Sunday, September 3, 2017

فرق بیماری سیستماتیک نژادپرستانه با بیماری روانی-اجتماعی فردی در ایران





یکی از دوستان من، حسن اذ... در سفر خود به باکو و در حین گردش در "ایچ شهر" باکو، یک فارس توریست را مشاهده کرده که مست بوده و در آن حال به عرب ها و تورکان توهین می کرده است. او ویدئو تهیه کرده و به من ارسال می کند. گر چه یک ساعت بعد، من برنامه زنده "دیالوگ" با موضوع نزدیک به نژادپرستی در ایران را به روی آنتن می بردم (توزیع قدرت در ایران)1
https://youtu.be/gqgt-Eu8FWs
https://youtu.be/4B4vZ2HMr8s
اما بخاطر این که آن فارس نژادپرست درهمان ویدئو فخش های ناموسی بسیار رکیک به تورکان و عرب ها می داد، از انتشار آن در برنامه زنده خودداری کردیم ولی من آن را در فیس بوکم منتشر کردم تا همه از محصول نژادرگستی و پانفاسیسم آشنا شوند.

 جالب آن بود که پلیس و مردم آزربایجان با آن فارس نژادپرست بد رفتاری نمی کنند و حتی با او مقابله هم نمی کنند. 
در حالی که اگر یک تورک تورکیه یا آزربایجان شمالی، به ایران می آمد و در خیابان فریاد می زد که همه زنان فارس یا فارس ها .... هستند، فارس ها چه عکس العملی نشان می دادند؟
باید فرق فرهنگ ها و نوع تربیت و توان و ظرفیت تحمل اجتماعی افراد را دید و تحسین کرد!
دوستی به نام "آغا مجید" ویدئو را دیده و انتشار آن را بهانه قرار داده تا من را بخاطر انتشار آن ویدئو محکوم کند. 
او به آن منظور، چندین مسئله بی ربط به موضوع را به هم بافته است تا پانفارسیسم نژادپرست را "قربانی" و مظلوم" نشان دهد. در آن نوشته، مسایلی را مطرح کرده که هیچ ربطی به ویدئو و موضوع آن ندارند. من نوشته و ویدوهای او را در بخش کامنت ها منتشر خواهم کرد.
در حالی که اگر این ویدئو در یکی از کشورهای اروپایی، آمریکایی،  کانادا یا آسیایی جنوب شرقی  رخ می داد، میلیون ها بیننده می داشت و 100 درصد، حرکت های ضد نژادپرستی را تقویت می کرد تا با بیماری نژادپرستی، مبارزه جدی تری بکنند ولی در میان فارس ها، چنین بینشی وجو ندارد بلکه آن ها خودشان را برای  نژادپرستی و تورک ستیزی و عرب ستیزی، محق هم می دانند و معتقدند که باید به خاطر نژادپرست شان مدال افتخار هم بگیرند!

جواب من به آغا مجید از این قرار است:
آغا مجید، شما عمدا به مغالطه دست می زنید. درست است که دارید دعوا مصنوعی راه می اندازید تا اذهان را از موضوع اصلی منحرف کنید اما همه متوجه هستند و کسی شما را باور نمی کند. 
چرا؟
 1.
رابطه قشقایی با عرب چه ربطی به شما فارس های ضد استقلال این ملل دارد؟
 2. 
فدرالیسم راه حل مناقشه داخلی ملل خواهان استقلال و کنفدرالیسم راه حل مناقشه میان ملل و کشورهای جدید و ملل مستقل در آینده خواهد بود.
 3.
 رابطه کورد و تورک هم به شما مربوط نیست؟ و اختلاف ها در چهارچوب همسایگی، فدرالیسم و کنفدرالیسم، یا به شکل دیگری (مثلا منطقه صلح و دوستی و برادری) حل شدنی هستند.

