Friday, February 2, 2018

تواتر: "تکرار دروغ" یکی از پایه های اصول فکر و فقه فارسیزم


No automatic alt text available.
دوستان!
فارسیسم، بر اساس دروغ و تحریف بنیان شده است.
هیچ کتابی؛ چه دینی، چه علمی، چه تاریخی، چه ادبی و ... از "تحریف و مصادره به مطلوب فارسیسم" در امان نبوده است.
فارسیزم، هر طوری بوده، خواست و نیات خودش را وارد این کتاب ها کرده است. قرآن، یکی از کتاب هایی است که حتما، فارسیزم در آن دست برده و تحریف کرده است.
ترجمه های نمایشنامه ها و سناریوها، رمان ها و نقشه های جغرافیایی و دوبله های فیلم و سریال ها هم از مصادره بمطلوب فارسیزم در امان نمانده اند.
البته، در آن جاهایی که تحریف و دروغ سازی، امکان از بین بردن یک واقعیت خارجی و متضاد با باورهای فارسیزم را نداشته است، فارسیست های افراطی و چند لول، خود آن کتاب ها و اسناد را از بین برده اند. مانند انچه در انگلستان اتفاق افتاد و فاسیستی، صفحاتی از کتاب (های) تاریخی را پاره کرده و از بین برد تا تاریخ، سندی در مخالفت با دروغ های فارسیزم نداشته باشد.
چرا چنین کرده اند و چنین نیز می کنند و این کاروان دزدی حقیت ها توسط فارسیزم توقف نکرده است؟
برای این که فارسیزم می خواسته است تا بر اساس "شیوع" یک خبر یا نقل موضوعی "دروغین" و تکرار مکرر آن دروغ و تحریف، اصل قابل قبول شبه علمی، شبه فکری، شبه منطقی و شبه تاریخی بسازد یا در طولانی مدت، ماجرا را آن طور نمایش بدهد که فارسیزم اراده می کرده و منافع فارسیزم را تامین می کرده یا حد اقل، شک و تردید در واقعیت اصل ماجرا ایجاد کرده باشد.
در هر دو حالت، برنده ماجرا فارسیزم خواهد بود. اگر، هر دو طرف سکه به نفع فارسیزم نباشد، یک طرف سکه بنفع فارسیزم است تا بتواند با تکیه بر آن دروغ های مکرر، فرهنگ "فارسیزم" را ساخته، پرورش داده و به عامه مردم و باسوادان(!) بقبولاند.
در نتیجه، هر چه آدمی با در مکتب و دانشگاه های فارسیزم و با توسل به کتاب ها و ترجمه های فارسیزم باسوادتر باشد، به دروغ ها و تحریف ها و مصنوعات تاریخی و من در آوردی فارسیزم بیشتر و عمیق تر آلوده شده و آن ها بیشتر باور می کند و به آن ها ایمان می آورد.
چون، فارسیزم، با تکرار، ایمان می سازد. "تواتر" بر اصل بزرگتر و ضد علمی "تقلید" تاکید می کند و مخالف "تحقیق" است. تقلید، ایمان می آورد و تحقیق شک می زاید.
برای همین است که از دانشگاه ها و حوزه های علمیه ایران (مدارس دینی) و فارسیزم، بخصوص در یک قرن اخیر، یک اثر تحقیقی و علمی بیرون نیامده است. بلکه یا ترجمه های تحریف شده (تقلیدهای شبه علمی) و یا "شبه تحقیقاتی" پس داده اند که اغلب سفارشی و با پرداخت مبلغی خریداری شده اند.
فارسیزم، این تحریف ها و تقلیدها را "تحقیق" می نامد تا دانشجو "بخت برگشته" و عالم "مبتلا به بیماری تولید شبه علم"، آن ها را آموخته، بیش از گذشته به دروغ های خود ساخته یشان باور بکنند و ایمان بیاورند.
این شبه تحقیقات علمی، هیچ اثری جز تعمیق دروغ و تحریف در جوامع علمی- دینی ایرانیان نداشته و ندارند. تنها، خرافات شبه علمی را بنام علم و تحقیق، ترویج داده اند.
می دانیم که ایمان و دگماتیسم، ضد علم و تعقل و تجربه است و از تقلید نشو و نما و مایه گرفته است. تقلی و تحقیق، دو قطب ضد هم هستند.
به این تکرار دروغ در اصول فقه شیعه فارس، "تواتر" می گویند! شیعه فارس، از تواتر یک اصل "علمی(!)" غیر قابل چون و چرا ساخته است تا عقل معیوب و ضد علم تربیت شده دانشجو(!) و استاد(!) و محقق(!)، آن ها را باور کرده، به شیوه تقلید از "بزرگان" (پدر فلان علم و پایه گذار بهمان دانش و ....) به تکرار و بازگویی آن ها اقدام بکنند و تصور بکنند که "علم" و "تحقیق" تولید می کنند.
یعنی اگر یک خبر دروغ، یا ترجمه دروغ و تحریف شده، یا حادثه تاریخی بی پایه و ... نوشته شده و در طول مدت چند قرن یا چند دهه اما بارها تکرار شود، (بدون توجه به منبع اصلی که احتمالا یک منبع بیش نبوده است) این اصل شبه "علمی"، در اصول فقه شیعه ساسانیه ساخته شده و تواتر بوجود می آید.
فرض شبه علمی چنین است که "لابد همه این مورخان، مفسران، مترجمان و ... سندی داشته اند که یک حادثه را به این شکل نه به ان شکل، تکرار کرده اند ولی یا عمدا به آن منابع اشاره نکرده اند، یا تقیه کرده اند و یا کسانی که دشمنان آن ها بوده اند، آن منابع را از بین برده اند. برای این که نویسندگان این مسئله و تکرار کنندگان آن، آدم های علمی یا مورد اعتماد فارسیزم هستند و دروغ نمی گویند."
در نتیجه به این دروغ ها، تحریف ها و حوادث تاریخی ساختگی و حتی خلق آدم ها تاریخی و صحابه برای رسول الله هم جنبه شبه علمی داده و آن تحریف و دروغ ها و مصنوعات مورد نیاز ذهنی خودشان را به عنوان واقعیت تاریخی، دینی، ادبی، علمی و فقهی به خورد خوانندگان آثارشان می دهند و داده اند.
برای همین هم توانسته اند، یک فارسیزم دینی، سیاسی، تاریخی، ادبی، و ... بسازند که به فرهنگ تورکان و عرب ها هم سرایت کرده است. فرهنگ هایی که بر علیه خودشان، از فارسیزم و ایمان برساخته فارسیزم استفاده می کنند.
باید بدانیم که آن چه بر اساس منابع مشکوک و طرفدارانه، نوشته شود، از ریشه باطل است.
انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
دوم فوریه 2018
hedayat222@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...