Tuesday, August 23, 2016

کشوری به نام "ایران" و قومی به نام "فارس" را برسمیت نمی شناسم


دوستی در فیس بوکم نوشته است:
عاغای حدایط، من هیچ اظهار نظری در مورد آذربایجان یا آزربایجان یا ایران نمی‌کنم تا متهم به فارثی که عق می‌زند نشوم، ولی شما یک بار دیگر همین نظر خودتان را بخوانید، شاید این بار متوجه شدید که اتفاقن شما آدم نژادپرستی هستید و به نفرت دامن می‌زنید، چرا که ایران را عیران و فارس را فارث می‌نویسید. نظرتان ممکن است از نظر کسی درست باشد و از نظر کسی اشتباه. اما چه دلیلی دارد با این روش مضحک نظرتان را بیان کنید؟ اگر از این که اسم‌تان را با آن املای غلط نوشتم خوشحال شدید، به روش‌تان ادامه دهید. اگر نه که تغییر روش گزینه‌ی خوبی است. احتمالن البته شما شروع می‌کنید به من هم دشنام دادن.
جواب من:
دوست عزیز، من وجود کشوری به نام "ایران" را به رسمیت نمی شناسم بلکه مجموعه ای از "ممالک" می دانم که توسط یک اقلیت و قوم کوچک "فارث" استثمار می شود.
برای همین هم تلاش می کنم تا آن را نابود کنم و کشوری به نام آزربایجان جنوبی مستقل را تاسیس کنم.
برای همین هم نام آن را "عیران" می نویسم تا نشان دهم که چنان کشوری را به رسمیت نمی شناسم.
توهین ننوشته ام. چرا؟ نه این که این قوم فارث لایق توهین نیست بلکه به این خاطر که من برتر از آنم که خودم را به توهین آلوده کنم.
در مورد قوم "فارث" هم نظر مشابهی دارم. قوم فارث امروزه حاکم بر ممالک درون عیران است و همه منابع این ملل و ممالک را استعمارگرانه و استثمارگرانه می بلعد.
با حقوق اولیه ملی، سرزمینی، انسانی، اقتصادی ، فرهنگی، حقوقی، تاریخی و تمدنی ملل تورک، عرب، بلوچ، توکمن، کورد و ... نه تنها مخالف است بلکه در انکار وجود این ملل تلاش هم می کند.
بنا بر این، من این قوم فارث را برسمیت نمی شناسم و برای مخالفت با آن، نامشان را به شکلی که مرسوم نیست، می نوسیم تا یک اعتراص دیگرم را هم نشان بدهم: اگر فارث ها اجازه نمی دهند ما در زبان خودمان آموزش ببینیم و اگر فارث ها اسامی تورکی سرزمین های ما را به فارثی تغییر می دهند، چرا ما نباید نام عیران و فارث و ... را تغییر ندهیم؟
مگر فارث های استعمارگر نام ها و تاریخ ما را بر اساس دشمنی با ما تغییر نمی دهند؟
چرا نباید ما با فارث ها و عیران همانگونه رفتار کنیم که فارث ها با ما رفتار می کنند؟


No comments:

Post a Comment

گونئی آزربایجان سیاسی پارتیلری "دوشونجه باغی"یندا سیاستلرین آچیلقیرلار

  گونیی آزربایجان سیاسی تشکیلاتلارین لیدر/سوزچولری "دوشونجه باغی" آدلی اوتاقدا، سیاستلرین، مرامنامه‌لرین و ایستیراتئژی‌لرین آچیقلا...