ویدئو از باکو
 4.
این ویدئو، یک فرد فارس مست را نشان می دهد که به عنوان توریست در آزربایجان شمالی بسر می برد.
 5.
 این فارس قربانی سیاست های ضد انسانی و نژادپرستانه پانفارسیسم و پان ایرانیسم است. من به او توهینی نکرده ام. حتی او را محکوم هم نکرده ام. من با او مشکلی ندارم.
 6.
 نه تنها این فرد مشاهده شده در ویدئو، بلکه تو و من و همه ما، در سیستمی که بر اساس پانفارسیسم و پان ایرانیسم تربیت شده ایم. آن سیستم، از بدو تولد من و تو، با برنامه های تلویزیونی، رادیویی، مجلات و کتاب های قصه کودکانه، روزنامه ها ، مجلات، داستان ها، رومان ها، فیلم ها، سریال ها، کارتون ها، فکاهی ها، جوک ها، کتاب های شبهه علمی، شبهه تاریخی، در مهد کودک ها، در مدارس، در دانشگاه ها، در محل کار، در ... با کتاب های درسی در مدارس و دانشگاه ها و ... ما را نژادپرست و ضد حقوق انسان ها و ضد دموکراسی و ضد اراده انسان ها و ضد حقوق بشر تربیت کرده است. همه ما در یک سیستم سازمان یافته آموزش نژادپرستی و ضدیت با انسان های غیر فارس دیده ایم. 
افکار پانفارسیستی و پان ایرانیستی آن سیستم، همه ما را بر ضد انسانیت و انسان های غیر فارس و غیر ایرانی،پرورش داده است. 
ما همه، به نوعی، از کودکی مسخ و هیپنوتیزم جمعی شده ایم تا فقط برای تامین منافع روانی، مالی و ... فارس زبان ها کار کنیم و فعالیت بنماییم. 
حتی من تورک را تربیت کرده اند تا علیه تورک کار و فعالیت کنم و به این فعالیت ضد تورکی خودم هم افتخار بکنم. 
در نتیجه، این ویدئو، نشان می دهد که سیستم سیاسی، آموزشی، تربیتی، علمی، و ... در ایران ضد انسانی و نژادپرستانه است که ایران را در آینده به جنگ با ملل همسایه خواهد کشاند.
 7.
 چظور یک انسان چنان تربیت می شود که به عنوان توریست، به کشور دیگری سفر می کند ولی در آنجا، بی محابا نژادپرستی خودش را در با صدای بلند بر زبان جاری می سازد. آیا از زندان و دستگیری نمی هراسد؟
 طبیعتا اگر او مست نبود، می ترسید و تلاش می کرد، مکنونات ذهنی نژادپرستانه اش را پنهان کند. ولی "مستی و راستی" را پیشه کرده است.
 8.
 تو بجای این که آن نوع سیستم آموزشی ضد انسانی و نژادپرستانه که انسان بدبخت ایرانی را در دید همه دنیا بدنام می مند که ایرانیان به حقوق توریستی و مهمانی هم احترام نمی گذارند، بپردازی و فکر و راه حل هایی برای برون رفت از این بن بست خود ساخته ارائه بدهید، نوک تیز حمله را متوجه من: انصافعلی هدایت، کرده اید. که چی؟ صورت مسئله را حل نکنید!
 9.
 همان طور که در نوشته های من دیده می شود، من مخالف هیچ فرد فارس زبان نیستم. من مخالف نوع نگرش و ایدئولوژی حاکم بر افکار فارس ها و روشنفکران فارس هستم.
 10.
 من مخالف هر فارس یا تورک، یا عرب، یا بلوچ، یا تورکمن، یا قشقایی و ... که برای تامین منافع فارس های حاکم بر ایران و ملل ساکن در ایران فعلی، پانفارسی پیشه کند و از پانفارسیسم حمایت می کند، هستم.
 11.
 من مخالف هر کس یا تفکری هستم که مانند شما مخالف حقوق ملل تورک، یا عرب، یا بلوچ، یا تورکمن، یا قشقایی، گیلکی، مازنی، لر، بختیاری و ... باشد . من با هر فردی یا تشکیلاتی که حقوق انسانی و ملی ما ملل تحت ستم را برسمیت نشناسد و با ما و حقوقمان مخالفت کند، مخالف هستم.
 12.
