فرق پانیسم طبیعی و پانیسم جعلی

فرق پانیسم طبیعی و پانیسم جعلی



آیا شناخت شما از پان و پان تورکیسم، تحت تاثیر تبلیغات غرب مسیحی و پانفارسیسم شکل نگرفته است؟


نوشت: 


این حرف من تایید جنایات جمهوری اسلامی نیست، مخالفت با پان‌ترکیسم است که از ابتدای شکل‌گیری و عمر کوتاه خود، فقط بر مبنای دروغ پیش رفته.


نوشتم:


بیراینجی - این حرف شما، دقیقا دفاع از جنایات جمهوری فارسیستان است و بس و امثال شما در جنایات صد سال اخیر سهیم هستید. 


ایکیینجی - طبیعی‌تر از پان‌تورکیسم و دیگر پان‌ها، چه چیزی می‌تواند در اجتماعات بشری وجود داشته باشد. 


اوچونجو - این نوع نگرش شما به پان‌ها، نشانگر آن است که شما با معنای پان و پان‌تورکیسم هیچ آشنایی ندارید. ولی جسارت جاهلانه کرده، در باره پان‌تورکیسم اظهار فضل می‌کنید. شما چه بخواهید و چه نخواهید، نگرش و قضاوت شما به پان‌تورکیسم، دشمنانه است.


دوردونجو - پان تورکیسم را من تورک و ما تورک‌ها تعریف می کنیم، نه فارس‌ها و دیگرانی که دشمن ملت قدیمی تورک‌ها هستند و از تسلط سیاسی،نظامی و عقلانی تورک‌ها بر آن‌ها تجربه‌های زیادی دارند.



بئش‌اینجی - درک امثال تو از پان‌تورکیسیم، درکی است که دیگران برای امثال تو ساخته‌اند تا بر روح و روان و قوه عقلانی تو فرمان برانند و امثال تو را در راستای منافع خودشان کنترل بکنند.



آلتینجی - درک پان تورکیسم و پان‌های طبیعی دیگر، با درک درست روابط انسان‌ها، اجتماعات و جمعیت‌ها در طول تاریخ ارتباط دارد.


 درک شما از تاریخ تحولات روابط اجتماعی و انسانی از ریشه غلط است. جامعه شناسی درست لازم است. 


مثلا نمی دانید که آنچه غرب مسیحی "پان" نامیده است، در جوامع اسلامی، به "عصبیت" و "تعصب ملی، قومی، قبیله ایو طایفه‌ای" معروف بوده است و ابن خلدون در این باره زیاد نوشته است.



یئددی‌اینجی - آیا در دل تاریخ گذشته و قرن‌های شناخته و ناشناخته، راهی به‌ غیر روابط طبیعی (پان یا عصبیت ملی) "هم‌خونی"، "هم‌قبیله‌ای"، "هم‌زبانی"، "هم‌نژادی" و … برای دفاع از خود در مقابل مهاجمان وجود داشته است.


آیا این‌ها، عوامل اتحاد انسان‌ها و تبدیل شدن آن‌ها به قدرت سیاسی مهاجم یا مدافع نبوده و نیست؟



سگگیزینجی - آیا می توانید درک بکنید که چرا رسومی مثل ازدواج با دیگران، ازدواج برای توقف جنگ‌های میان قبیله‌ها، برادری خونی، فامیلی از طریق ختنه (کیروه) و ازدواج‌های سیاسی و ..‌. رواج داشته‌اند؟



دوققوزونجو - در تاریخ، مهمترین عامل تامین امنیت جمعی، در منطقه، در سفر به مناطق دورتر از مخیط زیست، در جنگ‌ها، در تجارت و … وجود داشت، هم‌ریشه، هم‌زبان، همشهری، هم خون، هم‌دین، و .‌.. بودن بوده است.



اون‌اونجو - این نوع پان‌ها (عصبیت‌ها) و اتحادهای طبیعی، به ویژه در دوران جنگ‌ها و تامین منافع جمعی، مقابله با دشمنانی که هستی جمعی آن‌ها و هستی سرزمین آن‌ها را تهدید می کرده‌اند، بیشتر از گذشته، خودشان را نشان می‌داده‌اند.



