ستم مضاعف برای ملل تورک، تورکمن، عرب، بلوچ، قشقایی، لر و ... یعنی چه؟
ستم مضاعف برای ملل تورک، تورکمن، عرب، بلوچ، قشقایی، لر و ... یعنی چه؟
آغا مجید در فیس بوک پرسیده است:
این قابل توجه شما آقای هدایت که می گویید فارسها حق دیگران را می خورند. این مشکلات و معضلات اقتصادی صرفا برای غیر فارسها نیست خود فارسها نیز از وضعیت موجود هم رنج می برند. مگر یزدیها فارس نیستند؟؟ پس این را چه می گویید؟؟؟ به هر حال ممنون از این پستتان.
پاسخ من؛ انصافعلی هدایت؛
1. من و ما، منکر مشکلات اقتصادی در دیگر نقاط ایران و بخصوص در فارسیستان نیستیم. مشکلات اقتصادی در همه جای امپراتوری ایران (فارسیستان) هست ولی عمق آن ها در مناطق و در میان ملل مختلف فرق می کند.
2. آیا شما مشکلات اقتصادی فارسیستان را با مشکلات اقتصادی بلوچستان، تورکمنستان، لرستان، عربستان، آزربایجانستان، قشقاییستان، و ... یکی می دانید؟
3. عمق فاجعه های اقتصادی در کدامیک از این مناطق عمیق تر است؟
4. چرا عمق فاجعه اقتصادی در فارسیستان کمتر از آزربایجان است؟
5. من از "ظلم مضاعف" سخن می گوییم! ظلم مضاعف، یعنی این که همان ظلم اقتصادی که در فارسیستان وجود دارد، در آزربایجانستان و قشقائیستان، بلوچستان و عربستان و تورکمنستان جنوبی و ... هم موجود است اما عمق فاجعه عمیق تر است.
6. علاوه بر عمق عمیق این فجایع در میان این ملل، از ظلم هایی سخن می گویم و می گوییم که اصلا آن ظلم ها به فارس ها وارد نمی شود و منحصرا به تورکان، تورکمنان، قشقائیان، عرب ها، بلوچ ها، و ... وارد می شود.
ظلم هایی:
7. رسمی نبودن زبان مادری این ملل در امپراطوری ایران،
این قابل توجه شما آقای هدایت که می گویید فارسها حق دیگران را می خورند. این مشکلات و معضلات اقتصادی صرفا برای غیر فارسها نیست خود فارسها نیز از وضعیت موجود هم رنج می برند. مگر یزدیها فارس نیستند؟؟ پس این را چه می گویید؟؟؟ به هر حال ممنون از این پستتان.
پاسخ من؛ انصافعلی هدایت؛
1. من و ما، منکر مشکلات اقتصادی در دیگر نقاط ایران و بخصوص در فارسیستان نیستیم. مشکلات اقتصادی در همه جای امپراتوری ایران (فارسیستان) هست ولی عمق آن ها در مناطق و در میان ملل مختلف فرق می کند.
2. آیا شما مشکلات اقتصادی فارسیستان را با مشکلات اقتصادی بلوچستان، تورکمنستان، لرستان، عربستان، آزربایجانستان، قشقاییستان، و ... یکی می دانید؟
3. عمق فاجعه های اقتصادی در کدامیک از این مناطق عمیق تر است؟
4. چرا عمق فاجعه اقتصادی در فارسیستان کمتر از آزربایجان است؟
5. من از "ظلم مضاعف" سخن می گوییم! ظلم مضاعف، یعنی این که همان ظلم اقتصادی که در فارسیستان وجود دارد، در آزربایجانستان و قشقائیستان، بلوچستان و عربستان و تورکمنستان جنوبی و ... هم موجود است اما عمق فاجعه عمیق تر است.
6. علاوه بر عمق عمیق این فجایع در میان این ملل، از ظلم هایی سخن می گویم و می گوییم که اصلا آن ظلم ها به فارس ها وارد نمی شود و منحصرا به تورکان، تورکمنان، قشقائیان، عرب ها، بلوچ ها، و ... وارد می شود.
ظلم هایی:
7. رسمی نبودن زبان مادری این ملل در امپراطوری ایران،
8. عدم آموزش زبان مادری این ملل،
9. عدم حق داشتن احزاب ملی در میان این ملل،
10. اجبار (غیر محسوس) به عضویت افراد سیاسی ملل تورکان، تورکمنان، قشقائیان، عرب ها، بلوچ ها، و ... در احزاب سراسری،
11. غارت ثروت معادن سرزمین های تورکان، تورکمنان، قشقائیان، عرب ها، بلوچ ها، و ... و تبدیل آن ها به فراورده های مصرفی در فارسیستان،
12. بیکاری بسیار عمیق تر در میان این تورکان، تورکمنان، قشقائیان، عرب ها، بلوچ ها، و ... ،
13. مهاجرت برای اشتغال فرزندان ملل تورکان، تورکمنان، قشقائیان، عرب ها، بلوچ ها، و ... به فارسیستان
14. عدم مهاجرت معکوس فارس ها به سرزمین های تورکان، تورکمنان، قشقائیان، عرب ها، بلوچ ها، و ... برای کاریابی،
15. آبرسانی به فارسیستان، آن هم از منابع آبی ملل تورکان، تورکمنان، قشقائیان، عرب ها، بلوچ ها، و ...
16. خشکاندن عمدی و برنامه ریزی شده دریاچه اورومیه برای این که آزربایجان تخریب شود و مردمش مجبور به کوچ و ترک وطن شوند تا حس وطنپرستی آن ها موجب تجزیه ایران، آن هم در آینده، نشود.
