Saturday, March 22, 2014

معیار نژادپرست بودن و نبودن

معیار نژادپرست بودن و نبودن

February 18, 2014 at 10:34am

معیار نژادپرست بودن و نبودن

 انصافعلی هداست - برای گوناذ تی وی

 آیا می دانی که نژادپرست هستی؟ 
نمی دانی؟ 
شک داری؟ 
برای این که بدانی نژادپرست هستی یا نه، باید به چند سوال ساده، جواب "بله" یا "نه" بدهی تا متوجه بشوی که نژادپرست هستی یا نه

 شاید تو از نژاد و خون عرب، تورک، کرد، لر و ... باشی و شاید هم نباشی و خودت رو ایرانی بدونی  
شاید هم خودت رو بشناسی و بدانی که فارس و ایرانی نیستی و هویت مخصوص بخودت رو داری  
شاید هم هویت اصیل تو فارس است. به من ربطی ندارد. این هویت و کیستی ای هست که تو ، به خودت داده ای و تعریف می کنی  

من مخالف هویتی که تو برای خودت می خواهی و نسبت می دهی، نیستم و به حقوق انسانی و اراده تو، احترام می گذارم  
 هویت: شناخت و تعریف هر انسانی از  کیستی خودش است. هر انسانی آن کسی است که جزئیات مشخصه مشخصاتش خودش را، خودش تعریف و توصیف می کند و می خواهد آن گونه باشد که خودش می خواهد 

مانند هویت ایرانی هایی که بعدها سفر کرده، آمریکایی یا انگلیسی و یا ... شده اند و برای خودشان هویت جدیدی ساخته اند که در بدو تولد فاقد آن هویت و مشخصه شناسایی بوده اند  
اما من، با تولدم، تورک بوده ام. با زاده شدنم، آذربایجانی تورک بوده ام. مادرم، در رحمش با من به تورکی سخن می گفت 
وفتی بدنیا آمدم، زبان پدر و مادرم، تورکی بود. آن دو خودشان را "تورک" می دانستند و تا زمانی که به مدرسه برای تحصیل اجباری زبان و تاریخ فارس ها نرفته بودند، خودشان  را تورک، وطنشان را هم آذربایجان می دانستند 
سرزمینم آذربایجان نام داشت و من، نه در ایران که در آذربایجان بدنیا آمده بودم و با تولدم، تورک آذربایجانی بودم که در زیر سیطره استعماری به نام ایران متولد شده بودم  
وقتی من زاده شدم و چشم باز کردم، زبان ، فرهنگ، اقتصاد، تاریخ، جغرافیا، موسیقی، ادبیات، مدارس، و ... ما تورکان آذربایجانی، تحت سیطره استثمارگری به نام ایران و نژاد فارس بود و متاسفانه هنوز هم هست 
من متوجه شده ام که بر اساس سیاست های استعماری فارس ها، داشته های من: زبان و ...  و هویت من، به نفع زبان و هویت استعمارگر فارس، در حال از بین رفتن و تغییر است  
آیا ایران و ایرانی ها (امثال تو) من و هم وطنانم را محق می دانید که ایران و زبان فارسی را نپذیریم و انکار کنیم؟ 
نه؟  
این قدر ضد انسانی و نژادپرستانه، فکر و عمل می کنید؟
پس چرا شما با ما همین معامله را می کنید؟ هویت ما را انکار می کنید. می خواهید برای ما هویت جدیدی که خواست شماست، بتراشید؟ 
و با همه این رفتارهای ضد قوانین بین المللی و ضد حقوق بشری، باز هم ما را هموطن خود می خوانید؟
آیا، حداقل،  می پذیرید که از این لحظه به بعد، در همه چیز، در آن مملکت، هویت تورکی و آذربایجانی من و هویت ایرانی تو،  100 درصد برابر و یکسان (در عمل و اجرائیات) باشند؟

