Sunday, September 17, 2017

رضا پهلوی: من شاهم! دیکتاتوری من را بپذیرید!


انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
هفدهم سپتامبر 2017
hedayat222@yahoo.com



رضا پهلوی: من شاه هستم! دیکتاتوری من را بپذیرید!

آخرین پالانی، خودش را سمبل ایران (فارس) و خودش را تاجدار(!؟) تصور می کند:

9- Recognition of Reza Pahlavi as the symbol of national unity for transition to democracy, secularism, and progress until the national referendum.

1. به نظر من، خمینی در اعلام نوع حکومت آینده، بعد از پدر این پالانی، صریحتر از این آدم بوده است. همه می دانستند که خمینی، جمهوری حکومت اسلامی می خواهد. این آدم، خودش را زرنگ تر از بقیه تصور می کند. پدر بزرگش خیانتکارش با شعار "جمهوری به جای سلطنت قاجار" آمد و خودش را به عنوان "شاه" به ملل تحمیل کرد ولی او در مورد نوع حکومت مورد نظرش که "سلطنت مطلقه" است، سکوت می کند ولی در سطرهای بعدی، بطور ضمنی بر "سلطنت مطلقه" مهر تایید می زند!
نتیجه، او بصراحت نمی گوید که حکومت مورد نظر او سلطنت، جمهوری اسلامی، جمهوری دموکراتیک، و ... خواهد بود؟

2. در رابطه با سیستم سیاسی-اداری ممالک محروسه سخنی نمی گوید که فدرالیستی خواهد بود یا متمرکز! یا خودمختاری یا خودگردانی و یا "ممالک محروسه" با حقوقی بسیار فراتر از فدرالیسم که از صفویه تا پالانی ها در ممالک محروسه تجروبه و اجرا می شده است؟
3. در مورد نوع رهبریت هم سکوت می کند و نمی گوید که او به رئیس جمهور دوره ای معتقد است یا به ریاست جمهوری مادام العمر، یا به رهبری یا به سلطنت مطلقه یا به سلطنت مشروط؟
 
 
4. گر چه عکس و نوشته اطرافش، بوی انتخاب را می دهد ولی او به انتخابات ایمان ندارد. حق کاندید و انتخاب شدن به عنوان رهبر (شاه) را تنها به خودش اختصاص داده و بدین ترتیب، دیگران را "خدمت کار" خود تصور می کند.
او مانند رضا قلدر و پدر حیله بازش، افراد دیگر به غیر از خودش را لایق انتخاب شدن برای رهبری (شاهی) و رقابت با خودش نمی داند.
در نتیجه به سیستم "انتخابات" برای تعیین رهبران و نمایندگان آینده هم معتقد نیست!

5. به عقیده او، هیچ یک از افراد و احزاب نباید رقیب او در مسیر حاکمیت مطلق باشند!

6. با هر نوع "گزینش رقابتی" به عنوان نماینده یک بخش از جامعه یا حزب هم مخالف است.

7. او، برای رسیدن به اهداف سیاسی خود، در پی تشکیل حزب و تشکیلات سیاسی خود بر مبارزه در راه آرمان هایش نیست. او خود را فراتر و بالاتر از آن می داند که وارد هر نوع فعالیت سیاسی تشکیلاتی و دموکراتیک بشود بلکه او تمایل دارد تا فرمان بدهد تا دیگران به عنوان افراد و احزاب و جمعیت های مطیعش، از او اطاعت و فرمانبری داشته باشند و برای بر تخت نشستنش جان فدا کنند!

8. به نظر او، در ایران تنها یک ملت (فارس) وجود دارد و مللی دیگری چون تورکان، عرب ها، بلوچ ها، تورکمن ها و ... وجود خارجی ندارند. برای همین از واژه های "ملت" یا "ملل" یا "اقوام" هم استفاده نکرده است.
در نتیجه ملل تورک، عرب، بلوچ، تورکمن و ... هم هیچ حق و حقوقی ندارند!

9. هیچ راه حلی برای تامین حقوق و منافع "ملی" ملل تورک، عرب، بلوچ، تورکمن و ... و از جمله فارس وری میز نگذاشته است. به این وسیله، او غیر از قوم فارس، هیچ ملتی را نمی بیند و برسمیت نمی شناسد!

10. او به برابری حقوقی، سیاسی، اداری، آموزشی، مدیرتی، اقتصادی، مالی و ... و البته 100% ملل ساکن ایران هیچ اشاره ای نکرده است!

11. این آدم متوهم که خودش را شاهزاده می داند، چون از پذیرش وجود ملل در ایران می هراسد، نه تنها حقوقی هم برای آن ملل قایل نیست بلکه هیچ تظمین بین المللی هم برای ضمانت آن حقوق قبول نمی کند!

12. رضا پهلوی خودش را وارث تاج و تخت پدرش می داند و روش دیکتاتوری آن دو را در پیش گرفته است. او یک دیکتاتور متولد شده و یک دیکتاتور خواهد مرد!

13. او در آخرین بیانیه اش، مشخص نکرده است که آیا به تنهایی خودش را لایق دیکتاتوری و سلطنت می داند که سمبل ایران است یا دیگرانی و احزابی هم بوده اند که در این مورد با او همراه باشند؟


No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...