17. محرومیت ملل تورک، عرب، لر، بلوچ، تورکمن و ... از منابع آبی خود که توسط قوم استعمارگر فارس به غارت و تاراج می رود.
18. داشتن حق اعتراض مسالمت آمیز مردم فارسیستان به خشکی های رودخانه های فصلی و دایمی بدون نگرانی معترضان فارس از دستگیری، شکنجه، زندانی شدن
9. عدم حق داشتن احزاب ملی در میان این ملل،
10. اجبار (غیر محسوس) به عضویت افراد سیاسی ملل تورکان، تورکمنان، قشقائیان، عرب ها، بلوچ ها، و ... در احزاب سراسری،
11. غارت ثروت معادن سرزمین های تورکان، تورکمنان، قشقائیان، عرب ها، بلوچ ها، و ... و تبدیل آن ها به فراورده های مصرفی در فارسیستان،
12. بیکاری بسیار عمیق تر در میان این تورکان، تورکمنان، قشقائیان، عرب ها، بلوچ ها، و ... ،
13. مهاجرت برای اشتغال فرزندان ملل تورکان، تورکمنان، قشقائیان، عرب ها، بلوچ ها، و ... به فارسیستان
14. عدم مهاجرت معکوس فارس ها به سرزمین های تورکان، تورکمنان، قشقائیان، عرب ها، بلوچ ها، و ... برای کاریابی،
15. آبرسانی به فارسیستان، آن هم از منابع آبی ملل تورکان، تورکمنان، قشقائیان، عرب ها، بلوچ ها، و ...
16. خشکاندن عمدی و برنامه ریزی شده دریاچه اورومیه برای این که آزربایجان تخریب شود و مردمش مجبور به کوچ و ترک وطن شوند تا حس وطنپرستی آن ها موجب تجزیه ایران، آن هم در آینده، نشود.
17. محرومیت ملل تورک، عرب، لر، بلوچ، تورکمن و ... از منابع آبی خود که توسط قوم استعمارگر فارس به غارت و تاراج می رود.
18. داشتن حق اعتراض مسالمت آمیز مردم فارسیستان به خشکی های رودخانه های فصلی و دایمی بدون نگرانی معترضان فارس از دستگیری، شکنجه، زندانی شدن
اما در عربستان، آزربایجانستان، لرستان، تورکمنستان و بلوچستان اگر اعتراضی به غارت آب هایشان و خشکانیدن عمدی منابع آبشان صورت بگیرد، دستگیر، شکنجه و زندانی شدن، حتمی است. ای بسا ده ها تن معترض مسالمتجو (تنها به دلیل اعتراض مسالمت جویانه) کشته هم می شوند.
19. آیا در فارسیستان روستایی یا شهرکی وجود دارد که اکثر مردان آن قتل عام شده باشند؟
20. در بلوچستان چند روستا موجود است که هیچ فردی از جنس نر (مرد) که بیش از نه (9) سال داشته باشد، در آن ها زندگی نمی کنند. چرا؟ چون توسط فارسیسم قتل عام شده اند.
21. انعکاس اخبار تجمعات فارسیستان در حد اعلا در رسانه های داخلی و بین المللی تحت اشغال کارمندان و مزدوران فارس.
22. بایکوت خبری اعتراض های مسالمتجویانه تورکان، تورکمنان، قشقائیان، عرب ها، بلوچ ها، و ... نه تنها در رسانه های داخل امپراطوری فراسیستان که در رسانه های خارجی که تحت اشغال نژادپرستان فارس روشنفکر(!) قرار دارند.
23. فارس ها در امپراطوری فارسیستان هزاران رادیو، تلویزیون، سالن سینما، سالن تاتر، فیلم ها، سریال ها، نمایشنامه ها، سالنامه، فصلنامه، ماهنامه، گاهنامه، دو هفته نامه، هفته نامه، مجله، روزنامه ها، ده ها هزار وبسایت، خبرگزاری های دولتی و نیمه دولتی، مراکز تحقیقاتی، آموزشی، صدها میلیون جلد کتاب در موضوعات مختلف و ... هستند.
24. نبود همان هزاران رادیو، تلویزیون، سالن سینما، سالن تاتر، فیلم ها، سریال ها، نمایشنامه ها، سالنامه، فصلنامه، ماهنامه، گاهنامه، دو هفته نامه، هفته نامه، مجله، روزنامه ها، ده ها هزار وبسایت، خبرگزاری های دولتی و نیمه دولتی، مراکز تحقیقاتی، آموزشی، صدها میلیون جلد کتاب در موضوعات مختلف در جوامع و سرزمین های ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ...
25. عدم مخالفت ملل ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... با زبان، تاریخ، ادبیات، هنر، اقتصاد، هویت و ... فارس ها
26. مخالفت بسیار جدی فارس ها با زبان، تاریخ، ادبیات، هنر، اقتصاد، هویت و ... ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ...
27. وقتی فارس ها ضد زبان، تاریخ، ادبیات، هنر، اقتصاد، هویت و .. ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... هستند و عمل می کنند، وطنپرست نامیده و قهرمان می شوند.
28. اما اگر ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... خواستار رسمی شدن زبان، تاریخ، ادبیات، هنر، اقتصاد، هویت و .. ملی خودشان در سرزمین هایشان و ایرانی که فارس ها مدعی "مشاع و مشترک بودنش" هستند، باشند، متهم به "... پانیسم ..." می شوند و ضد ملی و ضد همبستگی و ضد منافع ملی رفتار کرده اند.
29. چرا استانداردهای فارسیسم، ضد هم و دوگانه هستند؟
30. رسانه های فارسیستان 100 درصد فارس زبان هستند .