دوست مغرض من، تو من را محکوم نکن! آن سیستمی را محکوم بکن که در اثر نژادپرستی سیستماتیک آن، ضد نژادها و ملل تورک، عرب، بلوچ، تورکمن، قشقایی، گیلکی، مازنی، لر، بختیاری و ... تربیت شده اید. ما در مقابل آن نوع از نژادستیزی شماها، راه حلی به جز وطن پرستی و نژادپرستی دفاعی برای تامین حقوق ملت خود نداریم. 
یعنی راه فراری برای ما نگذاشته اند که حقوق ملی ملل تحت ستم را تامین کنیم. 
در هیچ کجای دنیا، به مللی و رهبران آن ملل که بر علیه نژادپرستی حاکم و سیاست های آن مبارزه می کنند تا از حقوق انسانی و حقوق مساوی برخوردار باشند، "نژادپرست" گفته نمی شود. 
در نتیجه، ما مللی که بر علیه پانفارسیسم وپان ایرانیسم مبارزه می کنیم تا از ظلم و ستم ضدنژادی پان فارسیسم رهایی یابیم، در قاموس های ملی و بین المللی، "قهرمان" نامیده می شویم نه نژادپرست. 
چون برای رهایی یک ملت یا مللی از زیر ستم نژادی و استعماری پانفارسیست ها مبارزه می کنیم.
 13.
 نلسون ماندلا، ماهاتما گاندی، رهبران پاکستان در استقلال از هندوستان، رهبران بنگلادش در استقلال از پاکستان و ... رهبران همه نهضت هایی که از (بفرض مثال) از 50 کشور، 200 کشور ساخته اند، متهم به نژادپرستی نیستند بلکه مورد تقدیر تمامی جهانیان هستند. چرا که اگر از زیر استعمار رها نمی شدند، از حقوق انسانی بی بهره بودند. بهره مندی از حقوق بشر، به تنهایی، دلیل کافی برای استقلال یک ملت است. 
در همین حال، هیچ سیاهی، به خاطر تامین منافع سیاهان، متهم به نژادپرستی نیست بلکه قهرمان آزادی است. 
هیج فمنیستی، به خاطر جنگ برای حقوق زنان، متهم به "سکسیست" نیست بلکه قهرمان جامعه انسانی هست. 
چرا؟ 
چونبرای تامین حقوق برابر با سفیدپوستان برای سیاه ها مبارزه کرده اند. چون برای تامین حقوق برابر با حقوق مردان برای زنان مبارزه کرده اند.
 14.
 شما چرا از انتشار این ویدئو به هراس افتاده اید؟ نه این که نوع تربیت نژادپرستانه شما را نشان می دهد؟
 15.
 چرا بجای حمله به من یا مردم آزربایجان یا به فیلمبردار، به فکر درمان بیماری سیتماتیک روانی، حقوقی، سیاسی، تاریخی، آموزشی، ارادی، مدیرتی و تربیتی خودتان و جامعه یتان نیستید؟ چرا به آینده جامعه خودتان نمی اندیشید و در باتلاق نژادپرستی گرفتار شده و مانده اید؟
 16. 
من جایی ادعا نکرده ام (اگر هم اعدایی کرده ام، نادرست بوده است) که ما تورکان برتر از نژادهای دیگر هستیم و اصول اخلاقی ما و رفتارهای انسانی ما الگوی جامعه انسانی است یا همه ما تورکان، همه اصول اخلاقی را مراعات می کنیم.
 17.
 تلاش شما بر این است تا ما تورکان را محکوم بکنید. ما تورکان را زیر فشارهای روانی قرار بدهید تا ما تورکان ،در مقابل رفتارهای سیستماتیک نژادپرستانه شما پانفارسیست ها سکوت بکنیم و به نژادپرستی های شما پانفارسیست ها تن بدهیم و تسلیم افکار و قضاوت های نژادپرستانه شما بشویم. 
شما تلاش می کنید تا ما تورکان به خاطر افشای نژادپرستی های شما، احساس گناه بکنیم و به جای شما خجالت بکشیم! شما باید خجالت بکشید که چنین جامعه ضد انسانی تربیت کرده اید.
 18.
 حتی اگرمن تورک، نژادپرست باشم، محصول عکس العملی آموزش های افراطی سیستم تربیتی فارسیستان هستم که البته نژادپرست نیستم. باید به جای من و امثال من، آن سیستم فرهنگی و تربیتی پانفارسیسم، به خاطر ایجاد این رفکس در من (ها) محکوم شود.
.19
 باید پرسید، کجای سیستم فکری و تربیتی و آموزشی پانفارسیسم ایراد دارد که تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ و ... در حال ستیز با فارسیسم و ایران هستند؟
 20.
