Sunday, October 29, 2023

من سه زبانه ام و لهجه دارم. تو چند زبانه هستی؟

 



من سه زبانه ام و لهجه دارم.

 تو چند زبانه هستی؟ 

راستی، می توانی بدون لهجه، تورکی صحبت بکنی؟ می خواهی برات بخندم یا مسخره‌ات بکنم؟ 

ولی من تو را مسخره نمی کنم و به تلاش تو برای یاد گرفتن زبان من احترام می‌گذارم.

راستی، می دانی احترام گذاشتن چه نوع عملی است؟

بدان: کسانی که لهجه ندارند، تک زبانه بوده، نسبت به لهجه‌دارها بسیار عقب مانده هستند.

 عقل، هوش، تجربه، روابط انسانی  و درک جهانی تک زبانه‌ها نسبت به لهجه‌دارها بسیار اندک است.

 اغلب تک زبانه‌ها غرق در خودبینی و نژادپرستی هستند. 

همین که لهجه ای را مسخره‌ می‌کنی، نشان می دهی که عقب مانده هستی.

من لهجه دارم و از لهجه دارها حمایت می کنم.


انصافعلی هدایت















No comments:

Post a Comment

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه ل...

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه لری میللته‌ آیدین اولمالی دیر