Wednesday, February 14, 2018

ایرانی ویران و ضعیف را بر ایرانی استعمارگر ترجیح می دهم

آغا مجید در پاسخ به مقاله من "




همسرنوشت بودن ملل تورک، کرد، عرب، بلوچ، تورکمن و .. در مقابل پانفارسیسم
" نوشته است:
آغای هدایت نه دوست عزیز کسی نمی تواند ما را محاصره و یا از آبهای آزاد و گرم و نفت و گاز محروم کند اگر بحث مرگ و زندگی پیش بیاید آن وقت این به تعبیر شما ملل ایران خواهند دید که چه خواهد شد. شما ما را دست کم نگیر. امیدوارم نخبگان این به اصطلاح ملل بلایی را که سر مردم سوریه آمد سر ملل خودشان نیاورند. امیدوارم تهران دمشقی دیگر و نمی دانم اهواز یا سنندج حلبی دیگر نشود ما تا آخرین فشنگ برای کشورمان ایستاده ایم مطمئن باشید. در مورد ارتباطتان با کشورهای خلیج فارس شما ارتباط جغرافیایی با آنجا نداری ارتباط شما هر چه باشد خوب یا بد تاثیری ندارد برای ارتباط با آنجا باید از منطقه ی فارسها عبور کنی. یوگسلاوی یک زمانی یک قدرت اروپایی بود بعدا به کشورهایی مانند صربستان و کرواسی و... تقسیم شد الان هیچ کدام از کشورهای یوگسلاوی سابق مانند عهد یوگسلاوی قدرتی نیستند ایران و ایرانیها الان قدرتی هستند اگر بخواهند از هم جدا و تقسیم شوند دیگر هیچ کدامشان قدرتی نخواهند بود. در ضمن خود شما ترکها خودتان ناخواسته و ندانسته بیشترین دشمنی را به نظر من با عربهای خوزستان می کنید می دانید چگونه؟ شما ترکها سطح توقعتان خیلی بالاست و انتظار بیشترین بودجه را برای آذربایجان دارید و بیشترین فشار را هم به ما می آورید خوب این بودجه ها از کجا باید تامین شود؟ ما فارسها که از جیب خودمان شکم شما ترکها یا کردها یا بلوچها را سیر نمی کنیم و از جیب خودمان که چیزی به شما نمی دهیم این بودجه ها باید از محل فروش نفت خوزستان تامین شود مگه نه؟ مگر از جای دیگری تامین می شود؟ طبعا خیر. هر قدر شما ترکها توقع و انتظار بودجه ی بیشتری داشته باشید و برای آن هم فشار بیاورید ما هم مجبور می شویم بیشتر نفت خوزستان را برای تامین مطالبات شما بفروشیم و به تعبیر خود شما آقای هدایت نفت خوزستان بیشتر غارت می شود مگه نه؟ الان شما می گویید دریاچه ی ارومیه احیا شود خوب احیای این دریاچه میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت مگه نه؟ این هزینه از کجا تامین خواهد شد. از جیب ما فارسها نخواهدبود از محل فروش نفت خوزستان خواهد بود لذا حداقل برای این که نفت عربها بیشتر به فروش نرود و به تعبیر شما توسط فارسها بیشتر غارت نشود پس حداقل کاری که شما ترکها می توانید در حق برادران عرب بکنید این است که کمی سطح توقعتان را حداقل درباره ی احیای دریاچه ی ارومیه پایین بیاورید و بگذارید پول احیای این دریاچه خرج مثلا خود عربها یا بلوچها بشود. طبق نظر کارشناسان مانند آقای کردوانی در صورت خشک شدن این دریاچه اتفاق خاصی رخ نخواهد داد چون آذربایجان یک منطقه ی سردسیر است و بارشهای جوی در آن زیاد است لذا این عوامل مانع ایجاد ریزگرد و یا طوفان نمک خواهد شد و تمام این صحبتها مبنی بر بحران ریزگرد نمک و یا طوفان نمک در اذربایجان فاقد پشتوانه علمی و بی اساس و دورغ است و جای نگرانی نیست و حتی می توان نمک آن را صادر کرد و بعدا در روی زمین بی نمک آن کشاورزی و یا جنگل کاری کرد. نظرت چیه آغای هدایت؟

