Saturday, April 7, 2012

ادب شرط رابطه است




متاسفانه یکی از مخاطبان این نوشته
 (hjgf kju)
 پا از گلیم ادب کنار گذاشته بود. با خودم خیلی کلنجار رفتم که آیا به آزادی فحش و بی ادبی هم احترام بگذارم یا سانسورش کنم؟ متاسفانه بعد از ساعت ها، سانسورش کردم.



کاش ، وی، آن یک کلمه فحش را نمی نوشت و حرفش را می زد و بحثش را پیش می برد. حرف خوبی هم بود و می توانست در مورد "خلیج" بحث براه بیاندازد که آیا "فارس" باید گفته شود یا "عربی" و یا "خلیج" خالی. پیامدهای هر کدام از آن ها چه می شود؟

این تعصب کور ایرانیت و اصرار بر فارس بودن آن، از کدام ریشه ها آب می خورد؟ چرا وقتی منافع فارس ها اقتضا می کند، بر نام جایی و حتی بر تغییر آن اهتمام می کنند و تاریخ و جغرافیا را تحریف می کنند و آنگاه که منافعشان اقتضا کند، همه چیز را انکار می کنند. آن مرد یا زن، - نمی دانم- با یک کلمه بی ادبانه، بحث های زیادی را از بین برد و کسی حرف (شاید) منطقی او را نشنید. 

دوستان گرامی! منطقی و مودب باشیم تا صدایمان شنیده شود.

1 comment:

  1. اصلاحیه

    "تصور می کردم که هر یک "کرور" معادل "یک میلیون است اما دوست بسیار عزیزم : علیرضا نقی پور اعلام کرد که هر کرور معادل " 500 هزار" است. به این وسیله، از همه پوزش خواسته و اشتباه خودم را اصلاح می کنم

    انصافعلی هدایت

    ReplyDelete

میلی دوشونجه، میلی سرمایه، میللی سرمایادار، میللی یاشام

  میلی دوشونجه، میلی سرمایه، میللی سرمایادار، میللی یاشام بو گون چالیشدیم‌؛ میللی دوشونجه‌نی میللی سرمایا، میللیدسرمایادار ین نه اولدوقونو ...