Wednesday, September 6, 2017

شرط هایی برای بقای ایران






برای این که ایران کنونی، به همین شکل دوام یابد، باید های زیر ضروری هستند:

1. باید پذیرفت که در ایران تعدادی زیادی "ملت" موجود است و باید حقوق ملی داشته باشند.

2. باید همه پانفارسیست ها و پان ایرانیست ها بپذیرند که همه زبان ها و هویت ها در ایران صد درصد برابر و یکسان و محترمند و برسمیت شناخته شوند.

3. باید حقوق همه ملل ساکن ایران در دادگاه های بین المللی تظمین شوند!

4. باید حق جدایی و استقلال هر ملتی و همه ملل در ایران برسمیت شناخته شود که جدایی و استقلال به اراده خود احاد هر ملت تعلق داشته و با رفراندم قابل تحقق است.
5. باید هر ایالتی حق داشتن ارتش مستقل خودش را داشته باشد تا بتواند در مقابل هر نوع تهاجم سنترالیست ها، پان ایرانیست ها و پان فارسیست ها برای از بین بردن استقلال و حقوق آن ملت یا ملل و برای بر هم زدن همه قراردادهای اجتماعی با یک کودتای رضاخانی یا محمدرضاخانی، از خودشان دفاع کنند!!

6. باید نگرش استعماری فارس به ملل دیگرتغییر کند. استعمار بسیار شدید یک قرن اخیر و مخالفت با حقوق ملی ملل، باعث عدم اعتماد ملل به پان ایرانیسم و پانفارسیسم شده است.
از طرف دیگر، پان ایرانیسم و پان فارسیسم نگران تجزیه ایران و استقلال ملل داخل ایران کنونی است. پان ایرانیسم و پان فارسیسم در این صد سال، روشنفکران و فرزندان ملل تحت ستم مضاعف را به علت تقاضای حقوق ملی، زندان، شکنجه و اعدام کرده است.
در نتیجه هیج اعتمادی در بین طرفین نیست. مللی که خودشان را "تحت ستم مضاعف" می دانند، برای استقلال از ایران تلاش می کنند ولی پان ایرانیست ها خواهان حفظ وضع موجود هستند. برای ایجاد اعتماد نسبت به عدم حیله پانفارسیسم و پان ایرانیسم به ملل تحت ستم مضاعف، باید صدها قدم برای جلب اعتماد ملل تحت ستم مضاعف و استقلال خواه برداشته شود.
7. باید غرامت های لازم جهت جبران عقب نگه داشته شدگی های یک قرن اخیر در همه زمینه ها به ملل تحت ستم مضاعف پرداخته شود. باید خون بهای شهیدان آن ملل و زندانیان هم به آن ملل تعلق بگیرد.
8. ابتدا، به اندازه ای که برای زبان و منافع فارس در این یک قرن، سرمایه گذاری شده است، باید بر زبان ها و هویت ها و ... آن ملل هم سرمایه گذاری شود تا به سطح زبان، هویت، تاریخ، اقتصاد و توسعه همه جانبه در اندازه ای که فارسی و فارس زبان ها رسیده اند، برسند تا موازنه و تساوی برقرار گردد.

ایران با این شرط های اولیه، می تواند مرزهای موجودش را حفظ کند اما آیا پان ایرانیسم و پان فارسیسم آماده فداکاری برای ملل دیگر است؟ یا به تداوم استعمار آنان و بغارت بردن هر چه بیشتر منابع نفت، آب، معادن، نیروی انسانی، سرزمین و ... آنان می اندیشد؟
انصافعلی هدایت
ششم سپتامبر 2017
تورنتو - کانادا
hedayat222@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...