Monday, April 18, 2022

آشنایی با دروغ های پانفارس‌ها

 


آشنایی با دروغ های پانفارس‌ها

در تصویر بالا که از اینستاگرام انصافعلی هدایت گرفته ام، یک‌ پان‌ایرانیست پانفارس، از چند جمله و کلماتی استفاده کرده است که یا معنی و محتوای سیاسی-اجتماعی و تاریخی آن کلمه‌ها را نمی داند و یا آگاهانه، دروغ می نویسد.

برای نوشتن این چند جمله، باید نتایج تحقیقات گسترده جامعه شناختی در دسترس  باشد.

آن تحقیقات جامعه شناسانه هم باید توسط جامعه شناسان امروزی، اما در دوران ساسانی انجام گرفته باشد.

بنا بر این:

بیر - «کشور» واژه جدید سیاسی است که در بعد از ظهور دولت-ملت ها پیدا شده و در ادبیات سیاسی وارد گشته است.

ایکی- اگر ساسانی وجود داشته است، باید امپراتوری بوده باشد.

ائوچ- امپراتوری‌ها با اشغال سرزمین‌هایی با زبان ها، ادیان، جغرافیا، آداب و رسوم و ملل مختلف پدید می آیند.
کشور از استقلال ملل تحت اشغال و ستم امپراتوری‌ها شکل می گیرد.

دؤرد - ایران جعلی کنونی هم یک امپراتوری است که از اشغال سرزمین ملل غیر ناهمگون زبانی، نژادی، دینی، جغرافیایی و ... شکل گرفته است.

بئش - ایران جعلی کنونی، میراث‌دار بخشی از سرزمین‌های امپراتوری تورکان قاجاری است.

آلتی- چرا ایران جعلی است؟

یئددی - چون ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لور، گیلک، مازن و کرد در تلاش برای خروج از اشغال و تشکیل کشورهای مستقل خود، جهت اداره سرزمین و ملل خودشان، بر اساس هویت های اختصاص ملی خودشان هستند.

یعنی، وجود اراده‌هایی برای استقلال ملل، دلیلی بر وجود امپراتوری در ایران جعلی کنونی است.

سگگیز. - کلمات «ایران و انیرانی» ، دو مفهوم متضاد هستند. یعنی ایرانی و دشمن ایران.

دوققوز - نمی توان از دوست و دوشمن، یک کشور، امپراتوری و حتی اتحاد ساخت.

اون - بنظر می رسد که کلمات ایران و انیرانی، کلمات سیاسی جدیدی هستند که در کمتر از صد سال اخیر ساخته شده اند.

اؤن‌ بیر - کلمه «آریا» و «آریایی» هم بسیار جدید هستند و عمری کمتر از دوصد سال در ادبیات سیاسی و جامعه شناختی نژادی دارند. این دو کلمه که ساخته و پرداخته  آلمانی‌ها هستند.

اؤن ایکی - در نتیجه، کلمه آریایی نمی تواند به عنوان کلمات سیاسی و جامعه شناختی دوره ساسانی کابرد داشته باشد.

اؤن‌ ائوچ - زبان فارسی هم نمی‌توانسته در دوره ساسانی وجود داشته باشد. آنچه بعضی ها به عنوان پدر بزرگ زبان فارسی یا دری نامیده اند، فهلوی (نه پهلوی) نام داشته است که ارتباط چندانی با زبان فارسی کنونی نداشته است و ندارد. می توان دری و فهلوی را دو زبان مجزا خواند.

اون دؤرد - کلمه اقوام را زمانی می توان بکار برد که یک ملت، با یک زبان بوده باشند اما ریشه خانوادگی هر بخشی از آن ملت حفظ شده باشد.

مثلاً همه تورک ها یک ملت هستند اما می‌توان آن‌ها را از نظر جغرافیایی به تورک های آزربایحانی، عثمانی، قیرقیزی و از نظر قومی به تورکمن‌ها، قره پاپاق‌ها، آغ‌ قویونلوها، قره قویونلوها، صفوی‌ها، شاهسون‌ها، ائوزبک‌ها، تاتارها، اؤغوزها، و ... تقسیم کرد.

اؤن‌ بئش - چطور می توان تصور کرد که دو گروه ایرانی و انیرانی (خودی و غیرخودی) ضد و دشمن هم تا تشکیل دولت عثمانی احساسات مشترکی داشته باشند.

