Tuesday, February 6, 2024

چیزی به نام "تمدن ایرانی" وجود ندارد



چیزی به نام "تمدن ایرانی" وجود ندارد


تعریف تمدن یا حضارة چیست؟

إن الحضارة كل ما يميز أمة عن أمة من حيث العادات والتقاليد وأسلوب المعيشة والملابس والتمسك بالقيم الدينية والأخلاقية ومقدرة الإنسان في كل حضارة على الإبداع في الفنون والآداب والعلوم. 


ترجمه: تمدن عبارت از مجموعه‌هایی که یک امت یا ملت را در زمینه‌های عادت‌ها، رسوم، اسلوب زندگی، لباس‌‌ها، رفتارها بر اساس اصول دینی و اخلاقی، توانایی‌هایی برای ایجاد هنرها، ادبیات و علوم از همدیگر متفاوت می‌کند.

 A civilization is generally defined as an advanced state of human society containing highly developed forms of government, culture, industry, and common social norms.

در انگلیسی، تعاریف مختلفی از تمدن شده است. در بالا با یکی از اآن تعریف‌ها روبرو هستیم.

ترجمه؛

تمدن و سیویلایزئیشن عبارت است از: مرحله‌ای توسعه یافته اجتماعی است که شامل توسعه یافتگی بسیار بالایی نوعی از دولت، فرهنگ، تکنولوژی نرم‌ها (هنجارهای) مشترک اجتماعی است.

با توجه با این در  تعریف، منظور از تمدن ایران، و دستاوردهای تمدنی ایران و فارسی چیست؟ چه مشخصاتی دارد؟ وجود و دستاوردهای خارجی تمدنی فاری چه چیزهایی هستند؟

واژه ایران، کلمه بسیار جدیدی است. در دوره صفری، در جنگ روانی و از طرف عثمانی‌ها، و برای تحقیر صفوی‌ها بکار گرفته شده و با کلمه ایران و زبان فارسی به تحقیر صفوی‌ها پرداخته است.

به درخواست و اراده فراماسون‌های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی، رضا کودتاچی پهلوی، در سال هزار و سیصد و سیزده، مجبور به تغییر نام ممالک‌محروسه، به "ایران" شد اما کتاب ها و اسناد دولتی پنجاه سال آن دو پدر و پسر از خودبیگانه، نشان می دهند که نام ایران تا انقلاب پنجاه و هفت "دولت شاهنشاهی ایران" بود.

بعد از انقلاب اسلامی به "جمهوری اسلامی ایران" تغییر یافت. یعنی ایران، به تنهایی نام مجموعه ممالک محروسه نبوده و نیست.

همین چند مثال نشان می‌دهد که "ایران" نام هیچ جغرافیایی نبوده و نیست بلکه در زرتشتی مفهوم مذهبی داشته، در فردوسی مفهوم سیاسی بدون مکان بوده، در دوره صفویه مفهوم تحقیر داشته، در دوره پهلوی‌ها و ملاها هم مفهوم سیاسی بوده است.

اگر سیستم سیاسی حاکم تغییر بکند، کلمه ایران هم از بین خواهد رفت. چون کلمه ایران نام جعرافیا نبوده است.

همان طور که هیج دره ای، کوهی، دهی، سهدگری، صحرایی هم نام "فارس" را نداشته است. در دوره های قبل از تاسیس فرهنگستان فارسی در دوره رضا کودتاچی،  کلمه استان، شهر وجود نداشتند تا نام "استان فارس" هم وجود داشته باشد. استان فارس، نام جدیدی است که دولت پانفارس انتخاب کرده است.

