Thursday, January 8, 2015

تاریخ ناصر خسرو آبروی فارس های تحریفگر تاریخ آذربایجان را می برد





ناصرخسرو قبادیانی بلخی، سیاحی است که در 969 سال قبل و همزمان با 12 دسامبر 1045 قمری وارد تبریز شده است. او در این شهر با یکی از باسوادترین مردان، شاعران و اندیشمندان تبریز با نام "قطران تبریزی" دیدار می کند. ناصر خسرو می گوید : گر چه قطران به فارسی شعر می گفته است اما فارسی او خوب نبوده و لغت های بسیاری را که در اشعارش آورده بوده است را از ناصر خسرو می پرسد و ناصر خسرو آن کلمه های فارسی را برای قطران تبریزی اصلاح می کند. ناصر خسرو می نویسد: نام منطقه "آذربایجان" است.

سوال این است که مردم آذربایجان که باسوادترین آنان در نوشتن و سخن گفتن به فارسی مشکل داشته است، به چه زبانی سخن می گفته اند؟

این در حالی است که پان ایرانیست های نژادپرست و غرق شده در تبلیغات آریایی می نویسند و می گویند که زبان مردم آذربایجان در آن زمان فارسی بوده است و با تسلط مغول های مغولی زبان بر آذربایجان (هیچ وقت آذربایجان توسط مغول های مهاجم اشغال نشده است) به تورکی بدل شده است نه به مغولی اما زبان مناطقی مانند همه مناطق فارسیستان که تحت اشغال نظامی مغول ها بوده است، فارسی مانده است.

این ادعای مضحک در حالی از طرف سیاه فکران پان آریایی و پان فارسیسم  مطرح می شود که مغول ها 211 سال بعد از سفر ناصر خسرو به آذربایجان، به میدان سیاست و اشغال سرزمین های منطقه اقدام کرده اند.

ناصر خسرو در سال 1045 میلادی وارد تبریز شده است. از این زمان ها تا 1256 میلادی که امپراتوری خوارزمشاهیان تورک توسط مغول ها از بین رفته، تورکان بر این سرزمین های حکومت می کرده اند و باسوادترین مرد منطقه، زبان فارسی را خوب نمی دانسته است.

چرا پان فارس های پان ایرانیست و پان آریایی تاریخ را بشکل بسیار واضح ماستمالی کرده و به طور دلخواه تغییر می دهند؟

 چه اهدافی را دنبال می کنند؟






No comments:

Post a Comment

پان تورکچولوک، تورک دونیاسینین دوشونجه، اینکیشاف و بیرلیک ایدئولوژیسی دیر

  پان تورکچولوک، تورک دونیاسینین دوشونجه، اینکیشاف و بیرلیک ایدئولوژیسی دیر