Sunday, August 28, 2016

نگرش ویلیام بلیک به عشق بدبینانه است



به نظر من، نگرش جناب بلیک به مقوله عشق، بد بینانه است. هیچ روانشناسی هم  سخن او را تصدیق نمی کند.

بلیک چه گفته است؟

عشقت را هرگز بازگو نکن
عشقی که هرگز به زبان نیاید
مثل نسیم ملایم ، ساکت و نامرئی می گذرد .
من عشقم را به زبان آوردم و قلبم را برای او گشودم
سرد و لرزان ، با ترسی مرگبار و او رفت ...
آبی کوچک عشق / ویلیام بلیک 

به عقیده من عاشق پر از تفصیر، عشقی که بیان شود، حتی در صورت جدایی، از دل ها نمی رود.
چرا؟
چون یک اصل فیزیک می گوید: انرژی از بین نمی رود و تا ابد می ماند.
و عشق یک انرژی بی مانند و بسیار اعلا است.
آیا عاشقی را دیده اید که از عشقش پشیمان شده باشد؟
اگر کسی پشیمان شده باشد، نه از خود عشق و عاشق شدن که شاید از انتخاب معشوقه برای عشق ورزیدن، نالان شده است. شاید هم آن چه فکر می کرده "عشق" است، هوسی بی پایه بوده است. ثمره غلیان هورمن های جنسی بوده است که با عشق اشتباه شده است.
به عقیده من، عشق با تخلیه جسمانی هورمون ها، با دعوا و نزاع های روز مره هم از بین نمی رود.
بسیاری از ناله های "پشیمانی از عشق و عاشقی" به خاطر دور نبودن از هم برای پی بردن به عشقی که در دورن فرد نهفته و در زندگی روز مره زنگ زده می شود، استت.
حالا که شما طبیب هر درد بی درمان هستید و درمان درهای بی درمان را پیدا می کنید، درد مرا هم درمان کنید: من یک بار عاشق شده ام و هنور هم عاشقش هستم! ولی معشوقه ام، یا عشق مرا نمی داند یا اگر می داند، باورم نمی کند و یا ناله هایم برایش بی معنی است. به نظر سرکار عالیه، من چه خاکی بر سرم بریزم؟


No comments:

Post a Comment

گونئی آزربایجان سیاسی پارتیلری "دوشونجه باغی"یندا سیاستلرین آچیلقیرلار

  گونیی آزربایجان سیاسی تشکیلاتلارین لیدر/سوزچولری "دوشونجه باغی" آدلی اوتاقدا، سیاستلرین، مرامنامه‌لرین و ایستیراتئژی‌لرین آچیقلا...