چند سوال از خانم شیرین عبادی


سوال از خانم شیرین عبادی

با سلام و احترام

من: انصافعلی هدایت، بشخصه، احترام زیادی برای خانم شیرین عبادی و فعالیت‌های سیاسی و حقوقی ایشان قایل هستم. 

امیدوار بودم که خانم عبادی، به جای پوزش از برگزار کنندگان سمینار سیاسی و دموکراسی خواهانه آزربایجانی‌های تورک، متن سخنان و مقاله خودشان برای آن سمینار را منتشر بکنند تا ثابت بشود که فراموشی یک ساعته فرق میان لندن با دیگر کشورهای اروپایی، بهانه‌ای برای عدم شرکت در آ ن نبوده است.

این در حالی است که بسیاری از دوستان و همشهری‌های "خود باور" ایشان، خانم شیرین عبادی را متهم به "از خودبیگانگی" و به "از خود هراسی هویتی-فرهنگی" متهم می کنند.

ایشان در نزد افکار عمومی تورک‌ها متهم هستند که از هویت تورکی خود هراسان هستند و تلاش می‌کنند این بخش از هویت خودشان را انکار یا پنهان بکنند.

 این سوال پیش می آید که آیا نمی توان هم تورک زنجان، تورک قزوین، تورک همدان، تورک تهران، تورک کرج و تورک... بود و هم دموکراسی خواه، حقوق بشری و فعال ... هم بود؟ 

آیا بین حقوق بشر و تورک بودن و فعالین سیاسی-حقوق بشری منافات وجود دارد؟ 

آیا ایشان تسلیم بر روحیه پاپولیسم حاکم بر عموم فعالان مرکز و ایران محور هستند و همانند پاپولیست‌های تسلیم به میدیا و رسانه ها بوده، پاپولیستی رفتار می کنند؟

آیا بین تورک زبان بودن، هویت تورکی، دموکراسی و فعالیت‌های انسانی و حقوق بشری ضدیت و تباین وجود دارد؟

من تصور می کنم که خانم شیرین عبادی، با احترام به افکار عمومی تورک‌ها، این نکات را برای عموم و بخصوص برای هم زبان و همشهری های تورک خودش روشن بکند.

با احترام
انصافعلی هدایت 

Comments