Monday, September 24, 2018

عمق پستی پانفارسیسم را باور نمی کنید



باور نمی کنید

ادعای یک "جامعه شناس ملت گرا"(!؟) می گوید:
همان گونه که جهان با حاکمیت ایران آغاز می شود باید با حاکمیت ایران هم تداوم یابد تا به پایان برسد...
سیاوش موسوی رکعتی؛ جامعه شناس که ضد حقوق ملل و خواهان کوچانیدن سیاسی-شغلی ملل غیر فارس از سرزمین های تاریخی شان است، علاوه بر تکرار نظریه شوونیستی خود در باره کوچ اجباری ملل تورک، عرب، بلوچ و کرد، این بار ادعا کرد: "تاریخ، با ایران آغاز می شود و باید با تلاش
کنشگرانش با ایران نیز به پایان برسد."
وی بلافاصله افزود: "منطقی است که همان گونه که جهان با
حاکمیت ایران آغاز می شود باید با حاکمیت ایران هم تداوم یابد تا به پایان برسد..."
به نظر می رسد که نژادپرستان و پانفارس ها خودشان را اول و آخر تاریخ بشر و انسانیت می دانند . با ایم حال، توانایی آن را ندارند که راه حلی عاقلانه برای رهایی از ترس دایمی د نگرانی کشنده خودشان پیدا کرده و با به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت برای همه ملل و برابری خود با حقوق آنان، از نگرانی تجزیه ایران راحت بشوند.
این در حالی است که افراد و جریان ها و افکاری همچون او با راهکارهای افراطی خود و انکار حقوق ملی آن ملل، تورکان، تورکمانان، عرب ها، بلوچ ها، کردها و ... را به تجزیه مجبور می کنند و راهی جز تجزیه در جلو این ملل نمی گذارند.
من (انصافعلی هدایت) معتقد که هر چقدر بر تعداد این گونه افراد و این نوع تفکرات ضد حقوق انسانی افزوده شود، با نفع آزادی و رهایی و استقلال ملل تورک، تورکمن، عرب، بلوچ و ... خواهد بود. چرا که این افراد آبروی داخلی و بین الملل باقی مانده برای ایران و فارسیسم را هم نابود کرده و استقلال خواهی این ملل را قابل قبول تر از گذشته خواهند کرد.
انصافعلی هدایت

تورنتو-کانادا
بیست دوم (22) سپتامبر 2018
hedayat222@yahoo.com

در زیر متن کامل نظریه او آورده می شود.
امنیت پایدار ایران در کجاست؟!Image may contain: 1 person, plant
از حدود صد سال پیش تا کنون که افکار تجزیه طلبی شکل گرفته است، جامعه ی ایران همواره در یک التهاب و تشویش
به سر برده است!!
زیرا روز به روز تجزیه طلبها جری تر و بی باک تر می شوند و مردم بی گناه را به خاک خون می کشند!!
گروهک تروریستی الاهوازیه نمونه ی بارز گروه های تجزیه طلب است که با تکیه بر قوم گرایی به فکر امیرنشینی بر یکی از استانهای ایران است!!
البته نباید فراموش کرد که افکار قوم گرایانه فقط مختص خوزستان است بلکه استانهای آذربایجان شرقی، کردستان و سیستان و بلوچستان هم پتانسیل بسیار بالایی برای قوم
گرایی دارند، که اگر الان و هم اکنون فکر اساسی به حال این قوم گرایی نشود چه بسا در آینده ی نزدیک اساس ایران به مثابه ی تمامیت سرزمینی آن به خطر بیفتد. به نظر می رسد که برای رسیدن به امنیت پایدار در ایران باید ارتباط قوم گراها و تجزیه طلب ها را با مراکز خارج قطع کرد که این امکان پذیر نیست جزء با یک ترکیب جدید در ایران.
ایران برای امنیت پایدار خودش نیازمند یک ترکیب جدید است و آن ترکیب جدید عبارتست از، یک جابجایی قومیتی. در واقع هیچ استانی نباید هویت قومی داشته باشد بلکه هر استانی باید مجموعه ای از اقوام باشد.
تا با ترکیب آنها، نسل آینده، یک نسل وطن پرست شود و دست از تفکر منحط قوم گرایی که جزء عقب ماندگی نتیجه ای ندارد، بردارند.
فلذا یکبار برای همیشه باید ارتباط آذربایجان ایران با آذربایجان شوروی(باکو)، کردستان ایران با کردستان عراق، بلوچستان ایران با بلوچستان پاکستان، و اعراب خوزستان با
اعراب حاشیه ی خلیج فارس قطع شود، که این امر امکان پذیر نیست جزء با یک کوچ سیاسی و یک جابجایی کاری و شغلی.
بنابراین باید گفت تا سیاست ترکیبی جدید در ایران پیاده نشود، نه تنها امنیت ملی پایدار نخواهد بود بلکه مهم تر از آن بحران هویت ملی در ایران برای همیشه لاینحل
باقی خواهد ماند.
به نظر می رسد برای حل امنیت پایدار ملی و حل هویت پایدار ملی به یک کوشش جابجایی ملی اقوام نیازمندیم....
اگر این تلاش صورت نگیرد چه بسا در آینده ضد این تلاش صورت بگیرد و قوم گراها به آرزوی خود برسند و تجزیه طلبی را عملیاتی کنند و این تجزیه طلبی آن قدر ادامه یابد تا ایران از نقشه ی جهان حذف شود!
به راستی که اگر هر قوم در ایران یک کشور تشکیل دهد دیگر ایرانی وجود نخواهد داشت!
که این مساله عبارت خواهد بود از مرگ تک تک کنشگران ایرانی!....
به زعم من آنچه برای یک وطن دوست مهم است حفظ وطن و رسیدن به دموکراسی است. اگر هر بخش از وطن تجزیه شود و شبیه یک کشور عربی حوزه خلیج فارس شود و یا شبیه یکی از جمهوری های جدا شده از شوری شود، دیگر کشور و جامعه نخواهد بود و چه بسا که کشورهایی که
با شکست یک ایدءولوژی و یا یک جنگ جهانی بوجود آمدند، این امکان وجود دارد که با یک ایدءولوژی جدید و یا جنگ جهانی جدید نیز از بین بروند.
قطعا همان گونه که بوده است، یعنی؛ تاریخ، با ایران آغاز می شود و باید با تلاش کنشگرانش با ایران نیز به پایان برسد..
منطقی است که همان گونه که جهان با حاکمیت ایران آغاز می شود باید با حاکمیت ایران هم تداوم یابد تا به پایان برسد...
@siavashmousavirakati

No comments:

Post a Comment

چند سوال از خانم شیرین عبادی و نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا

  چند سوال از خانم شیرین عبادی  و  نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا بو گونکو دانیشیقدا بیر نئچه قونون اوستونده دایاندیم. بیر یاند...