Saturday, August 6, 2016

دین یک موسسه اقتصادی و ملایان کارمندان آن و استثماگران مردمند: یک سوم ایران مال اوقاف است




دین بیر نهاد و موسسه ایقتیصادی دیر! دینچی لر ایسه او موسسیسه نین ایشچیلری و خالقین استثمارچی سی!
اینانمیرسیز شرق روزنامه سی نین "اوقاف و خیرییه ایشلر تشکیلاتی نین سوزچوسونون سوزلرینین خولاصه سینه دیققت بویورون:
حسن ربيعي، سخنگوي سازمان اوقاف و امور خيريه در گفت‌وگويي با روزنامه «شرق» می گوید:
بنا به آمار سازمان اوقاف و امور خيريه، تعداد مقبره امامزادگان ايران در اوايل انقلاب يک هزار و پانصد (1500) مقبره بوده و بنابر آمارهای رسمی تا سال 1390 به بیش از 10.500 مقبره رسیده است و اين بدان معنی است که طي 30 سال گذشته، سالانه
۳۰۰ امامزاده در ايران فوت کرده اند! 
بیش از پنج هزار تن از امامزادگان مدفون در ايران را به نام امام موسی کاظم (ع) نسبت می دهند. 
در سال 89 بيش از صد ميليون نفر زاير به امامزاده‌ها مراجعه كرده‌اند.
Image may contain: 1 personسازمان اوقاف از نظر ساختار زير نظر وزارت ارشاد و از لحاظ شرعي و فقهي هم زير نظر ولي فقيه است و حقوق كاركنان و بودجه‌اش (مگر بودجه دولتی هم دارند؟!) را از دولت مي‌گيرد. ما نمي‌توانيم حتي يك ريال از نذورات و موقوفات را برداريم يا از طرفي دوهزار مبلغ جذب كرده‌ايم براي مناطق محروم كه در امامزاده‌ها فعاليت مي‌كنند.
گراني قبر مربوط به همه امامزاده‌ها و قبرستان‌ها نيست. امامزاده‌هايي كه در شهر هستند، قيمت بالايي دارند. كسي را هم مجبور نكرده‌ايم (در امازاده ما دفن شود!). مي‌توانند در بهشت زهرا(س) دفن كنند كه هزينه‌هاي صدميليوني نپردازند.
حدود پنج هزار امامزاده در ایران، منتسب به امام‌موسي بن جعفر ‌(ع) هستند. اين آمار به واقعيت نزديك نيست؟
همه‌شان صحت دارند و اين را روند و اسناد تاريخي موجود نشان مي‌دهد. در ایران، امامزاده‌ها در واقع تشيع را در ايران ترويج داد و تثبيت كرد.
الان بيش از 60 هزار مسجد در كشور وجود دارد. برای مرمت حدود 5000 مسجد، اعتباری معادل‌ 80‌ ميليارد تومان از طرف دولت برای سال 1390 در نظر گرفته شده است. در نظر داريم كه در سال 90، 2333 باب مسجد جدید احداث كنيم.
در كشور ما 127‌هزار موقوفه وجود دارد كه از اين تعداد نزديك به يك‌ميليون و 300 هزار رقبه و مشتقات موقوفه هستند.
بايد بگوييم يك‌سوم موجودی ایران وقف است. نزديك به 13 شهر در كشور ما بالاي 50‌درصدشان وقف است. حتي برخي شهرها صددرصد وقف هستند. به عنوان مثال شهر تكاب در استان آذربايجان‌غربي 65 درصد از وسعتش وقف است. در اطراف تهران هم مثلا پاكدشت و شهرقدس در قلعه حسن‌خان صد‌درصد وقف هستند. در شهرهاي ديگر هم قيدار در استان زنجان 50‌ درصد، رامشير، كرمان و رفسنجان بالاي 50‌ درصد، كبوترآهنگ صددرصد، ملاير 60‌ درصد شهر مشه بالاي 50 درصدشان وقف هستند.
ميانگين وقف بعد از انقلاب اسلامي به طور ميانگين 200 وقف در سال بوده اما در سال 89 به دليل تبليغاتي كه انجام شد، تقريبا پنج برابر شده و به حدود 900 وقف در سال رسيده است.
اگر مال‌الاجاره‌ها به موقع و عادلانه پرداخت شود، درآمد موقوفات به اندازه درآمد نفتي كشور می‌شود.


No comments:

Post a Comment

گونئی آزربایجان سیاسی پارتیلری "دوشونجه باغی"یندا سیاستلرین آچیلقیرلار

  گونیی آزربایجان سیاسی تشکیلاتلارین لیدر/سوزچولری "دوشونجه باغی" آدلی اوتاقدا، سیاستلرین، مرامنامه‌لرین و ایستیراتئژی‌لرین آچیقلا...