31. ولی اگر رسانه ای هم در میان ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... وجود دارد، 10 درصد هم در زبان ملی خودشان هم نیستند.
31. چرا رسانه های ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... مشروط به دو یا چند زبانه بودن هستند و در همه آن رسانه ها، حضور زبان فارسی الزامی است؟
32. این هژمونی و اجبار فارسیسم و تحمیل فارسیسم بر ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... از کدام اصل حقوقی و انسانی یا بین المللی یا برادرانه یا مشاع، نشات می گیرد؟
33. چرا رادیوها و تلویزیون ها موجود در سرزمین های ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... ملی و 100 درصد متعلق به زبان و فرهنگ و تاریخ و ... این ملل نیستند؟
34. فارسیسم به هر بوته تاریخی چنگ می اندازد تا برای فارسیسم، تاریخ جدیدی می سازد و آن تاریخ را به همه ملل فارس، تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... تحمیل می کند.
35. ولی نه تنها تاریخ باستانی ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... در سزمین های استعماری فارسیسم انکار می شوند، بلکه تاریخ جدید (نوشتاری) و حتی معاصر آن ها هم تحریف یا انکار می شوند.
36. فارس با هر چیزی که بتواند، بخودش نسبت بدهد، برای خودش "هویتی" جدید می تراشد و آن را به همه تحمیل می کند.
37. لاکن، فارسیسم، منکر هویت ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... است. ابتدا تلاش می کند، هویت مستقل ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... را انکار بکند ولی چون تلاش برای انکار هوست این ملل، مورد قبول همین ملل واقع نمی شود و در مقابل این تحریف و جعل آشکار، مقاومت می کنند، برای ملل ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... هویت هایی مورد قبول فارسیسم ساخته می شود تا آن هویت های ساختگی را به این ملل تحمیل کرده و هویت های واقعی و تاریخی و هنری و فرهنگی و نژادیشان و ... را از این ملل بزدایند. "آذری"، "آذری زبان"، "عرب زبان"، "بلوچ، لر، کرد آریایی اصیل" یا زبان آن ها یکی آن های زبان فارسی بوده است و ... از این نوع تلاش های ضد هویتی این ملل توسط فارس ها نیست؟
38. همه هویت های ساختگی و واقعی فارسیسم مدرن، در مدارس و دانشگاه ها به ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... تحمیل می شوند.
39. اما زبان، تاریخ، هنر، ادبیات، صنایع، افکار و اندیشه ها و ... ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... در مدارس و دانشگاه ها تدریس نمی شوند و با آموزش و رسمیت یافتن این ویژگی های ملی ملل در ایران تحت استعمار فارسیسم، مخالفت شدید می کنند.
40. اگر هم به بخشی از تاریخ، هنر، موسیقی، اقتصاد، سیاست، افکار، اندیشه ها، و ... در مدارس و دانشگاه ها اشاره می شود، فارسیسم، آن ها را عنوان "خیانت" ترسیم و معرفی می کند.
41. چرا در رسانه ها، تحقیقات، کتاب ها، کنفرانس ها، رسانه های مختلف تحت تسلط فارسیسم، افراد تاریخساز ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... ضد ایران و ضد منافع ملت خودشان تصویر می شوند؟
42. چرا فارسیسم تلاش می کند تا ادبیات فارس را ادبیات اصیل و همه گیر، آن هم در تاریخ ملل فارس، تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... نشان بدهد. در حالی که چنین نبوده است؟
43. لکن و چرا ادبیات این ملل، جزو ادبیات ملل ساکن ایران محسوب نمی شوند؟ چون این ادبیات، مورد قبول فارسیسم نیست، تدریس هم نمی شوند و با آموزش و رسمیت آن ها مخالفت هم می کنند؟
44. چرا تمدن و دستاوردهای تمدنی-تاریخی ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... در دانشگاه ها تدریس نمی شوند؟
45. چرا در حالی که روی هر مسئله فارسیسم میلیاردها تومان صرف می شود تا در باره آن تحقیقی صوری و غیر علمی انجام داده و "وجود" و یا "بهترین" بودن آن ها را از نظر علمی اثبات بکنند، روی مسایل ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... هیچ تحقیق علمی انجام نمی گیرد؟
46. می دانیم که فارس ها، موسیقی و رقص ویژه و متمایزی برای خودشان ندارند و هر چه دارند، ملغمه ای برگرفته از آثار تمدنی ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... هستند ولی همین هنر دست و پا شکسته فارسیسم، در مدارس و دانشگاه ها تدریس می شوند.
47. در همین حال، موسیقی و انواع هنر ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... در نزد فارسیسم حاکم بر ایران، جزو هنر محسوب نشده و تدریس هم نمی شوند.
48. هیچ دانشگاه هنری در سرزمین های ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... برای تدریس هنر این ملل، تاسیس نشده است. اگر دانشگاه هنری در میان این ملل وجود دارد، به تحریف هنر این ملل اقدام می کنند و آن چه به نام هنر به دانشجویان این ملل داده می شود، هنر فارسیسم است که ملغمه ای بیش نیست و هویت مستقل هنری ندارد.
49. چرا هنرهای ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... نه به نام خود هر ملت که به نام "ایران" در داخل امپراطوری فارسیستان و با عنوان "پرشین" در خارج از این امپراطوری معرفی می شوند؟
50. هیچ کدام از ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... به هویت فارس در امپراطوری فارسیستان توهین نمی کنند و تحقیر روا نمی دارند یا خواهان نابودی هویت فارسی نیستند و برایشان جوک تحقیر آمیز و توهین آمیز نمی سازند و نمی گویند.
