد من و توهین کننده، جه منافعی عاید من شده است یا چه منافعی به من می رسد؟
ضررهای دوستی و اتحاد با تحقیرگر، برای من کدامند؟
و در نهایت باید تصمیم بگیرد که
آن که من را تحقیر می کند، دوست من است یا دشمن؟
شناختن دشمن و دفاع از خود و جامعه بشری در برابر او، در همه قوانین بین المللی برسمیت شناخته شده است.
حقوق بشر مانع از آن نیست که دشمن ملت خود را بشناسیم و در مقابلش ایستادگی کنیم؟
حقوق بشر مانع از آن نیست که اگر ملتی با تو دشمنی می کند، با او نجنگی. حقوق بشر تایید می کند که باید در مقابل دشمن و حقوق انسانی ایستادگی کرد.
ما به نام "حقوق بشر" نمی توانیم و حق نداریم، توجیه گر ظلم دشمن ملت تورک آذربایجان بوده و تورکان را به تحمل ظلم بیشتر تشویق کنیم. خود این توجیه گری، دشمنی با مظلوم و ملت تورک مظلوم آذربایجان است.
باید با توسل به حقوق بشر، انسان آذربایجانی را به شورش و عصیان برای کسب حقوق انسانی خود، برای بدست آوردن آزادی خود، برای رهایی از ظلم و ستم، تشویق کرد.
بنا بر این:
 از نامیدن فارس های نژاد پرست، به عنوان "دشمن" ملت تورک آذربایجان نترسیم. 
فارس ها دشمن ما تورکان هستند. 
اگر این دشمنی را انکار کنیم، خودمان را فریب داده ایم. 
آگاه باشیم و از دشمنان، بخصوص تورکانی که در خدمت دشمن ملت آذربایجان است، فاصله بگیریم.
اگر هر فرد فارسی، دشمن ما تورکان نیست، باید با موضعگیری صریح، صف خود را از دشمنان ما جدا کند. 
هر کس (تورک، فارس، عرب، بلوچ، تورکمن، و ...) سکوت کند یا رفتار دشمنان ما را توجیه سازد، دشمن ماست!
هر کس ما را به سکوت و آرامش دعوت کند، یا دشمن ماست یا با دشمن ما همکاری می کند و دانسته و ندانسته در خدمت منافع دشمن ملت تورک آذربایجان است.

سکوت و دعوت به سکوت به معنای دشمنی با تورکان آذربایجان است!









No comments:

Post a Comment

گونئی آزربایجان سیاسی پارتیلری "دوشونجه باغی"یندا سیاستلرین آچیلقیرلار

  گونیی آزربایجان سیاسی تشکیلاتلارین لیدر/سوزچولری "دوشونجه باغی" آدلی اوتاقدا، سیاستلرین، مرامنامه‌لرین و ایستیراتئژی‌لرین آچیقلا...