Monday, September 4, 2017

پیشروی اخلاقی پانفارسیسم تا بند تومبان ملل تورک، عرب، بلوچ، تورکمن، قشقایی و ...

 
 
انصافعلی هدایت
چهارم سپتامبر 2017
تورنتو - کانادا
hedayat222@yahoo.com
 
 
 در یک بحث جدی سیاسی در تلویزیون آزربایجان جنوبی و در صفحه فیس بوک انصافعلی هدایت، خانم روشنک هوشمند، هوش بخرج داده و سطح ادراک، منطق و ادب و انسانیت و درک از حقوق بشر را به بند تومبان ... رسانده است.
من نخواستم به گفته های روشنک پاسخ بدهم که از قدیم گفته اند، جواب ... خاموشی است اما

من در نوشته دیگری، به یک سناریو اشاره کرده بودم. تصور بفرمایید، ما تورکان، به هر دلیلی، در چند ماه آینده، بر ایران امروزی مسلط شدیم. به همراه عرب ها، بلوچ ها، تورکمن ها، قشقایی ها، کوردها، لرها، بختیاری ها، گیلکی ها، مازنی ها و ... یک نوعی از سیستم غیر متمرکزسیاسی-حقوقی را پایه ریزی کردیم 
ولی چون فارس و فارسیستان به نام ایران ولی به کام فارس، یک قرن در نابودی ملل ما کوشش کرده بود، تصمیم گرفتیم تا به آنانحقوق اجتماعی کمی کمتر از خودمان بدهیم. 
فارسی زبان رسمی نخواهد بود. تورکی و عربی دو زبان سراسری و زبان های رسمی خواهند بود. چند زمان زسمی محلی هم خواهیم داشت. 
فارس ها هیچ رسانه، رادیو، تلویزیون، وبسایت، کتاب، رمان، فیلم، سریال، نمایشنامه، موسیقی و ... نخواهند داشت و اگر کسی در این زمینه ها "قاچاقی" فعالیت غیر قانونی بکند، بر اساس قوانین جدید، به زندان های طولانی مدت محکوم خواهد شد. 
در مطبوعات و رسانه ها و کتاب های رسمی و غیر رسمی به تحقیر فارسی و فارس زبان اهتمام خواهیم گذاشت. فرچه توالت را در برنامه های تلویزیونی در دهان کودکان و سالخورگان فارس خواهیم چپاند و اگر اعتراض کردند، همه یشان را زندانی خواهیم کرد و اگر بفکر هویت فارس بیفتند یا امنیت ملی و مرزهای ما را بخطر بیندازند، زندانی خواهند شد. 
یادتان باشد که در حکومت تصوری ما کسی اعدام نخواهد شد و الا هر معترضی را به نام قانون، ضد سیستم حکومتی اعدام می کردیم.
فارس حق نخواهد داشت، در باره تاریخ جعلی خودش بداند. ما برایشان تاریخی جدید خواهیم نوشت.
ما به فارس خواهیم گفت که هویت تو چیست؟ از کجا آمده ای، پدران تاریخی تو چه کسانی بوده اند. زبان تو چه بوده و در اثر چه حادثه ای زبان تو فارسی شده است و تو فریفته اند.
فارس، حق نخواهد داشت تا اقتصاد خودش را داشته باشند. 
به هر حال، هم اکنون، فارس ها در رسانه های خودشان ادعا می کنند که خلقی، قومی، ملتی به نام فارس وجود خارجی نداشته است.
پس، فارس، قوم نیست. ملت هم نیست. بنا بر این در آن آینده، سرزمینی هم نخواهد داشت که در آن ساکن باشد. بتدریج همه فارس ها را در کویر لوت و نمک تجمیع خواهیم کر. اگر سخن از وطنی بگویند، آواره خواهیم ساخت 
اگر خارک هایی که فارس ها به آنجا ک.چیده شده اند، معادنی داشته باشند، همه را استخراج کرده و در اختیار ملل دیگر قرار خواهیم داد. 
فارس، حق کار نخواهند داشت. چون حداکثر توانایی آن ها به تمیز کردن توالت و کارگری در پاکیزگی محله ها است که کار بسیار مهمی است و اگر نباشد، مردم شهر در اثر بیماری ها از بین می روند.
فارس، توان فکری و علمی ندارد. برای همین هم آموزش های مهمی چون خدمات شهری، سپوری، رانندگی، کارگری ساختمان و ... را در اختیارشان خواهیم گذاشت. این ها کارهای بسیار مهمی هستند.
کارخانه های تولیدیشان را به سرزمین های دیگر که معادن مواد اولیه در آنجاها هستند، خواهیم برد. 
سدهای رودخانه هایی را که در یک قرن اخیر برای آبیاری کویر منحرف کرده بودند، منفجر کرده و رودخانه ها را به آبراهه تاریخی و بستر اصلی خود بر می گردانیم. زمین های زراعی احتمالی آن را به ساختمان سازی اختصاص می دهیم و یا دولت امکاناتی برای عموم ملت (غیر فارس ها) اختصاص می دهد
حالا، این تصویر، یک سناریو برای یک سریال خیالی نیست. یک واقعیتی است که فارس هم اکنون در وطن تورکان، تورکمن ها، قشقایی ها، عرب ها، بلوچ ها، و ...اجرا می کند. 
ما تورکان حق تحصیل به زبان مادری خودمان نداریم. 
ما ملل تورک، عرب، و ... روزنامه و مجله، رادیو، تلویزیون، دانشگاه نداریم. 
زبان ملل تورک، عرب، و ... رسمی نیست. در زبانمان درس نمی خوانیم. 
کسانی که به امید معلمی، لیسانس و فوق لیسانس گرفته بودند، از حق شهروندی محروم شده اند. 
کارخانه های ما بسته و یا به فارسیستان منتقل می شوند. 
بیکار می شویم . اگر بنا به علاقه و بودجه خودمان، اقدامی فرهنگی بکنیم، زندانی می شویم و ... 
شما تصور بکنید که ما در چه شرایطی هستیم؟

