Saturday, September 16, 2017

چرا اسم و فامیل من فارسی نیست؟



دوستی در فیس بوک، به جای نقد جمله های کوتاهی که من نوشته ام (خلاصه افکارم) نام من را به زیر سوال برده است. نام خودش (سقوط مغز) یا مغز اسقاطی است
Brian Fall
Image may contain: 2 people, people sitting and indoor
من در پاسخش این را نوشته ام:
 
چرا اسم و فامیل من عربی است؟
می خواستید چه باشد؟
باید از شما اجازه می گفتیم؟
اگر دیکتاتوری فارشیسم اجازه می داد، شاید اسم و فامیل تورکی داشتم اما می دانید که هنوز هم فارشیسم از اسم و فامیل تورکی می ترسد و انتخاب اسم و فامیل ترکی برای افراد و محل کار در وطنشان؛ آزربایجان جنوبی، غیر قانونی است؟
یعنی پانفارسیسم و پان ایرانیسم، تورکی و تورکان را دشمن خود و هستی خود تصور می کند. یعنی، هستی و موجودیت قدرتمند تورک و تورکی، باعص ضعف و نابودی فارسیسم و ایران می شود.
گان فارشیسم و پان ایرانیسم با تحریم زبان تورکی، در جنگ مستقیم و اعلام نشده فرهنگی با تورکان و زبان تورکی بسر می برد!
راستی، چرا اسم شما انگلیسی هستش؟
من تورکم و اسمم فارسی نیست و عربی است که برگرفته از دین و آیین پدرانم است. دین و آیین و قبله پدران شما انگلیس است؟ که رضا پالانی را بر ما مستولی کردند تا جنبش اصلاح طلبی مشروطه را به دیکتاتوری بدل کند؟
اگر دقت کرده باشید، شما و ما در یک جنگ فکری و حقوقی هستیم. شما می خواهید ما تورک نباشیم و ما می خواهیم تورک بوده و استقلالمان را بگیریم. جنگ شما ما، جنگ استعمارگر و مستعمره گر است. این طور نیست؟
 
 
***

No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...