Monday, January 1, 2018

آزربایجان سر به عصیان و شورش برداشت: سه شنبه



ویدئو تورکی
آتش عصیان علیه سیاست های ضد تورک در ایران، بر دامن همه شهرهای تورک نشست و آزربایجان از ساعت پنج (17:00) عصر روز سه شنبه، سر به شورش برمی دارد.
فعالان ملی مدنی آزربایجان، از مردم تورک ساکن در ایران خواسته اند تا در مخالفت با سیاست های تورک ستیزانه و ضد آزربایجانی فارس ها و حاکمیت، به میدان ها و خیابان ها در همه شهرهای ریز و درست بیایند و یکبار دیگر خواست ها و حقوق انسانی خودشان را فریاد بزنند.
گر چه این اعتراض ها هر روز و از ساعت 17:00 آغاز خواهد شد اما شعارهای مردم آزربایجان از فارس های معترض و دیگر نقاط ایران، متفاوت خواهند بود.
فعالان مدنی تصمیم گرفته اند تا این اعتراض ها را بطور نامحدود و تا رسیدن به حقوق حقه ملت تورک آزربایجان و در هر عصر و شب، ادامه بدهند.
آنان از مردم تورک خواسته اند تا پس از چند ساعت اعتراض، به خانه های خودشان برنگردند و به اعتراض های خود ادامه بدهند. در صورتی که مردم صحنه های اعتراض را ترک کنند و برای استراحت به خانه هایشان بروند، نیروهای سرکوبگر، فرصت استراحت و تجدید قوا خواهند داشت تا بتوانند با اعتراضات مردم مقابله بکنند.
در حالی که هدف از این اعتراض ها، خسته کردن نیروهای دولتی و به زانو در آوردن آن ها است. در عین حالی که بخشی از مردم در حال استراحت کوتاه مدت هستند، باید بخش دیگری از آنان در خیابان ها باشند تا به نیروهای سرکوبگر، فرصت تجدید قوا و استراحت ندهند.
برای همین هم، باید اعتراض های مردمی در همه سطوح شهرهای ریز و درشت گسترش یافته و در طول شب ها هم ادامه یابند تا نیروهای سرکوبگر، نه تنها خسته شده و از صحنه خارج شوند، بلکه بیخوابی هم آن ها را ناتوان از ادامه خشونت بر علیه مردم بکند.
بنظر می رسد که پیروزی عرب ها بر نیروهای دولتی در فلاحیه (شادگان) و بیرون ریختن نیروهای سرکوبگر وفادار به دولت ایران از این شهر و آزاد سازی آن بدست مردم، خون تازه ای به رگ های مردم تحت استعمار فارس: تورکان، تورکمن ها، قشقایی ها، بلوچ ها، کردها و ... تزریق کرده است.
شوراهای فعالان ملی-مدنی آزربایجان بر سر یک سری از شعارهای ملی به توافق رسیده اند که به محض دریافت متن اطلاعیه آن ها، همه شعارها را منتشر خواهم کرد.
یکی از این شعارها:
"نه سوریه، نه لبنان -- جانیم دیر آزربایجان" خواهد بود.
انصافعلی هدایت


No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...