یعنی، هر چه برای زبان، تاریح، اقتصاد، سرزمین، فرزندان، حال و آینده تو روا است، عین همان  و بدون ذره ای کم و کاستی و به همان میزان، برای زبان، تاریخ، موسیقی، هنر، سرزمین، آموزش، توسعه، رفاه، اقتصادی، و ... من تورک هم روا باشد و عملی شود؟
برای این 90 سالی که همه داشته های ما تورکان را به نفع داشته ها و نداشته های تو ، عقب نگه داشتید، چه کار خواهید کرد؟
این برابری رسمی 100 درصدی، آموزشی در مدارس و  دانشگاه ها به زبان تورکی، انجام امور اداری، فرهنگی، اقتصادی، زبانی، هویتی و ... را نمی پذیرید؟
نه؟
من، چرا باید زبان و تاریخ و ادبیات، هنر، تمدن و ... تو را بپذیرم ؟ 
چرا باید داشته های خودم را به نفع تو و به ضرر خودمان دور بریزم؟
چرا؟
با استناد به کدام قانون انسانی و بین المللی چنین رفتار می کنی و حق و حقوق ما تورکان را نمی پذیری؟
اگر قرار نیست که در مدرسه ها و دانشگاه ها، ادارات، و ... زبان من هم مانند زبان تو رسمی باشد و هویت من، مثل گذشته (تا همین الآن) کتمان خواهد شد، و در همه امور سیاسی و اجتماعی 100 در صد برابر و یکسان رفتار نخواهد شد، به چه دلیلی باید، ما تورکان با شما ها شریک شده و در زیر سقف یک کشور زندگی کنیم؟
چرا باید زبان و تاریخ و کشور تو (!) را ، زبان و تاریخ و وطن خودمان بدانیم؟ 
چرا باید تو، وطن و زبانت را بپذیریم؟ 
در حالی که تو عمدا و آگاهانه،  تورک بودن و صاحب حق بودن ما تورکان را انکار می کنی؟
ما، خودمان وطن و هویت داریم. نیازی به وطن جعلی شما (ایران که ویران باد!) نداریم  
شما یا هر کس دیگر، نمی توانید، حق ندارید و نباید، خواست و هویت نژادپرستانه و فارس خودتان را به کسانی که نمی خواهند، تحمیل کنید 
این تعصب در شما، عین نژادپرستی هیتلر گونه، ضد انسانی، ضد حقوق بشری و شرم آور است 
راستی 
چرا وقتی من از حقوق انسانیم دفاع می کنم، تو بجای حمایت از من و حقوق انسانی بغارت رفته من تورک، به من حمله می کنی؟ و در کنار استعثمارگر و منکر هویت من می نشینی؟ و با عمل و رفتارت از استثمارگر و استعمارگر دفاع می کنی؟ ریشه این خواست و اراده تو در کجاست؟ 

آیا ریشه این تعصب تو، درنژادپرستی و آموزش های رسمی و ضد تورکی که در ایران به تو و من داده اند، نیست؟
پس چه دلیلی جز نژادپرستی در پشت مخالفت تو با حقوق انسانی ما انسان ها است؟

روزی خواهد آمد که اگر تو مرده باشی، نسل های آینده ات، از خواندن عقاید تو، در تاریخ، شرمنده خواهند شد و بجای تو از فرزندان ما معذرت خواهند خواست. کاری که خودت می توانی، همین امروز بکنی و روابط میان دو ملت تورک و فارس را تیره تر از این نکنی

فکر می کنی نژادپرست هستی یا نیستی؟
برای این که با نژادپرستی مبارزه بکنی، چه خواهی کرد؟
راستی! من تو را و حقوقت را و حق زبانت را، حق زیستنت را، حق توسعه یافنت را، حق آزادیت را، حق داشتن رفاه، حق امنیت، حق داشتن وطن و حق ... را محترم می دانم. پس من نژادپرست نیستم
 اما برای گرفتن حقوق بغارت رفته خودم، التماست نمی کنم و از تو اجازه نمی خواهم. تو، اگر دریافتی که نژادگرستی، از همین الآن و در پیشگاه تاریخ، محکوم هستی

No comments:

Post a Comment

دوشونجه‌نین شرطلری

دوشونجه‌نین شرطلری بورادا، "دوشونجه"، "فیکیر" یا "فلسفه"نین شرایطی حاقدا دانیشدیم. نورمال، گونده لیک فیکیرلشمه...