51. اما فارس ها، هر چه توهین و تحقیر و جوک است را به این ملل نسبت داده، در تورهین، تحقیر ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... می کوشند.
52.این ملل با فارس و منافع فارسیسم در این جغرافیا مخالفت نمی کنند .
53. ولی فارسیسم با منافع ملی ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... در سرزمین هایشان و در امپراطوری تحت کنترل فارسیسم مخالفت می کنند.
54. فارسیسم تلاش می کند تا در رسانه ها و کتاب ها و دانشگاه هایش، تاریخ تلاش ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... برای دستیابی به آزادی از استعمار ایرانی و فارسیسم را به عنوان خیانت ارزیابی و تدریس بکنند.
55. در میان افکار و اندیشه های ایرانیان که در مدارس و دانشگاه ها تدریس می شود، جایی برای اندیشه های ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... وجود ندارد.
56. گویا که خود این ملل و اندیشه ها و نگرش هایشان، بخشی از این سرزمین ها و تاریخ این منطقه نیستند.
57. فارس چنان برنامه های آموزشی و رسانه ای را پیش می برد تا به طور ضمنی همه بپذیرند که ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... در تاریخ و بخصوص در تاریخ معاصر، فاقد اندیشه و روشنفکر بوده اند و توانایی اندیشیدن نداشته اند.
58. در اصل، همه هجمه های فارسیسم به نفی "توانایی" فکری و مدیریتی و تمدن سازی این ملل استوار شده است.
59. روش تبلیغاتی فارسیسم چنان است که گویا ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... دارای مدیران و توانایی مدیریت کلان سرزمین های خودشان یا امپراتوری هایی که در تاریخ ساخته بوده اند، نبوده اند.
60. فارسیسم می خواهد، این تصور را حلق و القاء بکند؛ در دورانی که فارس مغلوب بوده و ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... مدیریت این سرزمین های گسترده را در دستان خودشان داشته اند، آن ها مدیریت نمی کرده اند بلکه این، عوامل فارسیسمی بوده که در زیر سایه ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... آن ممالک را مدیریت می کرده اند. یعنی آن رهبران جهانگیر و استراتژیست، توانایی عقلی و ذهنی برای اداره ممالک تحت فرمانشان را نداشتند و اگر فارس ها نبودند، آن ها نمی توانستند، ممالک را اداره بکنند. یعنی آن تورکان و تورکمانان و ... فاقد شعور بوده اند و فقط شمشیرشان برنده بوده است.
61. فارسیسم، بطور سیستماتیک در آمارهای ایجاد کار و اشتغال و سرمایه گذاری ها دست اندازی کرده، آن ها را به نفع فارسیستان تحریف می کند تا منابع مالی بیشتری را به فارسیستان جذب کرده و بفرستد.
62. مثلا آیا ممکن است، میزان بیکاری و آمار رشد اقتصادی در اصفهان، یزد، کاشان، شیراز، و .. در ردیف آزربایجان یا لرستان، و ... باشد؟ یا حتی آزربایجان رشدیافته تر از فارسیستان باشد که آمارهای فارسیسم می گویند؟
63. آمارهای رسمی و سیستماتیک فارسیسم، نشان می دهند که آزربایجان رشد اقتصادی بیشتری دارد و نرخ بیکاری در آن، بسیار کمتر از نرخ بیکاری در اصفهان و ... است.
64. چرا مطبوعاتی که در فارسیستان منتشر می شوند، یک زبانه هستند؟ آن هم تنها زبان فارسی اما و چرا باید مطبوعاتی که در میان ملل تحت ستم مضاعف منتشر می شوند، چند زبانه باشند؟
65. در کردستان، تورکمنستان جنوبی یا در قشقائیستان یا در بلوچستان یا در آزربایجانستان و ... چند فارس وجود دارد که این مطبوعات مجبور به دو زبانه بودن در این مناطق هستند؟
66. چرا بیش از 90 درصد مطبوعات ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ...، به زبان استعمار حاکم: فارسی، نوشته می شوند؟
67. طبق قوانین و اجبار فارسیسم، شرط استخدام در دوایر دولتی و خصوصی، تسلط هر فردی بر زبان فارسی، آن هم در سطح بالا و همسطح با فارس های تحصیل کرده در زبان خودشان است.
68. اگر همین اجبار و شرط را برای استخدام در سازمان های دولتی و خصوصی بر روی زبان تورکی متمرکز کنیم و مدعی شویم که باید هر فارسی هم مانند یک تورکی که در زبانی رسمی و اداری و آموزشی خودش تحصیل کرده است، باید زبان تورکی را بلد باشد، آیا فارس زبانی می تواند استخدام شود؟
69. با این همه ادعایی که فارسیسم می کند که "همه ایرانیان برابرند" چرا در شرط استخدام به زبان های ملی ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... در هیچ نهاد دولتی و خصوصی مد نظر نیست؟
70. چرا مردم مهاجرت می کنند؟
71. لابد، مردم (چه مهاجران و چه غیر مهاجران) توقع دارند که باید زندگی بهتر، رفاه بیشتر، دسترسی به امکانات زندگی و بهداشت و آموزش بیشتر و .. کاریابی آسانتر و ... داشته باشند.