 چرا از خودتان نمی پرسید که ملل تورک و عرب و بلوچ، تورکمن، قشقایی و ... چه حق و حقوقی را می خواهند که ما فارس ها در مقابلشان مقاومت می کنیم و آن ها را مجبور به گزینش راه دیگر می کنیم؟
 21.
 فرق ویدئوئی که من منتشر کرده ام با ویدئوهایی که شما منتشر کرده اید، در یک چیز بسیار واضح است که شما برای انحراف بحث، عمدا آن را نادیده می گیرید: 
ویدئوی من از باکو، بیماری نژادپرستی پانفارسیسم و پان ایرانیسم را نسان می دهد ولی ویدئوهای شما نشان می دهد که افرادی، بدون توهین به نژاد خاصی، در خیابان قمه کشی می کنند یا قرآن می سوزانند. آیا فرق این دو را نمی فهمید؟ در یکی، علایم بیماری شدید یک سیستم دیده می شود. در دیگری، بیماری یک فرد.
 22. 
ما فعالان سیاسی-اجتماعی تورک، قمه کشی آن جوان تورک را محکوم می کنیم. می دانیم که آن حرکت، یک بیماری روانی-اجتماعی با ریشه های بسیار عدیده است که پانفارسیست ها در جوامع ما ایجاد کرده اند و مسئولش هستند. ما فعالان سیاسی-مدنی آزربایجان مسئولیت چنان پدیده ای در آزربایجانمان را بر دوش نداریم. 
چون، هنوز حاکمیت مستقل آزربایجان را بدست نیاورده ایم که به اصلاح روش های ضد بشری آموزشی پانفارسیسم در کشور آزربایجان جنوبی، اقدام کنیم.
عمل آن جوان تبریزی، غیر انسانی و ضد آرمان های بشری تورکان است اما ضدیت با نژادها، آن هم بطور سیستماتیک نیست.
ولی وقتی هزاران تن علیه تورکان و عرب ها شعار می دهند و ضدیت با تورکان و عرب ها جزو متون درسی سیستم است که از مهد کودک تا دکترا را شامل می شود، آن نژادپرستی و ضدیت با حقوق انسانی ده ها میلیون انسان است. آن ضدیت با استقلال دیگر کشورهاست.
 23.
 در باره سوزاندن قرآن هم، اولا افراد به صورت فردی کارهایی می کنند که بخودشان مربوط است. مسئولیتش فردی است. 
دوما، فکر سوزاندان قرآن در تورکیه و یا آزربایجان و بطور کلی در میان تورکان، سیستماتیک نیست. گر چه، حکومت و سیستم فکری و تربیتی در هر دو کشور آزربایجان و تورکیه، سکولاریسم است اما مردم و سیستم آن کشورها، بطور سیستماتیک، ضد دین و قران نیستند.
در حالی که سیستم فکری و جمعی فارس ها ضد اسلام و ضد دین قرآن است. اگر در تورکیه یک فرد، به دلایل فردی، قران را به آتش کشیده است، در میان فارس های نزادپرست و ضد عرب و ضد اسلام، صدها مورد دیده می شود. 
کافی است بدانید که شهر "دنیزلی" تورکیه، میزبان بیش از 8000 هزار شیرازی فارس هست که 90 درصدشان ضد دین اسلام و قرآن هستند و مرتد و مسیحی شده اند اما دولت و ملت تورک، من و ما تورکان آزربایجان، با آن ها برخورد نامناسبی ندارند و نداریم. گر چه پناهنده و ضعیف هستند اما مورد احترام جوامع تورک هم هستند. همه آن ها از پول و ثروت تورکیه بهره مند هستند. دارو-درمانشان و بیمه یشان رایگان است ولی 99 درصدشان، در همان تورکیه، ضد تورک و نژادپرست هستند. چرا؟ مگر تفاوت های فکری و فرهنگی را نمی بینند؟
24.
می دانیم که یک بروز مورد از یک حادثه یا پدیده، قانون جاری یا علامت بیماری همه گیر نیست. "استثنا" محسوب می شود اما اگر یک حادثه، مثل عرب ستیزی و تورک ستیزی علنی و آشکار در شهرها و میدان های ورزشی، دها ها و صدها بار تکرار شود و جامعه در ئایید آن سکوت کند، آن مورد یا آن پدیده، در حال گسترش است. 
25.
سخن پایانی این که، حتی اگر همه ما تورکان، در شهرهایمان قمه بکشیم یا قرآن بسوزانیم، به بیماری نژادپرستی که پانفارسیسم را آلوده و مبتلا کرده است، دچار نشده ایم.


