Friday, April 10, 2020

چرا رانتخواران پهلوی از بیان حقایق فرار می کنند؟



بعضی ها واقعیت های تاریخی منجر به سرنوگونی رژیم سلطنت در ایران را به نارضایتی چند کمونیست، تورده ای، مجاهد و یا چند ملا و تنزل می دهند.
چطور ممکن است که یک رژیمی، در همه زمینه های توسعه یافته باشد و مردمان و ملل هم از آن رژیم راضی باشند اما در اثر نارضایتی تعداد اندکی، آن رژیم سرنگون شود؟
آیا رانتخورارن رژیم پهلوی ها نمی خواهند بطور واقعی علل سرنگونی خودشان را به همراه پهلوی ها تحلیل کرده و از اشتباهاتشان درسی هم برای خئودشان و هم برای رژیم های آینده به یادگار بگذارند؟
چرا فقط تلاش می کنند، احساسات نسل جدیدی که آن رژیم را تجربه نکرده اند، تحریم بکنند؟
آیا این نوستالوژی دقیقا مشابه نوستالوژی برای دوران کوروش نیست که هیچ چیزی در باره آن نمی دانیم؟

سلطنت طلبان و پهلویچی ها باید به سوال های زیادی پاسخ بدهند
نسل بی عرضه ایی که آرزوی شما بود، همین جمهوری اسلامی و مسئولان آن هستند. مبارکتان باد!
دارید با نوستالوژی و در آرزوی گذشته ای که بخشی از جامعه ایرانی و امثال شما تجربه کرده بودند، زیست می کنید.
اگر در زمان همان ها هم رادیو، تلویزیون ها، اینترنت، شبکه های اجتماعی و ‌... وجود داشتند و می توانستیم وضعیت 95 درصد ایران عقب مانده را نشان بدهیم، اوضاع سیاسی، اجتماعی، آموزشی، و ... بدتر از جمهوری اسلامی بود.
من مخالف جمهوری اسلامی، مذهب شیعه شعوبیه فارسیه نژادپرست، روحانیان و سیستم اداری، حقوقی، آموزشی، اجتماعی، رسانه ای، امنیتی، و ... حاکم در ایران کنونی بوده و هستم ولی آیا شما می توانید با تکیه بر آمار جمعیت و آمار اقتصادی، دانشگاهی، مدرسهدای، معلمان، اساتید، جاده ها، راه آهن، هواپیمایی ها، تولیدات داخلی، مونتاژها، و ... وضع موجود را با دوران پهلوی ها مقایسه آماری بکنید و نسبت آن را نسبت به تاریخ نشان دهید؟
شما، همان ایکاش ها را در باره رضا و محمدرضا پهلوی ها می شمارید و آرزوی آن روزهای طلایی برای خودتان را می کنید که در نوستالوژی دوران کوروش مانده و خودتان را فریب می دهید.
لطفا تهران و چند شهر نسبتا توسعه یافته پهلوی ها را شمارش نکنید. از شهرها و روستاهای عقب مانده و بدون امکانات آزربایجان، کردستان، عربستان، لورستان، تورکمن صحرا، بلوچستان، قشقائیستان، سخن بگوئید.
شما و همسانان شما که در نوستالوژیک رضا و محمدرضا زندگی می کنید، بهره مندان از رانت های آن دوره بوده اید و تنها رانتخواران را می دیدید. شما تعداد اندکی از رانتخواران بودید ولی آیا همان دو پدر و پسر و همسانان شما، با اعمال، سیاست ها، ضدیت با حقوق بشر و آزادی ها، دموکراسی، آزادی مطبوعات، عدم تعادل در توسعه ملل و مناطق و سرزمین ها، تحمیل عقب ماندگی به تورک ها، عرب هو، بلوچ ها، لورها، کردها و ... همینه را برای انقلاب آماده نکرده بودید؟
یا تصور می کنید که همه مردمان و ملل از آن پهلوی ها و رانتخوانشان راَی بودند اما چند ناراضی کمونیست و چند ملای بیسواد بدون تجربه توانستند، دیدگاه و رضایتمندی میلیون‌ها انسان راًی از پهلوی ها و رانتخواران را به انقلاب علیه شما و شاهانتان بحرکت در بیاورند؟
بیایید، از خسارت های رانت خواری های خودتان در دوران پهلوی ها سخن بگوئید و خودتان و سیاست هایتان را نقد بکنید و بفرمایید که در کجاها و کدام اشتباهات را کرده اید که مردمان راضی(!) از پهلوی ها و رانتخوارانش علیه شما به پا خواسته اند.