دشمنان، حتما و باید احساسات، زبان، آداب و رسوم، ادیان یا مذاهب، آداب و رسوم و حتی قوانین یا عرف‌های متضادی داشته باشند.

اؤن آلتی - واقعیت آن است که در ایران جعلی امروزی و در زیر سیستم‌های ارتباطات سریع و همه گیر، آموزش و‌ پرورش، چاپ و ... ملل تحت اشغال ایران، دارای یک زبان، یک مذهب و آداب و رسوم مشترک نیستند.

اؤن یئددی - چرا که واقعیت‌های موجود در بیرون از ذهن شما و من ثابت می کنند که چنین ایرانی وجود خارجی ندارند.

اؤن‌ سگگیز - اصلا و ابدا نمی‌توان تصور کرد که در دوره ساسانی و در آن دوره‌ که امکانات ارتباطی بسیار کم، بسیار کند بوده، امکانات چاپ، نشر، نوشتن و آموزش وجود نداشته،   همه ملل تحت اشغال ساسانی‌ها (اگر موجود بوده است) زبان و احساسات ملی و مشترکی داشته باشند.

اؤن‌ دوققوز‌ - نه تنها در آن دوره، ملل تحت اشغال با ساسانی‌ها و فهلوی زبان‌ها اشتراکی جز جسم و روح انسان نداسته‌اند، امروزه هم ندارند.

ایگیرمی - بلکه امروزه هم و در سایه نژادپرستی، دیکتاتوری سیاسی، حذف ملل غیر فارس از سیاست و سیستم سیاسی، دیکتاتوری فکری، اداری، آموزشی، زبانی، اقتصادی، تمرکز همه امور در دستان پانفارس‌های مرکزگرا و وجود هزاران نوع تبعیض، باعث دشمنی بین ایرانی‌ها (فارس ها) و ملل غیر فارس (انیرانی‌ها) شده است.

ایگیرمی بیر - در گذشته ها هم، وقتی امپراتوری تضعیف می‌شد، ملل تحت اشغال و تبعیض، علیه آن شورش کرده، امپراتوری را ساقط کرده، یا امپراتوری جدیدی را تاسیس می کردند و یا امپراتوری سابق، به ده‌ها ملت و سرزمین مستقل تقسیم می شدند.

ایگیرمی ایکی - امروزه هم، با ضعف امپراتوری‌هایی مثل اتحاد جماهیر شوروی، ملل تحت اشغال آن، استقلال خودشان را دوباره بدست آوردند.

ایگیرمی‌ ائوچ - با ضعیف شدن امپراتوری فارس‌ها و فارسی در ایران جعلی کنونی، باز هم ملل مختلف درون آن، به استقلال خواهند رسید.

ایگیرمی‌ دؤرد - جالب آن که فارس‌ها، بر عکس همه ملل دیگر، انکار می‌کنند که قوم یا ملتی به نام فارس وجود داشته و دارای وطنی با مرزهای مشخص تاریخی هستند.

ایگیرمی بئش - در نتیجه، در فردای فروپاشی ایران جعلی و اشغالگر، هر ملت و قومی که خودش را ملت مستقلی با مرزهای جغرافیایی معین می داند، در سرزمین های خود، دولت-ملت مستقل خودس را مستقر خواهد کرد ولی چون فارس و ملتی با مرزهای معین فارس وجود ندارد، سکونت‌گاه‌های فارس زبانان به اشغال ملل دیگر در خواهد آمد.

ایگیرمی‌ آلتی - نه تنها ایران جعلی از بین خواهد رفت، بلکه با از هم پاشیده شدن شیرازه هژمونی پانفارسیسم و زبان فارسی، زبان فارسی به کویرنشینان بدون امکانات محدود شده و فارس‌ زبان‌ها و زبان فارسی آسیمیله شده، در مدت زمان کوتاهی، به نفع دیگر زبان ها از بین خواهند رفت.

انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
48.04.2022










No comments:

Post a Comment

چند سوال از خانم شیرین عبادی و نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا

  چند سوال از خانم شیرین عبادی  و  نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا بو گونکو دانیشیقدا بیر نئچه قونون اوستونده دایاندیم. بیر یاند...