و اما پاسخ خای من: انصافعلی هدایت

جناب آغا نجید گرامی، فرا فکنی دردی را دوا نمی کند. بلای احتمالی جنگ در ایران آینده، از آسمان نمی آید.
همچنان که، ملل تورک، عرب، تورکمن، نبوده و نیستند. اساس این نوع بلایا احتمالی، نوع نگرش استعماری و نژادپرستانه پانفارسیسم است که نمی خواهند "منافع این کشور را بطو مساوی" تقسیم کرده، برای همه ملل حقوق مساوی قایل باشد!
و شما (شخصا خود شما) بجای محکوم کردن راه و روش استعماری فاشیسم فارس، و حمایت از ملل مظلوم، برای دستیابی حقوقشان، از کشتار این ملل و مقاومت در مقابل حقوق و خواست های این ملل تا آخرین گلوله، سخن می گویید.
از قضاء بشار اسد در سوریه هم بر اساس همین طرز تفکر، خودش را محق می داند و نمی خواهد منافع خودش را بخاطر جان انسان ها ترک کند.
منافع امپریالسیت های منطقه ای و جهانی هم در حمایت از اسد و خونریزی های او خفته است!
از قدرت منطقه ای و بزرگ(!) ایران، ما ملل تورک، عرب، تورکمن، قشقایی، لر، بختیاری، بلوچ، و ... ، تا کنون چه سودی برده ایم؟
اگر قرار است، ما در ایران قدرتمند شما، برده و مستعمره باشیم، بهتر آن که ایران، ویران شود! به شرایط من، به عنوان یک شهروند تورک آزربایجان، در باقی ماندن ایران کنونی و جلوگیری از خون ریزی های احتمالی در آینده، در لینک زیر توجه بفرمایید
http://ensafali.blogspot.ca/2018/01/blog-post_9.html

