خطاب به خانم هایده شه... دی نژادپرست کرمانی ساکن


خطاب به خانم هایده شه... دی نژادپرست کرمانی ساکن



مونترال کانادا


سلام.

چرا هر چه فحش بلد بودی، دادی و در رفتی؟

 

آیا نمی توانستی به گفته هایت و برای یک لحظه شک بکنی که آیا ما دوتا، در باره یک شهر مشخص در یک جغرافیایی معین گفتگو می کنیم؟


چرا شک نکردی که احتمالا دچار اشتباه شده ای؟

چرا فکر نکردی که این آدم می تواند متفاوت با دیگرانی که من می شناسم و می شناختم باشد؟


چرا عصبی بودی و فقط می‌خواستی خشم درونت را خالی بکنی؟

 

آیا مشکلی داشتی؟


آیا مشکلاتی را از گذشته‌ات به خودت آورده‌ای و با آن‌ها در کانادا زندگی می کنی و از پنجره آن تجربیان تلخ خودت، به انسان‌ها نگاه نمی‌کنی؟


بسیار متاسف شدم در حالی که با نگاهی به بیوگرافی شما با تخصص و تحصیلات عالی شما رو برو شده بودم و تصور می کردم که عقل و احساسات‌تان هم به اندازه تحسیلات‌تان بالا رفته و آستانه تحمل شما بالاست.

 

ولی در همان چند جمله‌ای که نوشتی و درون پر از آشوب و نا آرامی و خشن خودت را روی میز گفتگو ریختی، در مورد شما و بر اساس رفتار و نوشتارتان، متوجه چند مطلب شدم:


۱. خانم هایده شه...دی نژادپرست و رئیسیست هست.


۲. هابده ...در مورد افراد، انسان‌ها و ملل پیشداوری ذهنی دارد.


۳. هایده سمبل یک ایرانی-فارس کاملا شستشوی مغزی-آموزشی شده و قربانی ایرانی سازی سیستم حاکم است.


۴. هایده با تحصیلات و شغل عالی، درک چندان و مثبتی از دنیای پیرامون خود و جامعه ای که در آن بزرگ شده است، ندارد.


۵. هایده ... در توهم دانایی و شناخت فوری و آنی اطراف و جهان پیرامون غوطه‌ور است.


۶. هایده ... فکر می کند که با یک سفر چند روزه به یک کشور، شهر یا منطقه، می تواند یک فرد، گروه انسانی، یک شهر با ده‌ها ملت ساکن در آن را بشناسید.

 

در حالی که برعکس خانم هایده، جامعه شناسان برای رسیدن به شناخت در باره یک از گروه مردم در یک منطقه، سال‌ها عمر صرف می‌کنند ولی ادعای هایده خانم را ندارند.


روانشناسان هم برای رسیدن به شناخت نسبی از یک آدم‌، ماه‌ها و سال‌ها تلاش می‌کنند اما این ادعای شما را ندارند.


۷. معلوم است که احتمالا، نه با پاکستانی‌ها و نه هندی‌ها زندگی نکرده‌اید، بلکه تنها بر اساس ذهن بیمار نژادپرست خودتان، انسان ها را طبقه بندی می‌کنید، محاکمه کرده، حکم صادر کرده، محکوم و مجازات می کنید. آن‌هم فقط و فقط بر اساس ذهن آلوده و بیمار خودتان.


۸. می توانم با قاطعیت بگویم که شما هیچ شناختی از من ندارید و نداشتید. حتی یک جمله از من نن خوانده و نه شنیده بوده‌اید اما بخاطر نژادپرستی و ضدیت با تورک بودن من، در باره من قضاوت منفی کرده‌اید.


۹. شما فردی بسیار عصبی، خودمحور، مغرور و عقده‌ای دیده شدید.


۱۰. مشخصات و مختصات روانی شما، اجازه نمی دهد که فرق بین کلمات و نام شهرها را ادراک بکنید. چرا که به پیشداوری و استیروتایپ مبتلا هستید. و این بیماری روانی، عقل شما را اسیر احساسات منفی نژادپرستانه کرده است.


 ۱۱. در حالی که من از "...تون" می‌نوشتم، شما در باره "...تون" می نوشتید اما ...تون در اونتاریو، یک شهر کوچک است و چند صد کیلومتر از تورنتو فاصله دارد.


۱۲. احتمالا، شهری که شما از آن و از اکثریت هندی نشین‌های آن شهر صحبت می‌کردید، همان "برامتون" بوده است که به تورنتو چسبیده است و احتمالا شما آن‌جا را دیده‌اید.


۱۳. شما بدون این که یک کلمه و یا مقاله از هزاران مقاله من را خوانده و با من و افکار من آشنا باشید، قضاوت‌ها، تجربه‌های منفی و شناخت معیوب ذهنی خودتان را روی نوشته‌هایتان قی کردید و برای این که پاسخی دریافت نکنید، فرار کرده و اجازه ندادید تا من برای شما، پاسخی نوشته، بفرستم.