اون‌بیر‌اینجی - آیا ادیان و مذاهب، رنگ و بوی قومی، ملی، ناحیه ای، زبانی، خونی و نژادی ندارند تا آن‌ها را در مقابل دیگران بیگانه، غیر همزبان، غیر همخون، غیر همدین و …. متحد و یکپارچه بکند؟


 اسلام به عرب‌های مسلمان، مسیحیت به اروپایی‌ها، یهودیت به یهودی‌ها، زرتشتی به بخشی از هندی‌های فارس زبان، شیعه شعوبی به فارس‌ها در مقابل دنیای سنی و اسلامی، و … اختصاص داشته است و عامل عصبیت یا پان آن ملل بوده‌اند.



اون‌ایکینجی - آیا هنوز هم با مفاهیمی چون همشهری، تورک، فارس، عرب، قوم، قبیله، فارسیستان، تورکیستان،عربیستان، بلوچستان، ارمنستان، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، مغولستان، تاتارستان، و … مواجه نیستیم؟



 آیا چنین کلمه‌هایی خالی از مفهوم عصبیت و پان هستند یا بر نوعی اتحاد در میان تعداد بسیار زیادی انسان، و اجتماعات کوچک که در منطقه بزرگی پراکنده هستند، دلالت سیاسی، حقوقی، زبانی، نژادی، خوبی، تاریخی، و … دارند؟



اون‌اوچونجو - آیا طبیعی تر از اتحاد طبیعی تورک‌های پراکنده در روی کره زمین، یعنی عصبیت ملی و پان‌تورکیسم، چیز دیگری وجود دارد تا تورک‌ها را در مقابل غیر تورک‌ها متحد کرده، با خطر آن‌ها مقابله بکنند یا منافع ملی تورک‌ها را تامین و تظمین بکنند؟



اون‌دوردونجو - آیا می توانید باور بکنید که تورک‌ها و پان تورکیسم یا عصبیت ملی در میان تورک‌ها وجود نداشته و با تئوری‌های ساخته غربی‌ها بوجود آمده است؟ 


این به معنی انکار هویت‌های جمعی و ملی، حاکمیت‌ها، حکومت‌ها، امپراطوری‌ها، خلافت‌ها و ‌… تورک‌ها در تاریخ بوده و است.



اون‌بئش‌اینجی - در صورت انکار وجود عصبیت قومی، ملی، زبانی، نژادی، دینی و ‌… در میان تورک‌ها در تاریخ، آنگاه باید پاسخ داد که تورک‌ها بر اساس چه چیزی هایی متحد شده، دیگران و غیر تورک‌ها را در آسیا، اروپا، آفریقا شکست داده و سرزمین‌های آن‌ها را تسخیر کرده، بر آن‌ها فرمان می راندند؟ 



اون‌آلتینجی - آیا اساس تاسیس و شکل گیری امپراطوری‌های جهانگیر تورک، جز پان و عصبیتی بوده است که منافع ملی همه تورکان پراکنده در جغرافیای کره زمین را تامین و تضمین می کرد، نبوده و نیست؟



اون‌یئددی‌اینجی - آیا تسلط فارس‌ها در ایران جعلی بر تورک‌های آزربایجان، تورک‌های قشقایی، تورک‌های تورکمنستان جنوبی، تورک‌های خراسان، عرب‌ها، بلوچ‌ها، کردها، گیلیک‌ها، مازنی‌ها و .‌.. بخاطر اعمال سلطه پانفارسیسم و عصبیت قومی فارس‌ها و تسلط منافع جمعی و ملی فارس‌ها نبوده و نیست؟



اون‌سگگیز‌اینجی - آیا محرومیت همه ملل غیر فارس زبان از زبان ملی خود، از حقوق ملی، از آموزش عمومی، از تاریخ ملی، و از آزادی‌های اقتصادی و مصادره همه داشته‌های ملی، تاریخی، ادبی، سرزمینی، مالی، اقتصادی آن ملل به نفع پانفارسیسم به معنی حاکمیت پانفارسیسم در ایران امپریالیست فارسزده نیست؟