72. اگر چنین است، چرا مردم فارسیستان برای بدست آوردن استانداردهای رفاه و کار و زندگی راحت تر، به سرزمین های ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... مهاجرت نمی کنند؟
73. اگر ظلم در ایران تحت تسلط فارس، علی السویه است و همه ملل و همه مردم در همه جای ایران، به یکسان تحت ظلم هستند، چرا ملل تحت ستم تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... به فارسیستان مهاجرت می کنند؟
74. علل عدم مهاجرت فارس ها به دیگر نقاط ایران که ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ...ساکن هستند، چیستند؟
75. علل مهاجرت ملل تحت ستم تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... به فارسیستان در چیست؟
76. آیا امکان کاریابی برای ملل تحت ستم با فارس ها، 100 درصد یکی و برابر است؟
77. آیا دستور داده نشده که از استخدام افراد "لهجه دار"، یعنی ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... خود داری شود؟
78. آیا فارس ها در زبان فارسی دارای لهجه هستند که نباید استخدام بشوند؟
79. آیا فارس ها دو زبانه یا چند زبانه هستند؟
80. معایب و محاسن دو زبانگی چه چیزهایی هستند؟
81. آیا انرژی ها و توانایی های فارس ها برای یادگیری زبان های ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... صرف می شوند؟
82. مزایای زبان فارسی برای فارس ها در چیست که نمی خواهند زبان های دیگر ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... هم رسمی شوند تا آن منافع از دست فارس خارج نشوند؟
83. معایب زبان فارسی برای ملل تورک، عرب، بلوچ و تورکمان و لر و ... چیست؟
84. چرا کنسرت های فارسی در میان جوامع ملل تورک، عرب، بلوچ و تورکمان و لر و ... بیشتر از کنسرت های خود این ملل و در زبان های خودشان، برگزار می شوند؟
85. چرا به هنرمدان رشته های مختلف ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ...اجازه کار و نمایش آثارشان، به ملت خودشان، داده نمی شود؟
86. چرا به فارس ها بیشتر هنرمندان خود هر ملت اجازه داده می شود تا در میان ملل ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... آثار هنریشان را بفروشند؟
87. چرا در میان ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... سینما، سریال رشد نکرده و فیلم ها و سریال هایی با برتری فرهنگی این ملل ساخته نمی شوند؟
88. چرا ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ...هیچ رادیو - تلویزیون و رسانه ای 24 ساعته برای سراسر ایران ندارند؟
89. چرا قشقایی ها حق برگزاری کنسرت موسیقی، تاتر، نمایشگاه کتاب تورکی و ... در میان ملت خودشان را نداشتند و ندارند؟
90. چرا مردم تورکمنستان جنوبی حق ماهیگیری در سواحل خودشان را ندارند؟
91. چرا باید ماهی دریای تورکمانان را شرکت های فارس صید کرده و برای آن ها بفروشند؟
92. چرا اگر خود تورکمنان به صید همان ماهی هایی که فارس ها صید می کنند، بروند، کشته می شوند؟ و اگر خوش شانس باشند و کشته نشوند، دستگیر و زندانی می شوند؟
93. آیا برای بلوچ و کرد و عرب، راهی جز قاچاق کالا از آن سوی مرزها مانده است؟
94. علت روی آوردن مردم به قاچاق کالا در مرزها چیست؟
95. آیا همین قاچاق کالاها در اختیار نهادهای دولت فارس برای تامین منافع قوم فارس، سازماندهی نمی شوند؟
96. بسیاری از موارد ذکر شده، مربوط به دولت و حاکمیت نیست، بلکه مربوط به فرهنگ مسلط و نژادپرستانه حاکم و استعماری است.
97. اگر با دقت به همه این موارد ذکر شده، توجه بفرمایید، روحیه استبداد و استعمارگری را در تک تک آن ها مشاهده خواهید کرد.
98. روحیه برتری نژادی و سیاسی، در یک قرن اخیر، نه تنها وارد تک تک واژه های فارسی شده است، بلکه تک تک سلول های فارس ها را هم بیمار کرده است.
99. نه تنها فارس ها که اغلب ایرانی ها هم با این نوع نژادپرستی و ایرانیت ضد حقوق انسان های ملل ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... تربیت شده اند.
100. آیا این رفتار استعمارگرانه، هژمونیک، برتری جویانه و توهین آمیز را در میان روشنفکران پان فارسیست و پان ایرانیست یکسان نمی بینیم؟
انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
بیست و چهارم ژانویه 2018
hedayat222@yahoo.com
19. آیا در فارسیستان روستایی یا شهرکی وجود دارد که اکثر مردان آن قتل عام شده باشند؟
20. در بلوچستان چند روستا موجود است که هیچ فردی از جنس نر (مرد) که بیش از نه (9) سال داشته باشد، در آن ها زندگی نمی کنند. چرا؟ چون توسط فارسیسم قتل عام شده اند.
21. انعکاس اخبار تجمعات فارسیستان در حد اعلا در رسانه های داخلی و بین المللی تحت اشغال کارمندان و مزدوران فارس.
22. بایکوت خبری اعتراض های مسالمتجویانه تورکان، تورکمنان، قشقائیان، عرب ها، بلوچ ها، و ... نه تنها در رسانه های داخل امپراطوری فراسیستان که در رسانه های خارجی که تحت اشغال نژادپرستان فارس روشنفکر(!) قرار دارند.
23. فارس ها در امپراطوری فارسیستان هزاران رادیو، تلویزیون، سالن سینما، سالن تاتر، فیلم ها، سریال ها، نمایشنامه ها، سالنامه، فصلنامه، ماهنامه، گاهنامه، دو هفته نامه، هفته نامه، مجله، روزنامه ها، ده ها هزار وبسایت، خبرگزاری های دولتی و نیمه دولتی، مراکز تحقیقاتی، آموزشی، صدها میلیون جلد کتاب در موضوعات مختلف و ... هستند.
