Wednesday, November 25, 2015

اگر ایران کوردها را علیه تورکیه مسلح و وارد جنگ کند ...





Reza Asgari پرسید:آقای انصافعلی به نظر شما اگر روسیه به کمک ایران بخواهد کوردها و پ ک ک را تجهیز نظامی کند واکنش ترکیه چه خواهد بود؟

انصافعلی هدایت پاسخ داد:

تورکیه بسیار قویتر از عیران=ایران است و همپیمانان قدرتمندی هم دارد.
کوردها بدون اجازه آمریکا آب هم نمی خورند تا بماند بدون اجازه آمریکا بر ضد تورکیه توسط ایران مسلح شوند. البته 
نباید فراموش کرد که کوردها سال ها هست که مسلح هستند. 
با این حال، اگر عیران بخواهد کوردها را علیه تورکیه مسلح کرده و وارد جنگ کند، تورکیه می تواند مقابله بمثل کند. 
در این صورت، بازنده اصلی در این دعوا، عیران خواهد بود. 
چرا که تورکیه نه تنها می تواند با توصل به حقوقی که به کردهای تورکیه داده که به دیگران کوردها در عیران و سوریه داده نشده است، همه آن ها را در عیران، عراق، سوریه و خود تورکیه بر ضد عیران و رژیم نژادپرست فارس آماده و مسلح کند. 
می دانیم و شاهد هستیم که میلیون ها تورک در عیران، طرفداران استقلال آذربایجان از استعمار عیران هستند و آماده اند تا در صورت فراهم شدن شرایط و مهیا شدن امکانات مالی و تسلیحاتی، در راه استقلال ملت و خاکشان به جنگ با فارس ها برخیزند. 
در این میان، سنی ها؛ شامل بلوچ ها، تورکمنان، عرب ها را هم فراموش نکنید که نه تنها از نظر سنی بودن با مردم تورکیه هم مذهب هستند، و در اعیران شما از حقوق انسانی و مذهبی محروم هستند، بلکه خواهان رهایی ار سلطه استعمار عیران هم هستند.
بسیاری از این ملل سال هاست که در حال جنگ و گریز با نژادپرستان فارس هستند. با این که هنوز هیچ دولت خارجی بطور جدی از حقوق و خواست های این ملل تحت استعمار فارس حمایت نمی کنند. 
اگر ایران فریب تحلیل های غلط خود را بخورد که امیدوارم این اشتباه تاریخی را مرتکب بشود، در این صورت، مجبور خواهد بود در چند جبهه بجنگد. 
مهمترین این جبهه ها، جنگ های داخلی بسیار گسترده با هدف آزادی از استعمار فارس خواهد بود و ملل تورک، عرب؛ تورکمن، بلوچ، کورد، و ... رو در روی فارس تنها و استعمارگر منفرد و مورد تنفر ملل تحت استعمار و زیر اشغال عیران خواهند ایستاد. 
آیا فارس و عیران توانایی مقاومت در برابر چنین سناریویی را دارد؟ 
من امیدوارم عیران و فارس- مثل همیشه- یک اشتباه تاریخی کرده و وارد این مهلکه بشوند تا راه برای آزادی ملل تحت استعمار عیران و فارس گشوده شود.





No comments:

Post a Comment

گونئی آزربایجان سیاسی پارتیلری "دوشونجه باغی"یندا سیاستلرین آچیلقیرلار

  گونیی آزربایجان سیاسی تشکیلاتلارین لیدر/سوزچولری "دوشونجه باغی" آدلی اوتاقدا، سیاستلرین، مرامنامه‌لرین و ایستیراتئژی‌لرین آچیقلا...