اون دوققوزاینجی - آیا در صد سال گذشته، پانفارسیسم تلاش نمی‌کرده و تلاش نمی کند تا با تحمیل زبان فارسی، ازدواج با فارس‌ها، کوچاندن غیر فارس‌ها از وطنشان، آموزش‌های اجباری، انکار تاریخ دیگر ملل، انکار حقوق ملی و حقوق سرزمینی غیر فارس‌ها، و … نوعی پان و عصبیت بر اساس ایران و فارسیسم را شکل بدهد تا منافع ملی فارس‌ها را تا ابد تامین و تضمین بکند؟ آیا این رفتار و تفکری پانیستی و عصبیتی نیست؟



ایگیرمی‌اینجی - آیا این فعالیت‌های سیستماتیک فارس‌ها و پان‌فارسیسم برای حذف خطر بالقوه دیگر ملل، پان‌ها و عصبیت‌ها در مقابل فارس‌ها و منافع ملی فارس‌ها نیست؟



ایگیرمی‌بیرینجی - آیا این فعالیت‌های ضد دیگران و فعالیت های تثبیت منافع بلند مدت فارس‌ها، جز پانفارسیسم مصنوعی و تحمیلی، چیز دیگری است؟



ایگیرمی‌ایکینجی - حال سوال در باره زندانیان تورک در ایران این است که جرم فعالان سیاسی تورک آزربایجان که اخیرا در ایران و بعد از ماه‌ها شکنجه و محاکمه، به زندان‌های طولانی مدت محکوم شدند چیست؟


آیا سیستم پانفارس برای این فعالان تورک جرم‌تراشی نمی کند تا از تضعیف هیمنه و اوتوریته پانفارسیسم و پان‌ایرانیسم توسط پان‌تورکیسم جلوگیری بکند و تورک‌ها را از مقابله با سیستم اداری، سیاسی، حقوقی و امنیتی فارس‌ها بهراساند؟



ایگیرمی‌اوچونجو - آیا پان‌تورکیسم و عصبیت تورکی، در مقابله با پان‌فارسیسم قد علم نکرده و منافع بلند مدت پانفارسیسم و هزینه‌های یک قرنی آن‌ها برای انکار غیر فارس‌ها و هضم و حذف آن‌ ملت تورک در پانفارسیسم را هدف فعالیت‌های ملی خود قرار نداده است؟



 ایگیرمی‌دوردونجو - اگر تورک‌های زندانی و تورک‌هایی که در هر فرصتی شعارهای ملی و تورکی داده و بر اختلافات عمیق میان تورک‌‌ها و فارس‌ها انگشت تاکید سیاسی-حقوقی و ملی می گذارند، خواهان آموزش به زبان تورکی ادبی و اصیل هستند، بر عدم تسلیم به آموزش‌ها و شستشوی مغزی-آموزشی فارس‌ها تاکید می‌کنند، آیل رفتار، گفتار و تفکر آن‌ها جز پان تورکیسم سیاسی، حقوقی، ملی و طبیعی است؟



ایگیرمی‌بئشینجی - آیا روابط تورک‌های دو سوی رود "آراز"، جز بر اساس محبت ابدی، خونی، زبانی، نژادی، تعلق سرزمینی، برادری ابدی، منافع ملی، منافع بلند مدت، آگاهی بر تورکیت دو طرف آراز، یعنی پان تورکیسم است؟



ایگیرمی‌آلتی‌اینجی - چرا که جهان مسیحی، روس‌ها، فارس‌ها و … در حدود دو قرن گذشته، سرزمین‌های تورک‌های روی کره زمین را اشغال کرده، آن‌ها را از هم جدا کرده، برای هر کدام تاریخ، سرزمین و هویتی جدا و مستقل تعریف کرده و به شستشوی مغزی-آموزشی آن‌ها پرداختند تا از تورک‌ها، مللی متفاوت و ضد هم بسازند ولی آیا حمایت تورک‌های اسیر فارس‌ها در ایران از جنگ تورک‌های جمهوری آزربایجان برای آزادی سرزمین‌های اشغالی تورک‌ها از اشغال ارمنستان، جز پان تورکیسم طبیعی است که دشمنان تورک‌ها نتوانسته اند بعد از دو قرن اشغال و تبلیغات سیستماتیک از بین ببرند؟



