Saturday, April 25, 2020

در چشم دیگران مو را دیدن و در چشم خود تنه درخت را ندیدن، حکایت ماست


دوستی ویدئویی را منتشر کرده که در آن‌محمدرضا پهلوی، ظاهرا در حال مصاحبه با یک خبرنگار است. صدای هیچکدام شنیده نمی شود و یک موسیقی جای صدای آن دو را گرفته است اما ویدئو دارای زیر نویس فارسی است که در آن محمدرضا پهلوی می گوید که "در زمان قاجار، نخست وزیر را انگلستان منصوب می کرد و ... ما عامل هیچ کس حتی آمریکا نیستیم."

پاسخ انصافعلی هدایت:
مثل این که خود محمدرضاشاه را انگلیسی‌ها بعد از این که رضاشاه را برداشتند، بعد از سه روز مذاکره و با حیله‌های سیاسی فروغی به شاه گذاشتند. وقتی خودش نوکر و غلام حلقه بگوش انگلیس بود، نیازی نبود که وزیرانش را انگلستان انتخاب و به وی تحمیل بکند.
حالا، نباید انتظار داشته باشید که در مصاحبه با یک خبرنگار خارجی بگوید که من منتخب انگلیسی ها هستم. 
نباید بگوید که در دوره مصدق، دو بار از کشور فرار کرده ام و با کودتا به کشور برگشته ام.
کودتا را چه کسانی برات انداختند و محمدرضاشاه را دوباره به ایران آوردند؟ 
نباید می گفت که ملل ساکن ایران و از جمله قوم فارس در سال ۱۳۵۷ علیه من عصیان و شورش کردند و من ایران را ترک کردم و ایرانی ها بخاطر رفتن من، بزرگترین جشن تاریخ را گرفتند.
باید حقایق را دید و پذیرفت.
این که جمهوری اسلامی بدتر از پهلوی ها با جنایت ها و دزدی های بی انتهایش روی سیه محمد رضا شاه را سفید کرده و مردم را به بیماری بازگشت به گذشته و نوستالوژیک برای دوران محمدرضاشاه مبتلا کرده، شکی نیست اما جنایت ها و خیانت های خمینی و خامنه ای نمی تواند جرم و جنایت و دست نشاندگی رضا شاه و محمدرضا شاه را بشوید.

انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
بیست و پنجم (25) اپریل 2020
hedayat222@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

دوشونجه‌نین شرطلری

دوشونجه‌نین شرطلری بورادا، "دوشونجه"، "فیکیر" یا "فلسفه"نین شرایطی حاقدا دانیشدیم. نورمال، گونده لیک فیکیرلشمه...