Thursday, April 7, 2022

پایان گفتگو با یک پانفارس فاشیست





پایان گفتگو با یک پانفارس فاشیست

مدت‌ها بود با دوستی بدون عکس و بدون شناسنامه، در اینستاگرام، در بازه مسایل مختلف بحث می کردیم.

تلاش می‌کرد به من بقبولاند که دنیا بر محور فارس ها، زبان فارسی و تاریخ آن ها می چرخد. تورک‌ها، زبان تورکی و تاریخشان هم تهی است.

البته که بحث ها فقط نوشتای بودند. اما بعد از مدت ها، امروز، دوستی با وی را قطع کردم.

چرا؟

چون من را به «پان تورک» بودن متهم کرده، در تحقیر من کوشید.

البته که من افتخار می کنم که پان تورک باشم و برای سعادت، خوشبختی، رفاه و اتحاد کشورهای تورک و تشکیل اتحادیه ملت تورک بکوشم.

ولی وقتی، فردی برای اثبات نظریات سیاسی خودش و تحقیر شما، بخواهد با زدن برچسب حرکت بکند، از دایره بحث منطقی خارج شده است.

من هم باید به او پاسخ درخور بدهم و بحث، دیگر، بحث روشنگرانه نمی شود. به توهین و تحقیر و هدر رفتن وقت و انرژی می انجامد.

داستان از این قرار است که:

دیروز دوستی با نام ... احمدی، عکس یک شمشیر و غلاف طلایی آن را به نقل از «منوتو» برای من ارسال کرد و نوشت:

«انصافعلي  رو ی  این شمشیر ب زبان فارسی باستان  نوشته شده. شاهنشاه  اردشیر  پسر  خشايارشاه »

من در پاسخش نوشتم:

دوست عزیز
این نقش‌ها ( نقش‌های روی غلاف شمشیر) به قدری ظریف هستند که در آن دوره امکان حکاکی یا نقش آن‌ها نبوده و میسر نیست.
یعنی تکنولوژی این کار را نداشتند.

برای اثبات سخنم، شما را به سکه‌های محدودی ارجاع می دهم که به عنوان بالاترین سمبل حاکمیت و هر شاه، نمایش داده می شده است.
آیا سکه‌ها که اوج شاهکار هنری و مالی و سیاسی هر شاه بوده، از چنین ظرافتی برخورد دار است؟

از طرف دیگر، چند صد یا چند هزار سال از  آن دوره می گذرد ولی این قطعه بسیار جدید و نو می نمایاند. انگار نه انگار که تاریخی از روی آن سپری شده است.
فکر کنم جعلی است.
مانند ستون کوروش جعلی است.

از وی این پاسخ را دریافت کردم:

شما اون بالا از علم و پیشرفت سخن گفتید

چی شد  .در عمل جهل را پیشه کرده اید
یکی از علوم نوین باستان شناسی هست.

این شمشیر  در یک موزه مشهور در آمریکا ب نمایش گذاشته شده.

فقط یک پانترک میتواند  بدون تخصص  در علم باسنان شناسی نظر بدهد  و هرآنچه را که بر خلاف منافع ش باشد  جعل بداند.

و من، دوستی با یک پانفارس را اینگونه به پایان رساندم.

خیلی برآشفته شدی خانم.

من، به عنوان یک انسان کنجکاو و دارای عقل و شعور، شک‌ و  سوال علمی خودم را مطرح کردم.
اگر باستانشناسی شما نمی تواند یک سوال و شبهه ها را برتابد و تحمل بکند، گناه از باستانشناسی و تفکر فاشیستی است.

یک آدم علمی، همه نظریه‌ها و تئوری ها و شواهد باستان‌شناسی را هم به زیر سوال می برد.
شما قابل بحث نیستید. چون نه تنها پانفارس هستید، بلکه فاشیستی هم فکر می کنید.

آیا در این مدت، من شما را به پانفارس یا فاشیسم متهم کرده بودم و یا جز بحث منطقی، با شما سخنی گفته بودم؟

چی شد که برچسب قدیمی پانفارس‌ها را برداشته و به من زدید؟

بنظر می آید که با معنا و مفهوم پانیسم آگاهی ندارید.

به هر حال، بهتر است که با هم در تعامل نباشیم. چون، شما ظرفیت بحث را ندارید.

متشکرم.

انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
07.04.2022


No comments:

Post a Comment

چند سوال از خانم شیرین عبادی و نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا

  چند سوال از خانم شیرین عبادی  و  نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا بو گونکو دانیشیقدا بیر نئچه قونون اوستونده دایاندیم. بیر یاند...