انصافعلی هدایت
سوم سپتامبر 2017
تورنتو-کانادا
hedayat222@yahoo.com



***

5 comments:

  1. https://www.facebook.com/100005737604714/videos/689050324629548/

    ReplyDelete
  2. https://www.facebook.com/100005737604714/videos/689051387962775/

    ReplyDelete
  3. https://www.facebook.com/100005737604714/videos/689052144629366/

    ReplyDelete
  4. Manage
    Ensa Fali
    Ensa Fali Agha Majid دوست من، تو در پی ایجاد طفرقه در میان ملل مبارزه کننده بر علیه ایران و فارسیسم هستی اما اگر برنامه های من در گوناذ تی وی با نام "دیالوگ" را می دیدید، متوجه می شدید که قشقائیان خواستار استان های خودشان هستند اما اگر ایران از هم بپاشد و ما ملل تحت ستم کشورهای مستقل آزربایجان شمالی، عربستان، بلوچستان، تورکمن صحرا و ... را تاسیس کنیم، حقوق اقوامی که شهوند ما خواهند بود را به شکل فدرال تامین و تظمین خواهیم کرد. یعنی بر فرض این که کشورعربستان مستقل شامل سرزمین های قشقاییان هم شود، در این صورت، قشقائیان با حقوق برابر با عرب ها در کشوری فدرال با عرب ها زندگی خواهند کرد. تمامی حقوق ملی قشقایی ها تامین و تظمین خواهد شد. ما تورکان آزربایجان هم در روابطی عمیق و دوستانه با قشقائیان و عربستان، یکی از حامیان حقوق قشقائیان خواهیم بود. از طرف دیگر، به نا به اعتقاد ما ملل تحت ستم پانفارسیسم، شاید قشقایی ها هم خواستار استقلال سرزمینی خودشان باشند و شاید بعد از استقلال، بخواهند با عرب ها و بلوچ ها منطقه و دول "کنفدرال" تاسیس کنند