24. نبود همان هزاران رادیو، تلویزیون، سالن سینما، سالن تاتر، فیلم ها، سریال ها، نمایشنامه ها، سالنامه، فصلنامه، ماهنامه، گاهنامه، دو هفته نامه، هفته نامه، مجله، روزنامه ها، ده ها هزار وبسایت، خبرگزاری های دولتی و نیمه دولتی، مراکز تحقیقاتی، آموزشی، صدها میلیون جلد کتاب در موضوعات مختلف در جوامع و سرزمین های ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ...
25. عدم مخالفت ملل ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... با زبان، تاریخ، ادبیات، هنر، اقتصاد، هویت و ... فارس ها
26. مخالفت بسیار جدی فارس ها با زبان، تاریخ، ادبیات، هنر، اقتصاد، هویت و ... ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ...
27. وقتی فارس ها ضد زبان، تاریخ، ادبیات، هنر، اقتصاد، هویت و .. ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... هستند و عمل می کنند، وطنپرست نامیده و قهرمان می شوند.
28. اما اگر ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... خواستار رسمی شدن زبان، تاریخ، ادبیات، هنر، اقتصاد، هویت و .. ملی خودشان در سرزمین هایشان و ایرانی که فارس ها مدعی "مشاع و مشترک بودنش" هستند، باشند، متهم به "... پانیسم ..." می شوند و ضد ملی و ضد همبستگی و ضد منافع ملی رفتار کرده اند.
29. چرا استانداردهای فارسیسم، ضد هم و دوگانه هستند؟
30. رسانه های فارسیستان 100 درصد فارس زبان هستند .
31. ولی اگر رسانه ای هم در میان ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... وجود دارد، 10 درصد هم در زبان ملی خودشان هم نیستند.
31. چرا رسانه های ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... مشروط به دو یا چند زبانه بودن هستند و در همه آن رسانه ها، حضور زبان فارسی الزامی است؟
32. این هژمونی و اجبار فارسیسم و تحمیل فارسیسم بر ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... از کدام اصل حقوقی و انسانی یا بین المللی یا برادرانه یا مشاع، نشات می گیرد؟
33. چرا رادیوها و تلویزیون ها موجود در سرزمین های ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... ملی و 100 درصد متعلق به زبان و فرهنگ و تاریخ و ... این ملل نیستند؟
34. فارسیسم به هر بوته تاریخی چنگ می اندازد تا برای فارسیسم، تاریخ جدیدی می سازد و آن تاریخ را به همه ملل فارس، تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... تحمیل می کند.
35. ولی نه تنها تاریخ باستانی ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... در سزمین های استعماری فارسیسم انکار می شوند، بلکه تاریخ جدید (نوشتاری) و حتی معاصر آن ها هم تحریف یا انکار می شوند.
36. فارس با هر چیزی که بتواند، بخودش نسبت بدهد، برای خودش "هویتی" جدید می تراشد و آن را به همه تحمیل می کند.
37. لاکن، فارسیسم، منکر هویت ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... است. ابتدا تلاش می کند، هویت مستقل ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... را انکار بکند ولی چون تلاش برای انکار هوست این ملل، مورد قبول همین ملل واقع نمی شود و در مقابل این تحریف و جعل آشکار، مقاومت می کنند، برای ملل ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... هویت هایی مورد قبول فارسیسم ساخته می شود تا آن هویت های ساختگی را به این ملل تحمیل کرده و هویت های واقعی و تاریخی و هنری و فرهنگی و نژادیشان و ... را از این ملل بزدایند. "آذری"، "آذری زبان"، "عرب زبان"، "بلوچ، لر، کرد آریایی اصیل" یا زبان آن ها یکی آن های زبان فارسی بوده است و ... از این نوع تلاش های ضد هویتی این ملل توسط فارس ها نیست؟
38. همه هویت های ساختگی و واقعی فارسیسم مدرن، در مدارس و دانشگاه ها به ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... تحمیل می شوند.
39. اما زبان، تاریخ، هنر، ادبیات، صنایع، افکار و اندیشه ها و ... ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... در مدارس و دانشگاه ها تدریس نمی شوند و با آموزش و رسمیت یافتن این ویژگی های ملی ملل در ایران تحت استعمار فارسیسم، مخالفت شدید می کنند.
40. اگر هم به بخشی از تاریخ، هنر، موسیقی، اقتصاد، سیاست، افکار، اندیشه ها، و ... در مدارس و دانشگاه ها اشاره می شود، فارسیسم، آن ها را عنوان "خیانت" ترسیم و معرفی می کند.
41. چرا در رسانه ها، تحقیقات، کتاب ها، کنفرانس ها، رسانه های مختلف تحت تسلط فارسیسم، افراد تاریخساز ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... ضد ایران و ضد منافع ملت خودشان تصویر می شوند؟
42. چرا فارسیسم تلاش می کند تا ادبیات فارس را ادبیات اصیل و همه گیر، آن هم در تاریخ ملل فارس، تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... نشان بدهد. در حالی که چنین نبوده است؟
43. لکن و چرا ادبیات این ملل، جزو ادبیات ملل ساکن ایران محسوب نمی شوند؟ چون این ادبیات، مورد قبول فارسیسم نیست، تدریس هم نمی شوند و با آموزش و رسمیت آن ها مخالفت هم می کنند؟
44. چرا تمدن و دستاوردهای تمدنی-تاریخی ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... در دانشگاه ها تدریس نمی شوند؟
45. چرا در حالی که روی هر مسئله فارسیسم میلیاردها تومان صرف می شود تا در باره آن تحقیقی صوری و غیر علمی انجام داده و "وجود" و یا "بهترین" بودن آن ها را از نظر علمی اثبات بکنند، روی مسایل ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... هیچ تحقیق علمی انجام نمی گیرد؟
46. می دانیم که فارس ها، موسیقی و رقص ویژه و متمایزی برای خودشان ندارند و هر چه دارند، ملغمه ای برگرفته از آثار تمدنی ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... هستند ولی همین هنر دست و پا شکسته فارسیسم، در مدارس و دانشگاه ها تدریس می شوند.