ایگیرمی‌یئددی‌اینجی - آیا این افراد به آن علت دستگیر، شکنجه، محاکمه و زندانی نشده اند که عصبیت (پان) ملی و تورکی آن‌‌ها را در مقابل تحرکات نظامی ایران - فارس‌ها به نفع ارمنستان بسیج کرده و به حرکت در آورده است؟ 


به سخن دیگر، آیا فارس‌ها، زندانیان تورک در ایران را به گروگان نگرفته اند تا جمهوری آزربایجان در مقابل سیاست‌ها و فشارهای همه جانبه ایران مجبور به عقب نشینی و تسلیم باشد؟


می‌دانیم که ایران خواهان آزادی جاسوسان و عوامل آموزش دیده "حسینیون" در جمهوری آزربایجان است که دولت آزربایجان آن‌ها را به جرم جاسوسی و تلاش برای ایجاد ناامنی در آزربایجان دستگیر و زندانی کرده است.



ایگیرمی‌سگگیزینجی - تا زمانی که آزربایجان طرفداران و عوامل تروریست ایران در جمهوری آزربایجان شمالی را آزاد نکرده است، ایران فارسزده هم تورک‌های آزربایجان جنوبی را آزاد نخواهد کرد.


 بلکه ایران-فارس، بر فشارهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و …. به تورک‌های آزربایجان جنوبی خواهد افزود تا جمهوری آزربایجان را به تسلیم به ایران مجبور بسازد اما فرزندان تورک و آگاه آزربایجان جنوبی حاضر هستند تا در راه منافع ملی و بلند مدت تورک‌ها جان بدهند اما جمهوری آزربایجان به راه خود ادامه بدهد و تسلیم فشارهای ایران نشود.


 


ایگیرمی دوققوزینجی - در بحبوحه جنگ جمهوری آزربایجان برای آزادی سرزمینهایش که توسط ارمنی‌ها اشغال شده بود، دو جریان ناامسوی پان فارسیسم و پان‌تورکیسم در مقابل هم صف آرایی ایدئولوژیک کرده اند. 


این در حالی است که حداکثر فعالیت تورک‌های آزربایجان جنوبی، در راستای تحقق عملی یا پراکتیک اراده ملی، منافع و حقوق ملی تورک‌ها در ایران فارسزده است.


 


اوتوزینجی - اما فشارهای حداکثری پانفارس‌ها بر تورک‌ها و فعالیت‌های بسیار محدود تورک‌‌های آگاه به مفهوم عملی و نظری اراده ملی، منافع بلند مدت ملی و تاریخی تورک‌های جهان و تورک‌های دو سوی آراز، آن‌ها را به این شناخت و فداکاری در راه منافع ملی تورک‌ها در مقابله با ارمنستان و ایران رسانده است تا ازخواست‌ها و حقوق ملی و سرزمینی خود کوتاه نیایند.



اوتوزبیرینجی - چرا که تورک‌ها در جهان و در ایران فارسزده، تسلیم شستشوی مغزی-آموزشی دو قرن اخیر جهان مسیحی و فارس‌ها نشده اند.



اوتوزیکینجی - آیا شما و امثال شما با عملی شدن حقوق و منافع ملی بلند مدت ملت تورک در ایران امپریالیست مخالف هستید؟



اوتوزاوچونجو - اگر با حقوق و منافع ملی بلند مدت تورک‌ها در ایران امپریالیست مخالف هستید، آیا این دشمنی شما، ریشه در شستشوی مغزی-آموزشی پانفارسیسم یا تسلیم شدن شما به پانفارسیسم و آموزه‌های جهان مسیحی که در دون قرن اخیر تئوریزه کرده اند، ندارد؟ 



اوتوزدوردونجو - من (انصافعلی هدایت) افتخار می کنم که پان‌تورک هستم. من (انصافعلی هدایت) پان‌تورکیسم مورد نظرم را خودم تعریف می‌کنم.



