Sunday, November 29, 2015

بحران های اقتصادی آذربایجان جنوبی بعد از استقلال از عیران







جناب رضا عسگری در فیس بوک نوشته است:
آیا آذربایجان توانایی دادن نان و مسکن و شغل به همه تورکهای ساکن در دیگر ولایات را که مجبور به مهاجرت می شوند را دارد ؟
بدون و برق و گاز و سوخت تا سال های اولیه گذران زندگی سخت است

انصافعلی هدایت اینگونه پاسخ داده است:
جناب عسگری، ممکن است این حرف شما درست باشداما :

 بیراینجی: آیا امکان دارد که فارس ها، مضرات اجتماعی کوچ معکوس چندین میلیون آذربایجانی را تحمل کنند؟
می دانیم که بر اساس آمارهای خود فارس ها در عیران کنونی، بیش از 6.000.000 دختر و زن بدون شوهر داریم که مردی برای ازدواج با آن ها موجود نیست و ایران مجبور است یا تن به چند همسری بدهد یا از خارج از عیران مرد وارد کند یا این که زنان و دخترانش را صادر کند.
در این شرایط، اگر آذربایجانیان از فارسیستان به آذربایجان برگردند، فارس ها از نظر روابط انسانی و اجتماعی در چه شرایطی قرار می گیردند؟

ایکینجی: اگر آذربایجانیان از فارسیستان برگردند، نیروی کار مورد نیاز فارسیستان از بین می رود و اقتصاد آن ها نابود می شود. نیازمند واردات نیروی کار خواهند بود.

اوچونجو: می دانید و می دانیم: آنانی که از وطن خود به فارسیستان یا خارج از عیران مهاجرت کرده اند و مهاجرت می کنند، از توانایی مالی، پولی، مهارتی، تجربی، دانش و علم، راوابط تجاری و اقتصادی و ... جسارت انجام کار و سرمایه گذاری بالایی برخوردار هستند.
آنانی که توانایی مهاجرت نداشته اند، فقیرترین قشر بوده و هستند.
حال، اگر همین ده ها میلیون آذربایجانی که تنها به فارسیستان مهاجرت کرده اند، برگردند، همه سرمایه های مالی، علمی، تجاری، تجربی، دانش، معلومات، نیروی کار، و تکنولوژی هایشان را هم با خودشان خواهند آورد.
آن همه امکان و تجربه و دانش و پول و علم و تکنولوژی، عاطل و باطل نخواهد ماند بلکه به گردش اقتصادی آذربایجان جوان، رونق بسیاری خواهد بخشید و بیکاری مورد نظر شما را مهار خواهد کرد.

دوراونجو: اگر امکان مورد نظر شما را جدی بگیریم که باید هم جدی گرفته و برای مقابله با هر نوع بحران احتمالی، آماده باشیم، ما یک تجربه بسیار موفق داریم و آن، تجربه استقلال جمهوری آذربایجان از اتحاد جماهیر شوری است.
برادران و خواهران ما در آن جمهوری، یک اقتصاد غارت شده ای مانند اقتصادی کنونی آذربایجان جنوبی را از شوروی سایق به ارث بردند اما با مقاومت، تلاش، تدبیرهایی که بکار گرفتند، از آن مرحله عبور کردند.
ما تجربه جمهوری آذربایجان را در پشت سرمان داریم.

بئشینجی: آذربایجان جنوبی، از نظر اقتصادی، در بن بست جغرافیایی قرار نگرفته است. بر عکس فارسیستان که با استقلال آذربایجان، عربستان، بلوچستان، کوردستان، در محاصره کویرها قرار خواهد گرفت. نه راهی به دریا و نه راهی به مراکز تجاری دنیا خواهد داشت.
نفس کشیدنشان هم، به حق الجازه عبور از همسایه ها بستگی خواهد داشت.
مالیات سنگین 100 استعمار را با فقر و فلاکت پس خواهند داد.

آلتینجی: آذربایجان ما، هم غنی است هم با کشورهای تورک همسایه است. از طریق همین همسایه های تورکمان به اروپا و آب های آزاد دسترسی داریم و اقتصادمان به اقتصاد دنیا می پیوندد.

