Sunday, October 7, 2018

آیا نمایندگان مجلس با حقوق و زبان مادری ملل غیر فارس مخالف هستند؟

آیا افکار عمومی بقیه نمایندگان مجلس با حقوق و زبان مادری ملل غیر فارس مخالف هستند؟

انصافعلی هدایت

وزیر نژادپرست و پانفارس آموزش و پرورش از طرف 26 نماینده مجلس به مجلس احضار شد تا "علل مخالفت خود با آموزش زبان مادری در مدارس را توضیح بدهد.

لازم به یاد آوری است؛ می توان وزیر آموزش و پرورش را مامور روسیه در ایران نامید. 
می دانیم که بخاطر وجود ده ها مامور انگلیسی در همه وزارتخانه ها و دول ایران در یک قرن اخیر، زبان انگلیسی به یکی از دروس رسمی و اجباری یازده سال تحصیلی از راهنمایی تا پایان دوره لیسانس تبدیل شده است.
عدم تدریس زبان روسی در مدارس و دانشگاه های ایران نشان می دهد که از میزان سرمایه گذاری روسیه بر روی اشخاص و مقام های دولتی کاسته شده بوده است و روسیه همه زمین بازی آموزش زبان های خارجی در ایران را به انگلیس و عوامل آن در حاکمیت، باخته بوده است.

بنظر می رسد که وزیر آموزش و پرورش دولت حسن روحانی، مهمترین مهره و مامور روسیه در یک قرن اخیر در ایران باشد که توانسته است، دولتمردان دیگر را به آموزش اجباری زبان روسی در مدارس ایران قانع بکند. او تلاش می کند تا آموزش زبان روسی در مدارس ایران را هموزن زبان انگلیسی قرار بدهد.

در مسابقه میان عوامل، جاسوسان و زر خریدشده های انگلستان و روسیه در ایران، تنها مللی که سرشان بی کلاه مانده است و می ماند، ملل ساکن در ایران هستند که حق تحصیل همه زبان ها، به جز زبان مادری خودشان را دارند.

وقتی ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... در مملکتی زندگی بکنند و مجبور باشند به جز زبان مادری خودشان، زبان های بیگانه فارسی، انگلیسی، روسی، آلمانی و فرانسه را بخوانند، خودشان را ملل و جوامعی منزوی و جدا شده از ایران تصور خواهند کرد. 

برای چنین احساسی و چنین مللی، جز جدایی اجباری از ایران و فارس ها که در راس هرم قدرت هستند، چه راه هایی موجود هستند که از میان آن ها بهترین گزینه را انتخاب بکنند؟

حالا که موسم انتخابات مجلس می رسد، تنها 26 تن از نمایندگان مجلس خواستار پاسخگوی وزیر آموزش و پرورش به مخالفت خود با آموزش زبان های مادری در ایران شده اند؟ چرا؟

آیا بقیه نمایندگان مجلس با حقوق و زبان مادری ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... مخالف هستند؟

آیا نمایندگانی پیدا شده اند تا از زبان و حقوق ملی مللی که مامورانی صاحب نفوذ در دولت ندارند، دفاع بکنند؟ یا این نمایندگان هم تنها در مدت دوره تبلیغات انتخاباتی، نمایش های خیابانی اجرا خواهند کرد؟

آیا می توان به این نمایندگان اعتماد کرد؟

انصافعلی هدایت
تورونتو - کانادا
هفتم (7) اکتبر 2018
hedayat222@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

آیا این اسکناس جعلی نیست؟

 آیا این اسکناس جعلی نیست؟ اسکناس جعلی ، برای ساخت و تایید تاریخ جعلی ایران بعدی     این اسکناس ، ساختگی و جعلی به نظر می رسد ...