شما یک آماری بدهید، نشان بدهد که فارسیستان در همه ایالت های تورک نشین ایران، به اندازه نیمی از یزد و کاشان یا اصفهان سرمایه گذاری کرده است.
لطفا دست سخاوتمندتان(!) را از سر کجل آزربایجان بردارید و از آزربایجان 4 تا 12 برابر بخش های مختلف فارسیستان صنعتی، مالیات نگیرید.
ما با مالیات خودمان، توسعه می یابیم! به پول نفت عربستان محتاج نیستیم که شما از خود عرب ها مضایقه می کنید و به ما می دهید؟
در ضمن، اگر از غارت نفت و گاز عربستان، دلارهایی بدست می آید، یا صرف شکم خودتان و فارس می شود یا صرف دزدی های پانفارسیسم و یا صرف خرید اتومبیل های میلیاردی! از نفت و گاز، نه عرب سهمی دارد و نه تورک! و نه ملل دیگر!
اولا من فرمایشات کردوانی (!) را قبول ندارم. تخصص ایشان، محیط زیست است نه چیز دیگر.
البته، منکر تجربه ایشان در مورد دریاچه اورمیه نیستم اما چند ساعت از عمر تجربیشان را صرف شنا در این دریاچه کرده و چند ساعت با این دریاچه رابطه عاطفی برقرار کرده اند؟
ما خودمان در آزربایجان و در ساحل دریاچه یمان ده ها و صدها متخصص داریم اما فارسیستان، بودجه های احتمالیبرای نجات دریاچه ما را می خواهد به نام آزربایجان ولی در واقع به کام فارسیستان توزیع بکند.
دوما، برای دریاچه اورمیه، چه کرده اید؟
چند متر کانال زده اید تا به این جا آب کانالیزه بکنید؟
جز ده ها "سمیناهار" و "سمی شب" و بظاهر تحقیقات تکراری و بدون نتیجه عملی و علمی، چه کرده اید؟
یک متر مکعب آب به این دریاچه پاورده اید؟
چرا تیم های تحقیقاتی این دریاچه، از تهران و اصفهان هستند که دانشگاه هایشان رشته ای برای تخصص در باره این نوع از آب ها را ندارند؟
چرا بودجه های مربوطه، به این دانشگاه ها و متخصصانی داده نمی شود که تمام وقت در کنار دریاچه زندگی کرده و از هوای نمکی آن تنفس می کنند؟
در چند صدمتری این دریاچه، دانشگاهی هست که دارای رشته تخصصی در باره همین دریاچه است ولی بودجه ها به دانشگاه شریف در طهران و به دنشگاه اصفهان داده شده است. چرا؟
اگر تنها همین (مدیریت تحقیقاتی و اجرایی دریاچه را به دانشگاه های اورمیه و تبریز واگذار می کردند، شما حق داشتید ادعا بکنید که آزربایجانیان تورک هم سهمی از پول های احتمالی داده شده برای احیاء دریاچه اورمیه داشته اند.
در باره آب جاری از کردستان هم که احتمالا برای احیاء دریاچه کانالیزه خواهد شد هم باید عرض کنم که بعد از آزربایجان غربی و شرقی، کردستان در نزدیک ترین فارصله با دریاچه اورمیه قرار دارد. سرنوشت تورکان و کردها در این دریاچه هم، بهم گره خورده است.
با نابودی این دریاچه، کردستان هم مانند آزربایجان در زیر طوفان های نمکی دفن خواهد شد. همان آب های جاری از کردستان هم از تورکیه سرچشمه می گیرند که برادر ما است. در نتیجه، باید بخشی از منابع آبی لازم از کردستان تامین شود.
از طرف دیگر، من شخصا حدود 10 ساعت برنامه در باره راه حل های احیای دریاچه اورمیه، در تلویزیون "گوناز تی وی" تولید کرده ام. اگر استعمار فارسیستان، دست از سر آزربایجان بردارد و در امور داخلی ما دخالت نکند، اولا؛ سرمایه داران و متخصصان خود ما، بدون تکیه به بودجه دولتی، دریاجه را احیاء می کنند.
دوما؛ اگر توان مالی خود ما نرسد، تورکیه و سرمایه داران آن می توانند، این دریاچه را به یکی از بهشت های توریستی روی زمین بدل کنند که به کارخانه ای به طول 800 کیلومتر برای چاپ دلار بدل می شود.
سوما؛ اگر سرمایه دارن ترکیه ای هم نتوانند منابع مالی لازم را تامین بکنند، چین و یا اروپا و آمریکا می توانند، در عرص یکی دو سال، این دریاچه را به زندگی برگردانند.
شرکت های سرمایه گذاری کننده در این پروژه، می توانند در چند سال، سرمایه و سود خودشان را مستحیل بکنند ولی استعماری به نام فارسیستان، عمدا و عامدانه می خواهد این دریاچه بخشکد.
پروژه عمدی و آگاهانه برای خشکاندن دریاچه و شریان حیاتی آزربایجان را در سال 1378 برنامه ریزی و آغاز کردند.
دستور اجرای پروژه، از تهران به رئیس سازمان آب استان های آزربایجان شرقی و اردبیل ابلاغ شد.
چندی بعد، کنفرانس علمی برای بررسی وضعیت دریاچه اورمیه، در دانشکده علوم کشاورزی دانشگاه اورمیه برگزار شد. من شخصا سه روز تمام در آن کنفرانس حضور داشتم. هر روز به رادیو فردا خبرهای مربوط به مرگ دریاچه آزربایجان را، آن هم از زبان کارشناسان می دادم ولی ایران-فارس مصمم بود تا آن را بخشکاند و به تحقیقات علمی محققان در آن سمینار بی اعتنایی کردند. به اجرای پروژه های خود برای از بین بردن دریاچه اورمیه ادامه دادند.
ابتدا، به نام صادرات و "ارز آوری" دریاچه، "آرتمیا اورمیانا" را به ژاپنی ها واگذار کردند و صدها میلیون دلار بدست آوردند تا با اجرای برنامه هایشان برای خشکاندن دریاچه اورمیه، آن حیوانات هدر نشوند و به دلاری تبدیل شوند که جیب چند پانفارسیست را پر بکنند.
انصافعلی هدایت
پانزدهم فوریه 2018
hedayat222@yahoo.com








No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...