    ReplyDelete
  5. Agha Majid
    آقای هدایت شما آن قدر هم نه بی سواد هستید و نه کم دانش. حتما می دانید که اگر یک نفر از یک قومی کار بدی انجام داد نباید آن را به همه ی افراد آن قوم و ملت تعمیم داد این تعمیم دادن کار درستی نیست این را که دیگر همه می دانند از شمایی که نویسنده و علی الظاهر تحصیل کرده هستید تعجب می کنم که این را ندانید. من یقین دارم که شما این را می دانید ولی تعمدا و از روی اغراض خاصی مثل دامن زدن به تنش و تنفر قومی میان فارسها و غیرفارسها این صحبتها را می کنید اصولا شما انسان مغرضی هستید.اولا از کجا معلوم این انسان فارس باشد هر کس که فارسی حرف بزند که فارس نیست الان شما هم آقای هدایت فارسی حرف می زنید پس فارس هستید؟؟؟؟شاید این آدم غیرفارس باشد و برای بدنام کردن ایرانیها و فارسها دارد این کار را می کند از کجا معلوم این توطئه ی دشمنان ما فارسها و ایرانیها برای بدنام کردنمان نباشد؟؟؟؟بر فرض که فارس و ایرانی هم باشد باز همان گونه که گفتم کار بد او ربطی به عموم مردم ایرانی و فارسی زبان ندارد.آقای هدایت انسان اگر هم می خواهد مبارزه و دشمنی کند مرد و مردانه مبارزه و دشمنی می کند اگر می خواهی با فارسها و ایرانیها مبارزه و دشمنی کنی مردانه مبارزه و دشمنی کن در فرهنگ شما ترکان چیزی به نام مبارزه ی مردانه وجود ندارد؟؟؟؟؟در فرهنگ ما ایرانیها که دشمنی و مبارزه ی مردانه وجود دارد همان فردوسی که شما و امثال شما آقای هدایت به او دشنام می دهید به ما فارسها و ایرانیها توصیه کرده مردانه دشمنی و مبارزه کنید حالا شما ترکها را نمی دانم چنین چیزی در فرهنگتان هست یا نه؟؟؟؟؟اگر نیست که برایتان متاسفم ولی اگر هست چرا به همان فرهنگ ترکی خودت عمل نمی کنی؟؟؟؟؟؟ثانیا شما آقای هدایت اگر مرا در خاطر داشته باشی قرار بود به پرسش من در گوناز تی وی پاسخ بدهی. اگر یادتان باشد پرسش من از شما درباره ی ترکان قشقایی ساکن و مقیم خوزستان بوشهر و برخی نواحی جنوب بود که عربها مدعی آن هستند. شما خودتان در پیامهایی که به من داده بودید گفته بودید که از عربهای اهواز در مورد قشقایی ها پرسش کرده و منتظر پاسخ آنها هستید و بعد پاسخ مرا خواهید داد خوب پاسخ آنها به شما چه بود؟؟؟؟؟؟؟آن موقع شما انتخابات رئیس جمهوری و شوراها را بهانه کردید و از پاسخ دادن و ابراز موضع خودتان در گوناز تی وی در مورد اختلافات ارضی عربها و قشقاییها طفره رفتید. خوب انتخابات تمام شد آیا الان وقت آن نرسیده به وعده ی خودتان به من عمل کنید و در گوناز تی وی موضع خودتان را در مورد اختلافات ارضی عربها و قشقاییها مشخص کنید آیا وقت آن نرسیده که نتیجه ی مذاکرات خودتان را با عربهای اهواز در مورد حقوق و آینده ی قشقاییها در خوزستان را بگویید؟؟؟؟؟آیا در فرهنگ شما ترکان کسی حرفی میزند پای حرف خود نمی ایستد؟؟؟؟؟؟آیا در فرهنگ ترکان چیزی به نام عمل به قول و وعده وجود ندارد؟؟؟؟؟ما منتظر پاسخ شما و دیدن فرهنگ ترکی از ناحیه ی شما هستیم.در پایان یک کلیپ کوتاه از قمه کشی فردی در تبریز و یک کلیپ دیگر از زد و خورد در مرز ترکیه توسط ترکها برایتان می فرستم و از شما می پرسم آیا من فارس زبان درست است مثلا به این کلیپها استناد کنم و ترکها را مردمان بی فرهنگ بدانم و کار بد چنت تا ترک را به همه ی ترکها تعمیم دهم؟؟؟؟پاسخت چیست آقای هدایت؟؟؟؟؟؟؟قضاوت با شما و کسانی که صفحه ی شما را دنبال می کنند. البته با خودم قرار گذاشته بودم با شما دیگر مکاتبه نکنم ولی خوب این بار نتوانستم.خدا همه ی مارا به راه راست هدایت کند. آمین.
    Wow
    · Reply ·
    1
    · 17 hrs

    ReplyDelete

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...