Sunday, April 10, 2022

فعالان ملی و ملتچی‌های تورک آگاه باشید


 


فعالان ملی و ملتچی‌های تورک آگاه باشید

فعالان ملی و ملتچی‌های تورک، آگاه باشید و
تسلیم جنگ روانی اتاق‌های فکری پانفارس‌ها، علیه افغانستانی‌ها و سنی‌ها نشوید.

اتاق‌های فکری نژادپرستان پانفارس می خواهند، با ترساندن تورک‌ها و شستشوی مغزیشان، تورک‌ها را در قتل عام سنی‌ها و افغانستانی‌ها شریک جرم خودشان بکنند.

یعنی، فارس‌ها می خواهند با شستشوی مغزی تورک‌ها، دوباره و در جنگی دیگر، از تورک‌ها سواری بگیرند

اخیرا، اتاق‌های فکری نژادپرستان پانفارس، ویدیوهای تازه و قدیمی بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می کنند که در آن ها، مهاجران افغانستانی را در حال اعمال خشونت بر علیه فارس‌ها نشان می دهند.

متاسفانه، تعدادی از فعالان تورک، عرب و ... هم همان ویدیوها و نوشته های تحریک آمیز  را در شبکه‌های اجتماعی خود، بازنشر و تبلیغ کرده و به احساسات نژادپرستانه پانفارس‌ها و ایرانی‌های فارسزده دامن می زنند.

این ویدئوها و نوشته های فارسی روی آن ها، ایرانی‌های هیجانی را برای قتل عام افغانستانی‌ها و سنی‌ها تحریک، تحریص و تشویق می کنند.

اتسمفر جدید روانی- اجتماعی نشان می دهد که اتاق‌های فکری پانفارس ها، نقشه قتل عام ده ها هزار انسان سنی تورکمن، بلوچ و افغانستانی را کشیده‌اند.

اتاق‌های فکر نژادپرستان فارس، می خواهند  کشتار و قتل عام ده‌ها هزار انسان بیگناه و سنی مذهب را بدست مردم هیجان زده در اقسا نقاط ایران، در کوچه‌ها و خیابان ها انجام بدهند تا خودشان را از مسئولیت قتل عام ها دور نگه بدارند.

آن‌ها می خواهند، خشم چهل ساله انباشته ملل در ایران بر علیه ملاها و فارس‌ها را به سمت و سوی سنی‌های افغانی، سنی‌های تورکمن و سنی‌های بلوچ تغییر مسیر بدهند.

آگاهیم که تک‌تک افراد ملل دهگانه در ایران، از فشارهای مختلف در زندگی روزانه، خشمگین، عصبانی، پرخاشگر، قانون‌گریز، عدم تحمل دیگری، آماده شعله ور شدن و انتقام گرفتن شده‌اند.

اتاق‌های فکر پانفارس، راه‌ تخلیه خشم، هیجان، پرخاشگری، عدم تحمل دیگری مردمان را در بسیج احساسات تک‌تک این افراد به سمت سنی ها و افغانستانی‌ها یافته اند.

سوا این است:

چرا در چهل سال گذشته که چهار-پنج میلیون افغانستانی به ایران پناهنده شده بودند، چنین تبلیغات ترسناکی نبود؟

چرا الآن که چند صد افغانستانی وارد ایران شده اند، همه مردمان در ایران را به کشتن افغانستانی‌ها و سنی‌ها تحریک می کنند؟

آیا اکنون تعداد افغانستانی‌های پناهنده، بسیار بیشتر از گذشته است؟

آیا افغانستانی‌های پناهنده، امنیت ملی ایران را تهدید کرده اند؟

اگر تهدیدی بر علیه ایران موجود است، چرا دولت ایران، افغانستانی‌ها را در کمپ‌های موقت متمرکز و نگهداری نمی‌کند؟

چرا اتاق‌های فکر پانفارس‌ها، افغانستانی‌ها و سنی ها را نه خطر و تهدیدی علیه فارس‌ها و ایران که تهدیدی بر علیه تک تک ملل تورک، عرب، لور، مازنی، گیلک و فارس نشان می دهند؟