Image may contain: 1 person, closeup
Roshanak Houshmand
  روشنک خانم، از ادبیاتی که بکار بردید، معلومه که چقدر تحصیلات و ادب ملی-تاریخی- ایرانی-آریایی داشته اید و دارید. 
خانم، از سد بند تومبان ما هم عبور کردید. دارید تا کجا می روید، خانم. ایست! دست روی نقاط ممنوعه نگذارید! هر چیزی اخلاق و منطقی دارد. همه گفته های شما بسان نزدیکیتان به بند تومبان ماست 
اما یک چیزی را بدانید: اوضاع اعراب بحرین، بعد از جدایی از ایران، 100 بار بهتر از ایران کنونی است. 
عقب مانده ترین کشور و ملت منطقه، ایران-فارس است. کافی است به همسایه های ایران بنگرید. اعراب، تورکیه، آزربایجان، افغانستان، ... با شما قابل مقایسه است؟ کافی است دستان شما از سوریه و عراق و افغانستان کوتاه شود تا امنیت به آ« ها باز گردد.
 اما در مورد تورکان، عرب های الاحواز، کوردها تورکمنان، بلوچ ها، گیلانی ها، مازنی ها و ... شما غصه تومبان این ملل را نخورید. دست بیمارتان را از تومبان این ملل بردارید و فکری بکنید
اگر عربستان یا الاحواز از فارسیستان جدا بشود و نفتش را به شما ندهد، فارسیستان چه خواهد داشت تا شکم شما را سیر کند؟
 اگر گلیلان و مازندران در شمال، اگر تورکمن ضحرا در شرق گیلان، اگر تورکان خراسان در شمال شرقی، اگر بلوچستان در شرق و سواحل خلیج، عرب های جنوب، کوردها در جنوب عربی و تورکان در غرب و شمالغربی از ایران جدا بشوند و اگر قشقائیان تورک، لرها و بختیاری ها و ... از ایران جدا شوند
آیا فارس آبی برای خوردن دارد؟
آیا زمینی برای کشت و کار خواهد داشت؟ 
 معدنی برای استخراج دارید؟ 
گر چه اکنون، همه کارخانه های تولیدی در فارسیستان جمع شده است، اما اگر منابع اولیه مورد نیاز تولید، فقط برای یک ماه وارد منطقه فارسیستان نشود، جز آهن پاره چیزی برای خوردن و جز شن های روان کویر، چیزی برای نوشیدن نخواهید داشت.
 
 این، جای بسی خوشحالی خواهد بود، اگر آن مللی که یک قرت در زیر ستم فارسیسم بوده اند، دست به اسلجه نبرند و نخواهند غرامت یک قرن چپاول توسط فارس را از او بگیرند.
 اگر آن ملل تحت ستم مضاعف، دست به سلاح گرم ببرند، در کویر بی آب و علفی که فارسیستان نام دارد، در قحطی و خون، در زیر شن های روان دفن خواهید شد. 
بهتر است شما نگران بند تومبان خودتان در آینده نه چندان دور باشید و همان بهتر که ادب پیشه کنید. چون بی ادبی، آتش بر خرمن شما می افکند!!!
 
 
***

No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...