اوتوربئش‌اینجی - من (انصافعلی هدایت) تعاریف جعلی دشمنان تورک‌ها از پانتورکیسم را قبول ندارم و تئوری سازی و تاریخ سازی آن‌ها برای من هیچ ارزش علمی، تاریخی، اجتماعی و … ندارند.



اوتوزآلتیجی - شما با پان‌تورک بودن تورک‌ها چه مشکلی دارید؟


پان‌تورک‌ها جز طرفداری از اعمال اراده ملی تورک‌ها و تامین منافع بلند مدت تورک‌ها مقصد دیگری ندارند.


 شما چرا باید با این اهداف تورک‌ها مخالفت بکنید؟


 الا این که منافع شما در مقابله با منافع تورک‌ها کاهش خواهد یافت. 


در حقیقت، جنگ پان‌ها، جنگ اعمال اراده ملت‌ها، جنگ منافع بلند مدت ملت‌ها، جنگ در میان آزادی و اشغال، جنگ در بین فقر و رفاه، جنگ میان آزادی و اسارت است. 


مخالفت شما با پان‌تورکیسم به آن معنی است که شما مخالف انسانیت و برابری حقوقی، سیاسی، آموزشی و ارادی انسان‌ها هستید و منافع ملی شما بر این مفاهیم انسانی می چربد و این همه نشان می دهد که شما تسلیم آموزه‌های شستشوی مغزی-آموزشی غربی‌های مسیحی و فارس‌ها و استانداردهای دوگانه شده‌اید؟



اوتوزیئددی‌اینجی - شما چرا مخالف اراده ملی تورک‌ها هستید؟ و چرا اعمال اراده ملی تورک‌ها را دروغ تصور می کنید؟ 


شما چه تسلیم اراده ملی تورک‌ها بشوید یا وجود چنان اراده مستقل از امپریالیسم ایران-فارس را قبول نکنید، پان‌تورکیسم به معنی اعمال اراده تورک‌ها و تحقق حقوق ملی و منافع بلند مدت تورک‌هاست.



اوتوزسگگیزینجی - آیا شناخت شما از پان‌تورکیسم و تکرار طوطی وار آن چه به شما گفته اند یا در کتاب های جعلی خوانده‌اید، حاصل تبلیغات صد ساله غرب مسیحی ضد تورک و پان ایرانیست‌های امپریالیست نیست؟



اوتوزدوققوزینجی - چرا امثال شما، به خودتان حق می‌دهید که پانفارس و پان‌امپریالیست ایرانی باشید اما نمی‌خواهید که دیگر ملل پان‌ باشند؟


پانفارسیسم و پان‌ایرانیسمی که مصنوعی، جعلی، جدید و ساخته دو قرن اخیر جهان ایدئولوژی ساز غربی مسیحی است که در ‌کارگاه‌های ایدئولوژی سازی انگلستان تولید شده است.



قئرخینجی - چرا دیگران و بخصوص تورک‌ها حق ندارند که پان (پان‌تورک) بوده و از اراده ملی، منافع بلند مدت ملی و پان تاریخی و طبیعی مخصوص به ملت خود حمایت جدی و علنی داشته باشند؟


یعنی چرا باید تورک‌ها حق نداشته باشند تا عصبیت تاریخی، ازلی و ابدی طبیعی و ملی خودشان را حفظ بکنند؟



قیرخ‌بیرینجی - چرا از تورک‌ها و دیگر ملل می‌خواهید تا منافع ملی ملت تورک و ملل دیگر را قربانی منافع مافیایی امپریالیست های ایران-فارس بکنند؟


اگر منطق شما درست است، چرا شما منافع ملی خودتان را فدای منافع ملی دیگر ملل، بخصوص ملت تورک نمی کنید؟



انصافعلی هدایت


10 نوامبر 2024


 

Comments

Popular posts from this blog

سیاست، جسورلارین میدانی دیر