Saturday, February 3, 2024

نام و امضای من، نشانه شخصیت و هویت‌های ملی من است

 



نام و امضای من، نشانه شخصیت و هویت‌های ملی من است

 نوشت:
چه کسی نوشته ای را می نویسد و زیرش هم نام خودش را می نویسد که تو دومیش باشی. این چه اداهایی است که در می آوری؟

نوشتم:

 تو و امثال تو و آدم‌هایی که بی هویت هستند، هویت فکری، سیاسی، ملی، حقوقی، فلسفی و ادارکی ندارند، خودشان، هویت‌هایشان را تعریف نکرده، پنهان می کنند.

من، هویت شخصی، هویت سیاسی، هویت فکری-فلسفی، هویت حقوقی و هویت‌های ملی تورکی خود را دارم و از آن‌ها دفاع می کنم.

 هویت‌هایم را خودم و بر اساس هویت‌های ملی تورک تعریف کرده ام. 
 لذا، دوست و دشمن هویت‌های ملی خودم و ملتم را می‌شناسم.
 
من هم انسانم و ترس‌هایی را داشتم و دارم ولی بخاطر ترس‌هایم، هویت‌هایم را مخفی نمی‌کنم.

من، از آن‌ افرادی نیستم که  از افشای هویت خود می‌ترسند.
 از آن‌هایی که دوست دارند قهرمان تاریکی‌ها باشند، نیستم. 
من از آن‌هایی که در تاریکی فحش و شعاری داده و در می‌روند، متنفرم. 
از افرادی که قدرت قبول مسئولیت حرف‌ها، کارها و نوشته‌های خودشان را ندارند، بیزارم.

من؛ انصافعلی هدایت، با هویت‌های ملی تورک، مسیولیت‌هایی را برای شخص خودم تعیین و تعریف کرده‌ام. پای مسئولیت‌هایم ایستاده‌ام و تک‌‌تک آن‌ها را امضاء می‌کنم. 

چرا که، هر جمله ای که می گویم یا می نویسم و رفتاری که آگاهانه انجام می‌دهم، بخشی از هویت‌های شخصی، فکری و ملی من هستند.

لذا، من، حتی نوشته‌ها و افکار تک جمله‌ای خودم را هم امضاء می کنم تا خواننده من، بداند که با یک سخصیت قدرتمند، با اعتماد بنفس و مشخصی طرف است که مسئولیت سخن، گفته‌ و دفتارش را می پذیرد.

چرا که اولین شرط روشنفکری و مسئولیت ملی و اجتماعی یک فرد با هویت تورک، پذیرش مسئولیت سخن، نوشته و اعمالش است و آن‌ها را بخشی از هویت‌های انتخابی خود می‌داند.

وقتی من و همفکران تورک و هویت طلب من،  سخنی را می گوییم، یا می نویسیم و یا کاری را انجام می دهیم یا از انجام دادن کاری خودداری می کنیم، مسئولین آن‌ها را حمل می‌کنیم و شهامت پاسخ دادن به آن‌ها را هم داریم.

با احترام
انصافعلی هدایت








No comments:

Post a Comment

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه ل...

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه لری میللته‌ آیدین اولمالی دیر