Monday, September 24, 2018

من از تغییر نمی ترسم.


دوستی در فیس بوک و در زیر یک پایینی نوشته است:
Image may contain: 1 person, outdoor

هدایت!!!
شما وقتی ایران بودی و زندان می‌رفتی و میگفتی خبر نگار بدون مرز هستی اینقدر فارسیست نمی‌کردی.
یادت هست روم یار دبستانی من در پال تالک.

در اون زمان نه ترکیه ، نه آذربایجان شمالی و نه دوستان جدایی طلب جنوبی کمکت کردن.
یه سری فارسیست که کمر بستی همه چیزشون رو نفی کنی.
واسه این هم سند مدرک هست.
زمانی که به قول خودت همسر و دو دخترت در یک اتاق زندگی میکردند.

پاسخ من: انصافعلی هدایت:
حرفتان درسته. ولی در آن زمان، من در ایران بودم و نمی توانستم این حرف ها را بزنم. خودم را سانسور می کردم.
چون برای آن حرف هایی که تازه، می توانستم در آن زمان و در ایران بزبان بیاورم، آن همه شکنجه می شدم.
اگر همه عقایدم را در آن زمان فاش می کردم و از حقوق بشر تورکان و ظلمی که پانفارسیسم می کند هم سخن می گفتم ...
در عین حالی که من انسان هستم و انسان به خاطر این که در زمان و شرایط تغییر بکند، انسان است.
من هم در شرایط، باید تغییر می کردم که انسانیت من هم معنی بیابد.
از سخن و کنایه شما بر می آید که تغییر انسان و افمارش، چیز بدی و منفی است. اگر تغییر عقاید و دیدگاه ها منفی است، بگذارید من انسان باشم اما از دیدگاه بعضی ها منفی باشم.
من تغییر را بر جمودی ترجیح می دهم . تلاش می کنم تا بطور دائم در حال تغییر خودم باشم. من از تغییر نمی ترسم.
Ensafali Hedayat
دوست عزیز، من، بازهم حاضرم در برنامه های شما یا در منظرات شما شرکت بکنم و در باره دیدگاه هایک سخن بگویم.انصافعلی هدایت

تورنتو - کانادا بیست و چهارم (24) سپتامبر 2018hedayat222@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

چند سوال از خانم شیرین عبادی و نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا

  چند سوال از خانم شیرین عبادی  و  نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا بو گونکو دانیشیقدا بیر نئچه قونون اوستونده دایاندیم. بیر یاند...