کدام گروه‌ها و افراد در گسترش همان ویدئوها و جنگ روانی، در کنار پانفارس‌ها جبهه گرفته اند؟

چه‌منافعی عاید بعضی از شبکه های اجتماعی و ادمین ها می شود که در تلاشند تا ملت تورک، عرب، لور، گیلک، مازن و فارس را بر علیه افغانستانی ‌ها و سنی‌ها تحریک بکنند؟

فعالان ملی و ملتچی‌های تورک، آگاه باشید که اتاق‌های فکری پانفارس‌ها می خواهند، بواسطه چند شبکه اجتماعی و ادمین‌های تحت کنترل مستقیم و غیر مستقیم خودشان، ملت تورک را در قتل عام افغانستانی‌ها و سنی‌ها شریک جرم خودشان بکنند.

چرا؟
چون:

بیر - افغانستانی‌ها و سنی‌ها، دشمن تورک‌ها نسیتند‌.

ایکی - اگر در بین پانفارس‌های نژادپرست و افغانستانی‌ها، دشمنی وجود داشته باشد، ربطی به تورک‌ها ندارد.

ائوچ - در چهل سال گذشته که بیش از چهار میلیون افغانستانی به ایران پناهنده شده بودند، افغانستانی ‌ها در آزربایجان ماندگار نشدند.

چرا که اکثر افغانستانی‌ها، مانند فارس‌ها، خودشان را دری زبان (فارس) و آریایی نژاد می دانند.

بر عکس فارس‌ها، آزربایجان، تورک و تورک زبان است و با اکثر افغانستانی‌ها هیچ نقطه مشترک زبانی و نژادی ندارد.

البته که تعداد زیادی از افغانستانی‌ها تورک هستند که قدمشان روی چشمان تورک‌های آزربایجان و تورکیه خواهد بود.

لذا، افغانستانی‌ها در آزربایجان با مشکل زبانی روبرو می شوند. ولی در میان فارس‌ها، مشکل زبانی و نژادی نخواهند داشت.

در چهل سال گذشته، مهاجران افغانستانی، در مناطق فارس نشین زندگی و اقامت می‌کرده‌اند اما تنها، در هنگام کوچ بسمت اروپا و آمریکا، از خاک آزربایجان، به تورکیه عبور کرده اند.

در چهل سال گذشته، افغانستانی‌ها برای تورک ها در ایران و تورکیه، مشکل اجتماعی ایجاد نکرده اند.

از طرف دیگر، آزربایجان، بزرگترین منطقه مهاجر فرست در ایران است.

چرا که دولت پانفارس ایران، برای عقب مانده نگه داشتن تورک‌ها، توان اقتصاد درونی ازربایجان را نابود کرده است.

اقتصاد آزربایجان، توان جذب نیروی کار مهاجر را ندارد. یعنی در آزربایجان، امکان و فرصت اشتغال نه تنها برای افغانستانی‌ها که برای خود تورک‌ها هم‌ موجود نیست.

مهاجران، به سرزمینی می کوچند که کار و درآمد داشته باشند.

مناطق مرکزی ایران، تنها جایی است که با تکیه بر نیروی کار ارزان افغانستانی‌ها و دیگر مهاجران آباد شده و هم ظرفیت جذب مهاجران جدید افغانستانی را دارد.

همان طور که اتاق‌های فکر پانفارس‌ها، در جنگ هشت ساله‌یشان بر علیه عراقی‌ها، تورک ها را به هیجان آورده و از آن ها در راستای منافع پانفارس ها، سواری گرفتند، اکنون هم می خواهند با ترسانندن تورک‌ها از افغانستانی ها، دوباره از تورک‌ها، سواری بگیرند.

با آگاهی از بازی و جنگ روانی اتاق‌های فکر پانفارس‌ها، اجازه ندهیم تا تورک ها را شستشوی مغزی کرده، در قتل عام سنی‌ها و افغانستانی‌ها، از تورک ها سوء استفاده بکنند.

انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
10.04.2022
















No comments:

Post a Comment

چند سوال از خانم شیرین عبادی و نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا

  چند سوال از خانم شیرین عبادی  و  نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا بو گونکو دانیشیقدا بیر نئچه قونون اوستونده دایاندیم. بیر یاند...