لحظه های بعد ازاعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران، فرصتی تاریخی برای استقلال ملل پیرامون است

لحظه های بعد ازاعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران، فرصتی تاریخی  برای استقلال ملل پیرامون است

 در پایان نمایش تاتر انتخابات ساختگی در ایران سیاسی، با سه سناریوی زیر مواجه خواهیم شد.

اول: دکتر پزشکیان به ریاست جمهوری انتخاب و ابقاء می شود. در این صورت مخالفان ملت تورک آزربایجان جنوبی، تورکمن صحرا، قشقایی، عرب، بلوچ، کرد و ... (فارس ها) که در یکصد سال گذشته قدرت را قبضه کرده بودند، و مافیاهای قدرت، به خیابان ها و شهرها آمده ، آشوب برپا خواهند کرد تا با اتکا به زور و شورش، از احتمال  راست جمهوری یک تورک وابسته به خودشان هم جلوگیری خواهند کرد. 

دوم: پزشکیان را ترور خواهند کرد و به قتل خواهند رساند تا از احتمال پیروزی یک تورک در انتخابات و قدرت گیری احتمالی ملل پیرامون نقطه پایان بگذارند و بازی را متوقف بکنند.

 ولی چه پزشکیان را ترور بکنند یا نه، حرکتی که با پزشکیانی که سوار بر قطار و گفتمان حرکت ملی تورک ها در ایران سیاسی شده است، قابل توقف نخواهد بود و هر روز، بزرگتر و سهمگین تر از روز قبل خواهد شد. 

چرا که همه ملل پیرامون، خواست ها و حقوق ملی خودشان را به مطالبه برخواسته اند. این اراده های ملی، بسیار بزرگتر از توان مدیریت سیستم ایران-فارس ها است.

 درصورت وقوع این سناریو، تمامی ملل پیرامون، حقوق خود را در پزشکیان دیده و او را به عنوان سمبل مبارزه با حاکمیت رژیم نژادپرست فارس انتخاب کرده و به خیابان ها خواهند آمد.

سوم: به ضرر پرشکیان و به نفع رقبای وی، در شمارش آراء تغلب انجام بگیرد. در این صورت رهبران سیاسی، احزاب طرفدار پزشکیان کسانی که به وی رای داده اند و همان نود درصد مردمانی که در انتخابات شرکت نکرده بودند هم به خیابان ها خواهند آمد.

در هر صورت، ایران سیاسی، در دوران بعد از اعلام نتایج شمارش آراء، به احتمال بسیار زیاد با بحران و شورش های خیابانی روبرو خواهد شد. 

به نظر من، باید ملل پیرامون، منتظر این فرصت بوده و آماده شورش و عصیان و برهم زدن امنیت درونی ایران و تسخیر نهادهی اصلی در شهرها و مناطق زندگی خود باشند و در اولین فرصت ممکن، حکومت ملی خودشان را اعلام بکنند.

در چنین حالتی، ابتکارعمل و صقل سیاسی از نیروهای پانفارس پان ایرانیست و مرکزگرا به ملل پیرامون انتقال خواهد یافت. در صحنه های بین المللی نیروها و اپورسیون فارس بسیار تضعیف خواهد شد. درنتیجه، نیروهای گریز از مرکز، رهبران و سازمان های مللتورک آزربایجان جنوبی، تورک تورکمنستان جنوبی، تورک قشقایی، عربف بلوچ، کرد و ... طرف مذاکرات دول دور و نزدیک قرار خواهند گرفت.


با احترام

انصافعلی هدایت

Comments