Saturday, November 14, 2015

ای هنرمند، با احساسات و عواطف میلیون ها تورک معترض همراه شو!




آی ... مرثیه خوانان فارس بر جنازه متعفن فتیله، آیا شعاری بر ضد کادر فتیله از زبان آذربایجانیان تورک شنیده اید؟ 

آذربایجانیان تورک می دانند و باور دارند که کادر فتیله هم قربانی سیاست های ضد تورکی سیستم حاکم فارس است. همان سیستمی که "تورک" را "آذری" می خواند و نمی خواهد بقبولاند که این همه مردم آذربایجان سال هاست فریاد می زنند: "هارای هارای من تورکم" یعنی، "ای داد، ای فریاد، من تورکم."
یعنی همان ملتی که با متر دوگانه فارس سنجیده می شود: وقتی برایش جوک می گویید و می خندید، "تورکش" می کنید اما وقتی بحث سیاست و حقوقشان بمیان می آید، "آذری" یا "تورک زبان"ش می نامید.
همین شمایی که برای فتیله ای ها، این همه ناله می کنید و شکایت، برای تحقیرها و توهین هایی که در 90 سال گذشته، به طور رسمی و سیستیماتیک وار بر تورکان وارد کرده اند و سیستم سیاسی و مدیریتی کشور آن ماشین تحقیر را اداره می کرده، اعتراض نکردید، بماند که مرثیه بسرایید.
چرا این 4-5 نفر به عنوان انسان (فتیله ای ها) برای شما بسیار مهمتر از میلیون ها انسان تورک بوده و هست؟ مهمتر از احساس و عواطف و درک مخاطبان همان برنامه بوده و هست.
آیا شما به مخاطبان هر نوع برنامه و پیام، حق می دهید که در باره آن چه که می بیند و می شنود، قضاوت کند؟
یا اصلا مخاطبان را نمی بینید و مخاطب پیام شما، ادم محسوب نمی شود و حق اعتراض به محتوای پیام تولیدات نژادپرستانه را ندارد؟
چرا صدای ما تورکان و عرب ها و لرها و بلوچ ها و تورکمن و رشتی ها و ... را نمی شنوید؟
چرا احساسات انسانیتان برای ما ملل تحت ستم و توهین و تحقیر سیستم فارس، گل نمی کند؟
همین شمایی که برای فتیله ای ها، این همه ناله می کنید و شکایت، برای تحقیرها و توهین هایی که در 90 سال گذشته، به طور رسمی و سیستیماتیک وار بر تورکان وارد کرده اند و سیستم سیاسی و مدیریتی کشور آن ماشین تحقیر را اداره می کرده، اعتراض نکردید، بماند که مرثیه بسرایید. چرا این 4-5 نفر به عنوان انسان (فتیله ای ها) برای شما بسیار مهمتر از میلیون ها انسان تورک بوده و هست؟ مهمتر از احساس و عواطف و درک مخاطبان همان برنامه بوده و هست. آیا شما به مخاطبان هر نوع برنامه و پیام، حق می دهید که در باره آن چه که می بیند و می شنود، قضاوت کند؟یا اصلا مخاطبان را نمی بینید و مخاطب پیام شما، ادم محسوب نمی شود و حق اعتراض به محتوای پیام تولیدات نژادپرستانه را ندارد؟چرا صدای ما تورکان و عرب ها و لرها و بلوچ ها و تورکمن و رشتی ها و ... را نمی شنوید؟ چرا احساسات انسانیتان برای ما ملل تحت ستم و توهین و تحقیر سیستم فارس، گل نمی کند؟
آیا خود همین ندیدن ظلمی که از طرف سیستم سیاسی و اداری و حقوقی و قضایی و اقتصادی، دینی، آموزشی، و ... بر ملت تورک وارد می شود، کافی نیست که شما (فرقی نمی کند که فارس باشی یا تورک یا عرب یا بلوچ یا تورکمن یا کورد و یا ...) نژادپرستی باشید که تحقیر شدن و توهین شنیدن و کشتار و قتل عام فرهنگی تورکان را می بینی و سکوت می کنی تا (در حداکثر خود) فقط هم صدای توهین کنندگان نباشی اما با همان سکوتت، از قتل عام کنندگان، توهینگران، تحقیر کنندگان حمایت می کنی. چون اعتراض نمی کنی. چون با اعتراض کنندگان تورک به یک قرن توهین و تحقیر هم صدا نمی شوی.
پس، به من تورک اجازه بده که مرثیه تو برای "فتیله ای" ها را نژادپرستانه ببینم! اگر نه، نشانم بده که با من تورک فریادگر بر علیه ستم 90 ساله فارس هم صدایی. درد من تورک و عرب و ... را می فهمی و تنها نگران درامد میلیونی چند برنامه ساز فیتیله ای نیستی؟
اگر دلت برای فرهنگ و هنر می سوزد، مرثیه ای هم برای فرهنگ و هنر تورکان که به سلاخ خانه فرهنگ فارس برده شده است، بسرای! بیا و با احساسات و عواطف مخاطبان همراه شو!


این استاندارد دوگانه درونی شما و جامعه فارس از کجا سرچشمه می گیرد؟ 

No comments:

Post a Comment

گونئی آزربایجان سیاسی پارتیلری "دوشونجه باغی"یندا سیاستلرین آچیلقیرلار

  گونیی آزربایجان سیاسی تشکیلاتلارین لیدر/سوزچولری "دوشونجه باغی" آدلی اوتاقدا، سیاستلرین، مرامنامه‌لرین و ایستیراتئژی‌لرین آچیقلا...