یئددی اینجی: بین ما تورکان آذربایجان با دیگر تورکان هیچ دشمنی وجود ندارد، اگر هم اختلاف هایی در گذشته تاریخی بوده، تمام شده است و فصل جدیدی از اعتماد و دوستی در میان ما باز شده است و این فصل جدید، هر روز، رو به گسترش است.
در نتیجه، اقتصاد قدرتمند تورکان در 6-7 کشور به سراغ ما خواهند آمد. هم از نظر سیاسی به نفع کشورهای تورک است و هم از نظر اقتصادی که هر چه زودتر، با یاری دادن با آذربایجان تازه مستقل شده، در مقابل دشمن قدیمی تورکان: فارسیستان، به یاری ما بشتابند و در مقابل فارسیستان در تقویت ما بکوشند و در کنار ما ملت تورک، بایستند و فارسیستان را تضعیف کنند.
شما فکر می کنید، چرا فارس ها این همه به تورک ها توهین می کنند؟
از همین اتحاد کشورهای تورک و قرار گرفتن فارسیستان در محاصره تورکان می ترسند.
آیا سرمایه و تجربه، دانش و تکنولوژی کشورهای تورک برای رهایی ما از چنگال فقر، کافی نیست؟
سگگیراینجی: تورکانی که سرزمین مادریشان را ترک کرده و مهاجرت کرده اند، به امید دستیابی به رفاه بیشتر، خانه و کاشانه و سرزمینشان را پشت سرشان گذاشته اند.
در کوچ معکوسی که رخ بدهد، آن ها به یک سرزمین غریبه نمی روند که هیچ ریشه ای در آن نداشته باشند. بلکه به خانه خودشان بر می گردند.
همان خانه هایی که شما در سفر به آذربایجان در کنار جاده ها، شاهد ویرانی آن ها هستید. آنان به این خانه ها برگشته و ویرانه ها را آباد خواهند کرد. برای بازگشت، طبیعتا باید خانه هایشان در فارسیستان را فروخته و به آذربایجان برگردند.
این مهاجران نیازمند آن نخواهند بود که برای خرید زمین برای ساخت مسکن، سرمایه گذاری چندین ده میلیون تومانی انجام بدهند. چرا که سزمین های خودشان را تصاحب خواهند کرد.
دوققوز اینجی: بازگشت چندین میلیون تورک از فارسیستان اگر اتفاق بیفتد، چنان هیجان و روحیه جمعی را بالا خواهد برد، و در میان تورکان روحیه برادری و افتخار به کشور مستقل را افزایش خواهد داد که بی سابقه خواهد بود.
همین روحیه برادری خود بسیاری از مسایل اقتصادی، اجتماعی و ... را حل خواهد کرد.

اون اینجی: خود استقلال آذربایجان، هویت آذربایجانی را از لاک دفاعی یکصد ساله بیرون خواهد کشید و به نیرویی سازنده بدل خواهد کرد.
به تمامی توهین ها و تحقیرهای نژادپرستان نقطه پایان خواهد گذاشت (حتی در فارسیستان) و اعتماد به نفس بی پایانی به تورکان خواهد بخشید.
تورکان را شاد و سرزنده خواهد ساخت. عشق و برادری و روحیه سازندگی را به تورکان باز خواهد داد.
در مقابل، فارس ها تمامی اعتماد بنفس کاذبشان را از دست خواهند داد و به اسرائیل گونه ای فارس نشین در میان کشورهای تورک بدل خواهند شد اما توانایی و قدرت اسرائل را نخوهند داشت.
چون به اندازه کافی برای خود، دشمن، در میان ملل عیران کنونی، خاورمیانه، آسیا، اروپا و آمریکا تراشیده است.

اونبیر اینجی: ما از هم اکنون آماده ایم، تا بخشش و تخفیف مالیاتی چند ساله برای هر نوع سرمایه گذاری در خاک آذربایجان به سرمایه گذاران بدهیم.







No comments:

Post a Comment

گونئی آزربایجان سیاسی پارتیلری "دوشونجه باغی"یندا سیاستلرین آچیلقیرلار

  گونیی آزربایجان سیاسی تشکیلاتلارین لیدر/سوزچولری "دوشونجه باغی" آدلی اوتاقدا، سیاستلرین، مرامنامه‌لرین و ایستیراتئژی‌لرین آچیقلا...