۱۴. این رفتار شما نشان می دهد که تو، از گفتگو و منطق می‌ترسی. نوعی ترس در درون شما زندگی می‌کند که تلاش می‌کنید تا با حمله و تحقیر دیگران، آشوب درونتان را آرام بکنید تا حس بزرگی و امنیت روانی به تو دست بدهد.


۱۵. شما با ذهن، فکر، ارزش‌های تربیتی و تصوری از انسان‌ها و جهان خاصی به کانادا آمده اید که کانادا با قوانین و سیستم نگرش و ارزش‌ها انسانیش، با فکر و نگاه شما به زندگی و انسان‌ها در تضاد است.


۱۶. شما چه مشکلی با پناهنده‌ها دارید؟ 

شما با پول آمده اید؟ 


منبع پول شما کیست و چیست؟ 

آیا خودتان آن همه پول را بدست آورده‌اید یا از یکی گرفته‌اید؟ 


آیا شما ادمی هستید که بر روی پاهای خودتان آدم شده‌اید یا با پول دیگران، آدم حسابی دیده می شوید؟


۱۷. راستی حانم هایده، اغلب پناهنده‌ها آدم حسابی هستند که با تلاش شخصی خودشان به جایی رسیده اند، آن‌ها انسان‌های تحصیل کرده، کاری، کوشا، انسان دوست، آزادیخواه، دموکراسی طلب، مبارز، طرفداران اعمال حقوق و اراده مردم، مخالف حاکمیت و دولت ایران و حتی خواهان نابودی ایران هستند.


۱۸. اغلب پناهندگان، دارای دانش سیاسی، حقوقی و شناخت اجتماعی بوده و به حقوق افراد و انسان‌ها، ملل و تفاوت‌های ملی، فرهنگی، زبانی، رنگی، دینی، آداب و رسوم و تفاوت‌های رژیم غذایی و ..‌‌. دیگر ملل و جوانع احترام می گذارند.


۱۹. اغلب پناهندگان، نه بخاطر منافع شخصی، بلکه برای تامین حداقل منافع عمومی، جلای وطن، زندگی و خانواده شده اند یا اموالشان در وطن مانده و یا توسط دولت فارس مصادره شده است.


۲۰.‌ اغلب پناهندگان، مثل شما، دچار بن بست ذهنی و عقلی نیستند که نژادپرست و ضد حقوق ملل باشند. آن‌ها چنان تربیت شده‌اند که با ذهن بسته، دیگران را قضاوت و متهم نمی‌کنند.


۲۱. هایده خانم، ممکن است که تو تخصصی داشته باشی، در کانادا هم کار بکنی، اما من هم در بیست سال گذشته در همین کانادا کار کرده، به این دولت مالیات داده‌ام‌.

 حتی اگر کار نکرده بودم و مالیات هم نداده بودم، باز هم شما حق ندارید که خودتان را از من، پناهندگان و کسانی که از "ولفر" حقوق اندکی دریافت می کنند را تحقیر بکنید یا خودتان را بالاتر از من و امثال من، ولفر بگیران و پناهندگان بدانید‌.


۲۳. سیستم ولفر و حمایت از بیکاران و مریض‌ها در قانون کانادا بوده و است و یک حق قانونی است که نمایندگان ملل در کانادا، آن را تصویب کرده و دولت، آن قانون و حقوق را بر اساس تحقیقات و قوانین مشخصی اجرا می کند.

 

شما چه مشکلی با قانون و اراده ملل در کانادا دارید؟

چرا با حقوق قانونی افراد که دولت و قانون، آن افراد را برای دریافتن آن حقوق و حمایت‌های قانونی برسمیت شناخته است، مخالفت می کنید؟


٢٣. احتمال می‌دهم که تو به عنوان یک خانم با تربیت مشخص، تجربه های قبلی، آموزش‌های خانوادگی معین، و ... و شرایطی که در آن زیست کرده‌ای، به انواع بیماری های روانی خفیف تا شدید مبتلا گردانده شده ای.

لطفا از دکتر "فمیلی" بخواه تا تو را به یک روانپزشک متخصص معرفی بکند تا این همه عقده حقارت، جنگ طلبی، سیتز با دیگران، اتهام زدن به دیگران، نژادپرستی آشکار و پنهان، عصبانیت، ناتوانی در کنترل خشم، و ‌‌‌‌... خودت را کنترل و درمان بکنی.

 چرا که این روحیه در شما، در آینده و در این کانادا، کار به دستان خواهد داد.


امیدوارم که کامیاب بشوید

با احترام 




۰












با احترام 

انصافعلی هدایت

نویسنده و روزنامه‌نگار تورک که می تواند به فارسی، تورکی، تورکی آزربایجانی، انگلیسی، عربی بنویسد و گفتگو بکند


26 August 2024





Comments