Sunday, December 17, 2023

فرق فارس و پانفارس

 


فرق فارس و پانفارس

فارس هر آن کسی است که اجداد او، در دوران پیش از چهار نسل قبل (در بیش از یکصد سال قبل)، فارس یا فارس زبان بوده است. 

پانفارس کسی است که اجدادش، در یکصد سال قبل فارس نبوده اما بعدها، بخاطر مصالح و منافعی، ترجیح داده‌اند تا فرزندانشان را با زبان فارسی تربیت بکنند و ادعا بکنند که والدینشان فارس نبوده ولی آناو فارس زبان شده است.

 یا پانفارس، بخاطر منافع شخصی، از زبان مادری و پدری خود روی گردان شده و در دفاع از زبان فارسی، از فارس‌ها هم فارس‌تر شده‌ است.

متاسفانه، پانفارس‌ها، جهت اثبات وفاداری خود به سیستم فارس، به ملت پدر و مادر خود، بیش از فارس ها حمله کرده، آن‌ها را تحقیر می کنند.

پانفارس ها تصور می‌کنند که چون از یک خانواده غیر فارس برخواسته‌اند، حق دارند که به خانواده و ملت خودشان توهین کرده، آن‌ها، زبانشان، تاریخ و ... را تحقیر بکنند.

ولی منتسب بودن به ملتی، به پانفارس حق و اجازه توهین یا تحقیر به آن ملت را نمی دهد.

با این رفتار، پانفارس نشان می دهد که او یک لمپن پست، یک فرصت طلب، یک دستمال بدست، یک منافق، یک فرد بدون اعتماد بنفس و فردی بدون آگاهی سیاسی و اجتماعی و ... است.

هر پانفارسی، در اول هر جمله نهاجمیش می گوید: "من خودم تورکم ولی ..." یا "من خودم تبریزی هستم اما ..." یا "من خودم آذری هستم لکن ..." یا " من خودم عربم ولی ..." یا "من خودم لرم ولی ..." یا "من خودم کرد هستم اما ..." یا "من خودم رشتی هستم اما ..." و در ادامه زهر و تبلیغات ذهن خود را بالا می‌آورد.

پانفارس‌ها نه تنها در دفاع از فارس‌ها، فارسی، جنایت و استعمار فارس‌ها داغ‌تر از فارس‌ها هستند، بلکه در ادامه آن جمله، زشت‌ترین توهین‌ها و تحقیر‌ها را به ملت خودم می‌کنند.

البته هر فارسی می‌تواند پانفارس باشد ولی هر فارسی حتما استعمارگر است و از استعمار منتفع می‌شود.

فرق یک کودک یک روزه فارس با یک دانشمند غیر فارس، در آن است که آن کودک یک روزه فارس، از حقوق و امتیازاتی برخوردار است که آن دانشمند غیر فارس از آن حقوق و امتیازها محروم است.

مثلا آن کودن فارس دارای حق تحصیل بزبان مادری است. دارای حاکمیتی است که از حقوق آن کودک دفاع کرده و آن حقوق را تضمین می کند. و ...

ولی آن دانشمند غیر فا س، از حق آموزش بزبان مادری محروم است. دولت استعمارگر فارس نه تنها از حقوق ملی آن غیر قارس دفاع نمی کند، بلکه در تضییع حقوق آن غیر فارس، تمامی امکانات ملی، دولتی و حتی خصوصی را هم بسیج می کند.

لذا هر فرد فارس، یک استعمارگر بوده و از منافع استعمار بهره مند می شود و هر فرد غیر فارس، مستعمره بوده و مورد سوء استفاده فارس ها واقع می شود.

فرقی هم نمی کند که آن غیر فارس، رهبر  کشور تحت مدیریت فارس باشد یا یک عمله ساده ساختمانی و بیسواد باشد.

انگلیسی ها، هندوستان و هندوها را با مدیران هندی اداره می کردند و مدیران هندی بر استعمار بیشتر هندی‌ها نظارت می کردند.

انصافعلی هدایت












No comments:

Post a Comment

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه ل...

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه لری میللته‌ آیدین اولمالی دیر