47. در همین حال، موسیقی و انواع هنر ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... در نزد فارسیسم حاکم بر ایران، جزو هنر محسوب نشده و تدریس هم نمی شوند.
48. هیچ دانشگاه هنری در سرزمین های ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... برای تدریس هنر این ملل، تاسیس نشده است. اگر دانشگاه هنری در میان این ملل وجود دارد، به تحریف هنر این ملل اقدام می کنند و آن چه به نام هنر به دانشجویان این ملل داده می شود، هنر فارسیسم است که ملغمه ای بیش نیست و هویت مستقل هنری ندارد.
49. چرا هنرهای ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... نه به نام خود هر ملت که به نام "ایران" در داخل امپراطوری فارسیستان و با عنوان "پرشین" در خارج از این امپراطوری معرفی می شوند؟
50. هیچ کدام از ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... به هویت فارس در امپراطوری فارسیستان توهین نمی کنند و تحقیر روا نمی دارند یا خواهان نابودی هویت فارسی نیستند و برایشان جوک تحقیر آمیز و توهین آمیز نمی سازند و نمی گویند.
51. اما فارس ها، هر چه توهین و تحقیر و جوک است را به این ملل نسبت داده، در تورهین، تحقیر ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... می کوشند.
52.این ملل با فارس و منافع فارسیسم در این جغرافیا مخالفت نمی کنند .
53. ولی فارسیسم با منافع ملی ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... در سرزمین هایشان و در امپراطوری تحت کنترل فارسیسم مخالفت می کنند.
54. فارسیسم تلاش می کند تا در رسانه ها و کتاب ها و دانشگاه هایش، تاریخ تلاش ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... برای دستیابی به آزادی از استعمار ایرانی و فارسیسم را به عنوان خیانت ارزیابی و تدریس بکنند.
55. در میان افکار و اندیشه های ایرانیان که در مدارس و دانشگاه ها تدریس می شود، جایی برای اندیشه های ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... وجود ندارد.
56. گویا که خود این ملل و اندیشه ها و نگرش هایشان، بخشی از این سرزمین ها و تاریخ این منطقه نیستند.
57. فارس چنان برنامه های آموزشی و رسانه ای را پیش می برد تا به طور ضمنی همه بپذیرند که ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... در تاریخ و بخصوص در تاریخ معاصر، فاقد اندیشه و روشنفکر بوده اند و توانایی اندیشیدن نداشته اند.
58. در اصل، همه هجمه های فارسیسم به نفی "توانایی" فکری و مدیریتی و تمدن سازی این ملل استوار شده است.
59. روش تبلیغاتی فارسیسم چنان است که گویا ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... دارای مدیران و توانایی مدیریت کلان سرزمین های خودشان یا امپراتوری هایی که در تاریخ ساخته بوده اند، نبوده اند.
60. فارسیسم می خواهد، این تصور را حلق و القاء بکند؛ در دورانی که فارس مغلوب بوده و ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... مدیریت این سرزمین های گسترده را در دستان خودشان داشته اند، آن ها مدیریت نمی کرده اند بلکه این، عوامل فارسیسمی بوده که در زیر سایه ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... آن ممالک را مدیریت می کرده اند. یعنی آن رهبران جهانگیر و استراتژیست، توانایی عقلی و ذهنی برای اداره ممالک تحت فرمانشان را نداشتند و اگر فارس ها نبودند، آن ها نمی توانستند، ممالک را اداره بکنند. یعنی آن تورکان و تورکمانان و ... فاقد شعور بوده اند و فقط شمشیرشان برنده بوده است.
61. فارسیسم، بطور سیستماتیک در آمارهای ایجاد کار و اشتغال و سرمایه گذاری ها دست اندازی کرده، آن ها را به نفع فارسیستان تحریف می کند تا منابع مالی بیشتری را به فارسیستان جذب کرده و بفرستد.
62. مثلا آیا ممکن است، میزان بیکاری و آمار رشد اقتصادی در اصفهان، یزد، کاشان، شیراز، و .. در ردیف آزربایجان یا لرستان، و ... باشد؟ یا حتی آزربایجان رشدیافته تر از فارسیستان باشد که آمارهای فارسیسم می گویند؟
63. آمارهای رسمی و سیستماتیک فارسیسم، نشان می دهند که آزربایجان رشد اقتصادی بیشتری دارد و نرخ بیکاری در آن، بسیار کمتر از نرخ بیکاری در اصفهان و ... است.
64. چرا مطبوعاتی که در فارسیستان منتشر می شوند، یک زبانه هستند؟ آن هم تنها زبان فارسی اما و چرا باید مطبوعاتی که در میان ملل تحت ستم مضاعف منتشر می شوند، چند زبانه باشند؟
65. در کردستان، تورکمنستان جنوبی یا در قشقائیستان یا در بلوچستان یا در آزربایجانستان و ... چند فارس وجود دارد که این مطبوعات مجبور به دو زبانه بودن در این مناطق هستند؟
66. چرا بیش از 90 درصد مطبوعات ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ...، به زبان استعمار حاکم: فارسی، نوشته می شوند؟
67. طبق قوانین و اجبار فارسیسم، شرط استخدام در دوایر دولتی و خصوصی، تسلط هر فردی بر زبان فارسی، آن هم در سطح بالا و همسطح با فارس های تحصیل کرده در زبان خودشان است.