می دانم که شما تصور می کنید که اگر از نیروهای نظامی بیشتر و شدیدتر علیه انقلابیون وارد عمل می شدید، با کشتار صدها هزار و شاید هم میلیون ها انسان فقیر ناراضی از توسعه و فقر، می توانستید در راس هرم قدرت مانده و از رانت های بیشتری استفاده برده و ب  ثروت خودتان بیفزاید.
شما و پدرانتان دارای کدام سرمایه ها و زمین ها یا کارخانه ها بوده اید که با میلیون ها دلار در غرب یا در ایران زندگی می کنید و در آرزوی بازگشت پهلوی ها هستید؟
چه چیزهایی را از دست داده اید که خواهان آن هاهستید؟
آیا این پهلوی بود که بهای نفت اوپک را بالا می برد یا تقاضای جهانی؟
شما مردمان را احساساتی و نادان و جاهل به رابطه عرضه و تقاضا می دانید و تصور می کنید که رضا و محمدرضا با بهره مندی از زیبایی هایشان عرب و نیاز به نفت را بالا می بردند؟
انقلاب ایران در ۱۳۵۷ که قیمت نفت دوران پهلوی ها را چندین برابر افزایش داد.
ارتش پهلوی ها جز سرکوب ملل دست خالی در ایران، کار و مقاومتی در مقابل خارجی ها داشت؟
ایران پهلوی ها چگونه می توانست بعد آمریکا، چین، اتحاد جماهیر شوروی، انگلستان، فرانسه، تورکیه، کانادا، مکزیک، هندوستان، پاکستان، و ... نیروی نظامی پنجم دنیا باشد؟
آیا پهلوی ها و رانتخواران رژیم سلطنتی، توانسته بودند تولید را داخلی بکنند یا تولیدی وجود نداشت و تولید در ایران دوران نوستالوژیک شما به معنی "سرهم کرون" یا "مونتاژ" قطعات تولیدی در دیگر کشورها بود؟
آیا پهلوی ها و رانتخواران دور میز بهره مندی اقتصادی و رفاهی آن دوره، همان افرادی نبودند که رادیو، تلویزیون و هنر، سینما و ... را میدانی برای حَور روحانیان و مسلمانان و دینداران کر  و نتیجه آن انقلاب دینداران فقیر علیه شما رانتخواران شد؟
چرا واقعیت های تاریخی دوران خودتان را تحلیل درست و واقعی نمی کنید تا اشتباهات خودتان را تکرار نکنید؟
مگر پهلوی ها و رانتخواران آن دوره نبودند که افکار و حرکت های پیشگامان در میان ملل در ایران را سرکوب و ملل را قتل عام‌می کردید؟
آیا پهلوی ها و رانتخواران رژیم سلطنتی نبودید که قانون اساسی مشروطه را تعطیل کردید؟
نهادهای برخواسته از مشروطیت را از بین برده یا ره بله قربان گویان بدل نکردید؟
آیا در دوران رانتخواران رژیم سلطنتی انتخابات بی معنینشده بود و پهلویها مجلس و سنا را بدل به طویله کراواتی ها نکرده بودند؟
آیا سانسور و دیکتاتوری اطلاعاتی در دوران شما عادی و رایج نشد؟
آیا تصور می کنید که داشتن ارتش، دانشگاه، کارگاه های مونتاژ، آموزش اجباری زبان و تاریخی قوم فارس و تحمیل آن ها به ملل غیر فارس و تمامی توسعه ای که شما برمی شمارید و به آن ها افتخار می کنید، عوامل سرنگونی پهلوی ها و رانتخواران رژیم سلطنتی سلطنتی بوده اند یا عوامل دیگری بوده است که شما عمدا و آگاهانه، از آن ها چشم‌پوشی می فرمائید تا با تحریک احساسات نوستالوژیک افرادی که در جمهوری اسلامی نسل بعدی و تداوم بخش به سیاست های درونی و بیرونی صدمه دیدا و ناراضی هستند را به نفع یک رژیم مرده و رانتخواران آن تحریک بکنید؟
انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
دهم (10) آپریل 2020
hedayat222@yahoo.com

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3026202497400581&id=100000325817660

No comments:

Post a Comment

دوشونجه‌نین شرطلری

دوشونجه‌نین شرطلری بورادا، "دوشونجه"، "فیکیر" یا "فلسفه"نین شرایطی حاقدا دانیشدیم. نورمال، گونده لیک فیکیرلشمه...