در این منطقه، ملل تورک آزربایجان،  تورک قشقایی،  تورکمن‌ها، عرب‌ها، بلوچ‌ها و ... با زبان، تمدن، دستاوردهای تمدنی، سرزمین‌های معین، ادعاهای سرزمینی و دشمنی سرزمینی، تاریخ، گروه‌های انسانی، لباس و پوشاک، سیستم خوراک و غذایی، موسیقی و رقص و ... وجود داشته و دارند و هر کدام آن‌ها دولت‌هایشان را داشته و علائم و نمادهای تمدنی آن‌ها هنوز زنده هستند.

سرزمین تمدنی ایران کجاست؟ دلایل اثبات بر تعلق سرزمین‌های ادعایی به تمدن ایران-فارس چه چیزهایی هستند؟

چون تمدن‌ها زیر بنا و دستاوردهای تمدنی روبنا هستند. بنا بر این، هر تمدنی، بر روی یک مجموعه پیچیده از دین یا ایدئولوژی، فکر، اخلاق، رفتار، عبادات، آداب و رسوم  معماری‌ها، ارتباطات و تبادلات اجتماعی، هنرها، خرید و فروس، پاسخ به نیازهای اجتماعی، تولد، مرگ، اصولی برای متحد ساختن انسان‌ها و ملل و جوامع متضاد با هم، طراحی و ساخت سیستم و نهاد دولتی و اداری و ... است.

مثلا، زیربنای تمدن اسلامی افکار و اندیشه های پیچیده ای است که حصرت محمد آورده است.

بر اساس افکار حضرت محمد مدنیتی تاسیس شد که نهادهایی مثل مسجدها، حمام‌ها، سیستم قضایی و عدلیه، سیستم سیاسی، اداری خلافت و تطور و تکامل این نهاد سیاسی، سیستم عبادی و عبادات، سیستم جنگی و دفاعی،  سیستم تولید کتاب و کتابت خاص، تاکید بر زبان عربی، سیستم فکری، عرفانی، تشریعی، سیستم مالیات و جزیه، سیستم اخلاقی، سیستم ازدواج، طلاق، زن و شوهری و حقوق آن‌ها، سیستم زاد و ولد و مرگ، معماری شهری و روستایی با توجه و تمرکز بر قبله، سیستم تعیین دوست و دشمن و منافق، ختنه کردن و ... روبنایی تمدن اسلامی و ممیزه های این تمدن با دیگر تمدن ها هستند.

با توجه به این مثال ها از زیر بنای و رو بناهای تمدن اسلامی، زیر بنا و ممیزه های رو بنایی تمدن ایران-فارس چیست؟ روبناهای تمدن ایران-فارس، بر روی کدام دین یا ایدئولوژی بنا شده اند؟ خصوصیا فکری-فلسفی، دینی، سیاسی-دولتمداری، جنگ و صلح، عبادی-تشریعی، معماری و شهرسازی، اجتماعی، اصول اتحاد ملل و  اقوام آن، برای تولد و مرگ، ختنه و ازدواج چه سیستمی ارائه داده، چه کتاب ها و زبان و خطی را مطابق و برای پاسخ دادن به نیازهای اجتماعی طراحی و اعمال کرده است؟

فارس‌ها، با سر هم کردن مجموعه هایی از دروغ‌ها و جعلیاتی به نام ایران، مصادره ممیزه ها و مسخصات تمدنی دیگر ملل و تمدن‌ها، تخریب نمادهای تمدنی منحصر به فرد ملل و پاکسازی تمدنی مللی که دشمن فارس و فارسی تعریف کرده اند، می خواهند یک تمدن معرفی بکنند که هیچ چیز ممیزه و مشخصی ندارد که نشان بدهد  انسانیت با تمدنی به نام تمدن فارس-اسلام روبرو هستند.



در این رابطه، بحث جالبی با مثال‌های جالبی را با جناب طاهر علی ابو نضال الاحوازی داشتیم که می توانید در ویدئوی بالا مشاهده بفرمایید.


با احترام

انصافعلی هدایت 

 




No comments:

Post a Comment

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه ل...

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه لری میللته‌ آیدین اولمالی دیر