68. اگر همین اجبار و شرط را برای استخدام در سازمان های دولتی و خصوصی بر روی زبان تورکی متمرکز کنیم و مدعی شویم که باید هر فارسی هم مانند یک تورکی که در زبانی رسمی و اداری و آموزشی خودش تحصیل کرده است، باید زبان تورکی را بلد باشد، آیا فارس زبانی می تواند استخدام شود؟
69. با این همه ادعایی که فارسیسم می کند که "همه ایرانیان برابرند" چرا در شرط استخدام به زبان های ملی ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... در هیچ نهاد دولتی و خصوصی مد نظر نیست؟
70. چرا مردم مهاجرت می کنند؟
71. لابد، مردم (چه مهاجران و چه غیر مهاجران) توقع دارند که باید زندگی بهتر، رفاه بیشتر، دسترسی به امکانات زندگی و بهداشت و آموزش بیشتر و .. کاریابی آسانتر و ... داشته باشند.
72. اگر چنین است، چرا مردم فارسیستان برای بدست آوردن استانداردهای رفاه و کار و زندگی راحت تر، به سرزمین های ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... مهاجرت نمی کنند؟
73. اگر ظلم در ایران تحت تسلط فارس، علی السویه است و همه ملل و همه مردم در همه جای ایران، به یکسان تحت ظلم هستند، چرا ملل تحت ستم تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... به فارسیستان مهاجرت می کنند؟
74. علل عدم مهاجرت فارس ها به دیگر نقاط ایران که ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ...ساکن هستند، چیستند؟
75. علل مهاجرت ملل تحت ستم تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... به فارسیستان در چیست؟
76. آیا امکان کاریابی برای ملل تحت ستم با فارس ها، 100 درصد یکی و برابر است؟
77. آیا دستور داده نشده که از استخدام افراد "لهجه دار"، یعنی ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... خود داری شود؟
78. آیا فارس ها در زبان فارسی دارای لهجه هستند که نباید استخدام بشوند؟
79. آیا فارس ها دو زبانه یا چند زبانه هستند؟
80. معایب و محاسن دو زبانگی چه چیزهایی هستند؟
81. آیا انرژی ها و توانایی های فارس ها برای یادگیری زبان های ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... صرف می شوند؟
82. مزایای زبان فارسی برای فارس ها در چیست که نمی خواهند زبان های دیگر ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... هم رسمی شوند تا آن منافع از دست فارس خارج نشوند؟
83. معایب زبان فارسی برای ملل تورک، عرب، بلوچ و تورکمان و لر و ... چیست؟
84. چرا کنسرت های فارسی در میان جوامع ملل تورک، عرب، بلوچ و تورکمان و لر و ... بیشتر از کنسرت های خود این ملل و در زبان های خودشان، برگزار می شوند؟
85. چرا به هنرمدان رشته های مختلف ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ...اجازه کار و نمایش آثارشان، به ملت خودشان، داده نمی شود؟
86. چرا به فارس ها بیشتر هنرمندان خود هر ملت اجازه داده می شود تا در میان ملل ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... آثار هنریشان را بفروشند؟
87. چرا در میان ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... سینما، سریال رشد نکرده و فیلم ها و سریال هایی با برتری فرهنگی این ملل ساخته نمی شوند؟
88. چرا ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ...هیچ رادیو - تلویزیون و رسانه ای 24 ساعته برای سراسر ایران ندارند؟
89. چرا قشقایی ها حق برگزاری کنسرت موسیقی، تاتر، نمایشگاه کتاب تورکی و ... در میان ملت خودشان را نداشتند و ندارند؟
90. چرا مردم تورکمنستان جنوبی حق ماهیگیری در سواحل خودشان را ندارند؟
91. چرا باید ماهی دریای تورکمانان را شرکت های فارس صید کرده و برای آن ها بفروشند؟
92. چرا اگر خود تورکمنان به صید همان ماهی هایی که فارس ها صید می کنند، بروند، کشته می شوند؟ و اگر خوش شانس باشند و کشته نشوند، دستگیر و زندانی می شوند؟
93. آیا برای بلوچ و کرد و عرب، راهی جز قاچاق کالا از آن سوی مرزها مانده است؟
94. علت روی آوردن مردم به قاچاق کالا در مرزها چیست؟
95. آیا همین قاچاق کالاها در اختیار نهادهای دولت فارس برای تامین منافع قوم فارس، سازماندهی نمی شوند؟
96. بسیاری از موارد ذکر شده، مربوط به دولت و حاکمیت نیست، بلکه مربوط به فرهنگ مسلط و نژادپرستانه حاکم و استعماری است.
97. اگر با دقت به همه این موارد ذکر شده، توجه بفرمایید، روحیه استبداد و استعمارگری را در تک تک آن ها مشاهده خواهید کرد.
98. روحیه برتری نژادی و سیاسی، در یک قرن اخیر، نه تنها وارد تک تک واژه های فارسی شده است، بلکه تک تک سلول های فارس ها را هم بیمار کرده است.
99. نه تنها فارس ها که اغلب ایرانی ها هم با این نوع نژادپرستی و ایرانیت ضد حقوق انسان های ملل ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، و ... تربیت شده اند.
100. آیا این رفتار استعمارگرانه، هژمونیک، برتری جویانه و توهین آمیز را در میان روشنفکران پان فارسیست و پان ایرانیست یکسان نمی بینیم؟
انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
بیست و چهارم ژانویه 2018
hedayat222@yahoo.com
Comments
Post a Comment