Saturday, March 22, 2014

حمایت ایران از تروریست ها، موانع بعدی رابطه با غرب

حمایت ایران از تروریست ها، موانع بعدی رابطه با غرب

January 16, 2014 at 2:14am


Cümə Axşamı, 15.01.2014 04:12
انصافعلی هدایت - برای گونازتی وی

رهبران و مقام های ایران، بعد از صرف صدها میلیارد دلار پول و بیش از 15 سال  فریاد زدن "انرژی هسته ای حق مسلم ماست" در چند روز گذشته احتمال لغو بخشی از تحریم های جهانی علیه ایران را جشن  گرفته اند و به ملل ساکن در ایران وانمود می کنند که غرب در برابر خواست ایران تسلیم شده و ایران بهشت خواهد شد.

با به قدرت رسیدن روح الله خمینی و در سایه تبلیغات 34 ساله دستگاه های سیاسی و تبلیغاتی ایران، ملل ساکن در این کشور کمتر متوجه هستند که حمایت ایران از تروریست ها در اقصا نقاط جهان، می تواند هر نوع توافق جهانی را به نقطه صفر برگرداند و به موضوع جدیدی برای ایران و جهان برای تداوم انواع دیگری از تحریم های جهانی بدل شود. چرا که حساسیت جهانی در باره تروریسم، کمتر از حساسیت جهانی در باره فعالیت های اتمی ایران نیست.

ماموران آموزش دیده تروریستی ایران نه تنها مخالفان این رژیم را که جانشان را برداشته و به دیگر کشورها پناهنده شده بودند را دزدیده و به ایران برده و اعدام کرده است، بلکه ده و صدها عملیات تروریستی مستقیم یا با واسطه را سازماندهی کرده و صدها تن از شهروندان ملل ساکن ایران و شهروندان دیگر کشورها را بقتل رسانده اند. ده ها مرکز دینی، توریستی، هتل ها، سفارتخانه ها، پایگاه های نظامی، کشتی ها نظامی و تفریحی و تجاری و ... را منفجر کرده ، صدها تن را کشته اند.

همه این کشتارها به نام "صدور انقلاب"، "رفع فتنه از عالم"، "انحراف ذهن رهبران کشورهای دیگر از تمرکز به ایرانو حمایت ایران از مسئله تروریسم" که ایران آن را دینی- اسلامی و ضد آمریکایی و ضد غربی نشان می داد، انجام می گرفت.
اگر چه این روزها در اخبار نشانه هایی از پیشرفت در مذاکرات هسته ای دیده می شود و همه پیشرفت های این مذاکرات، حاصل عقب نشینی های ایران از مواضع 15 - 20 سال اخیرش است، اما مسئله و موضوعات جدیدی روی می دهد و می تواند آینده این توافق ها را تیره سازد و یا توافق ها را از بین ببرد.

با آن که هنوز توافق ایران و کشورهای طرف مذاکره تکمیل نشده است، اولین مشکل بین المللی ولی غیر اتمی ایران با دنیا و با غرب خود را نشان داد و ایران بدون توجه با حساسیت های جامعه جهانی به تروریسم، قبر "عماد مغنیه" رهبر سابق حزب الله لبنان را با دسته گل آراست و بدین وسیله، از اقدامات تروریستی او و حزب الله لبنان حمایت کرد.

این اقدام به ظاهر کوچک ایران به دو منظور انجام گرفته است:

 1. ایران به تروریست های وابسته به خودش اطلاع می دهد که روند سازش با غرب، به رابطه ایران و تروریست ها صدمه نخواهد زد و ایران همچنان از آن ها حمایت خواهد کرد.

2. ایران می خواست میزان حساسیت غرب و بخصوص آمریکا را بسنجد و بداند که خط قرمزهای آمریکا تا کجاست و ایران تا کجا می تواند در سایه مذاکرات هسته ای، از تروریست های دست پرورده خود حمایت کند.

این دسته گل را وزیر خارجه ایران محمدجواد ظریف بر قبر مغنیه گذاشت تا سیاست های دو گانه ایران در دوران بعد از توافق های اتمی و تسلیم بی قید وشرط ایران در صحنه جهانی را ترسیم کند ولی آمریکا در بروز اعتراض شدید و علنی خود به رفتار وزیر خارجه ایران، هیچ تردیدی نشان نداد و آن را محکوم کرد.

وزارت خارجه آمریکا این بیانیه را در وب سایت سفارتخانه مجازی و رسمی خود برای ایرانیان و به فارسی منتشر کرده است. طبق این بیانیه، مغنیه مسئول کشتار صدها انسان بیگناه، بخصوص آمریکایی ها است. نهادن دسته گل بر قبر چنین آدمی، نه تنها پیام اشتباهی را القا می کند، بلکه به تنش های منطقه ای هم می افزاید.

انصافعلی هدایت - گوناز تی وی

No comments:

Post a Comment

دوشونجه‌نین شرطلری

دوشونجه‌نین شرطلری بورادا، "دوشونجه"، "فیکیر" یا "فلسفه"نین شرایطی حاقدا دانیشدیم. نورمال، گونده لیک فیکیرلشمه...