Sunday, September 3, 2017

آیا تورک عرب، تورکمن، قشقایی، بلوچ، و ... ایرانی هستند یا ایرانی یعنی فارس؟


برای این که من در آن زمان بفکر ملل تورک، عرب، بلوچ، تورکمن و ... نبودم. همه فکرم ایران و نجات ایران بود. از طریق اصلاحات فکری به تغییر فکر ایرانیان می اندیشیدم 
به شما چی شد که وقتی من متمایل به حقوق اکثریت مردم ایران که عبارت از تورکان، قشقایی ها، تورکمن ها، عرب ها، بلوچ ها، و ... شدم که هیچ منافع مالی به من نداشت (ولی همراهی با فارس، منافع مالی بسیار زیادی داشت) همه شما و اغلب سیاستمداران فارس، دشمن من شدید؟ 
مگر من هنوز به ملل ایرانی نمی اندیشم؟ 
مگر این ملل جزو ایران ادعایی شما نیستند؟ 
چرا دفاع از حقوق این ملل باعث رنجش خاطر همه شما می شود؟ 
آیا جز این نیست که شما پانفارس هستید و فکر می کنید که ایران یعنی فارس؟ 
و هر کس ایران، یعنی فارس را بپذیرد، همراه شماست و اگر شما را به پذیرش حقوق دیگر ملل ساکن آن جغرافیا دعوت کند را دشمن می شناسید و با آن ها حمله می کنید؟ 
شما باید پشتیبان من می بودید که من از حقوق برابر و مساوی همه ملل ساکن در ایران دفاع می کنم و به همه شما گوش زد می کنم که در راه خطا می روید و این راهی که می روید، به قبرستانی ختم می شود که سیاست های نژادپرستانه حاکم برای همه ما و بخصوص فارس ها، کنده است. 
چرا می ترسید که ملل تورک و عرب، بلوچ و تورکمن و ... حقوق 100 درصد برابر و مساوی با فارس داشته باشند؟
چرا می ترسید که زبان های همه مللی که در ایران زیست می کنند، رسمی شود؟ 
آیا نباید فکر کرد که شما ها فقط منافع قوم فارس را در نظر دارید و به بقیه به مثابه مستعمره می نگرید؟ 
چرا همه شما به این جبهه نمی پیوندید و برای حقوق مساوی و رسمیت فرهنگ و تمدن ملل با پانفارس حاکم مبارزه نمی کنید؟ 
از چه می ترسید؟ 
از آن می ترسید که پانفارسیسم حاکم به شما هم حمله کند؟ 
از آن بترسید که تاریخ فردا از شما با نام کسانی که حقوق ملل را نادیده می گیرید، یاد خواهد کرد!

No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...