Saturday, April 30, 2022

می گوید: ایران از اقوام تورک، لور، تورکمن، کرد، فارس و بلوچ تشکیل شده است


 


می گوید:
ایران از اقوام تورک، لور، تورکمن، کرد، فارس و بلوچ تشکیل شده است.

می پرسم:
پس، قشقایی، گیلک، مازنی، تالشی، سنی، مسیحی، یهودی، بهایی، بی دین، و ... چی هستند؟

بیر - ایران کشوری تازه تاسیس و پس از اشغال کشورها و قتل عام ملل غیر فارس و در کمتر از یکصد سال قبل تشکیل شده است.

ایکی - همین ملل غیر فارس تحت اشغال فارس‌ زبان‌ها و ایران، در همان یکصد سال گذشته، بارها برای کسب استقلال مجدد خودشان، دست به انقلاب‌های مسلحانه زده‌اند.

ائوچ - فارس‌ها و ایران، با دو ملت تورک و عرب، در حال جنگ دایمی است و قدرت گیری تورک ها و زبان تورکی، عرب ها و زبان عربی را تهدیدی برای موجودیت ایران و فارس و فارسی می دانند و این دشمنی را هم پنهان نمی کنند.

دورد - تا کنون، هیچ فارسی نپذیرفته است که قومی و سرزمینی به نام فارس وجود داشته و دارد.
آن‌ها معتقدند که تنها بخش بسیار کوچکی از سرزمین‌های قشقائیستان، «فارس» یا «استان فارس» نامیده شده است. تاریخ این نامگذاری هم کوتاهتر از نام ایران است.

بئش - پانفارسیسم، متشکل از افراط گرایی شیعی و افراط گرایی فارسی است.
پانفارسیسم با سنی ها: یعنی تورکمن ها، بلوچ‌ها و بخشی از کردها به طوز ذاتی دشمن هستند و برای نابودی آن‌ها سنگ تمام گذاشته اند.

آلتی - ارمنی ها، تنها قومی است که متحد طبیعی فارس ها در منطقه تلقی می شود.
برای همین هم، فارس ها، تنها به ارمنی‌ها اجازه داده است تا در مدارس و دانشگاه‌‌ها، به زبان ارمنی هم تحصیل بکنند.

یئددی - یعنی ایران و فارس ها، تورک‌های آزربایجان، قشقایی، و تورکمن‌ها را جزو انیرانیان و دشمن فارس و زبان فارسی می دانند و با تورک ها دشمنانه رفتار می کنند.

سگگیز - اگر ملتی متشکل از اقوام فوق وجود می داشت که ایرانی بوده و در مالکیت بر ایران، از مالکیت مشاع و حقوق مساوی برخوردارند، باید همه آن اقوام (بقول شما) یا ملل (در نظرگاه من) از همه حقوق طبیعی، قانونی و حقوق بین الملل، به میزان صد در صد مساوی برخوردار باشند.

دوققوز - تجمیع همه حقوق در کفه ترازوی فارس زبان‌ها، این تعادل و‌مساوات را بهم می ریزد و نشان می دهد که ملتی به نام ایران یا ملل ایرانی و یا اقوام ایرانی وجود خارجی ندارند.
آن چه وجود دارد، تلاش پروپاگاندایی پانفارس‌ها، برای ساخت و تداوم ایران جعلی است که دارای تضاد درونی هست و این تضادها ی درونی و ذاتی، ایران را نابود خواهد کرد.

اون - اگر به نام‌ هر کدام از این واحدهای سیاسی (قوم یا ملت ممیزه و عناوین سیاسی هستند) دقت بکنیم، متوجه می شویم که هر کدام از آن ها، یک «نام ملی» برای خود دارند که ممیزه هر کدام از آن ها با دیگران است. پس آن ها ملت هستند.

اون‌بیر - استفاده از کلمه «قوم» یا «اقوام» توهین به هویت ملی مستقل آن ملل  محسوب می شود.
کلمه قوم، به ایران جعلی اجازه می دهد تا هویت جعلی مورد نظرش را به همه آن ملل تحمیل بکند.

اون ایکی -  احاد آن ملل، رهبران، احزاب و روشنفکران آن ملل، در مقابل تحمیل «ایرانیت» به آن ها مقاومت کرده اند. بار ها بر علیه ایران و ایرانیت، انقلاب مسلحانه کرده و حتی دولت تاسیس کرده اند.

اون ائوچ - روشنفکران مسئول آن ملل، همین حالا هم در حال آماده تاسیس مجدد دولت ملی خودشان و کسب استقلال از ایران فارسزده هستند.

اون دورد - چرا که همه آن ملل، بجز فارس زبان ها، دارای سرزمینی با مرزهای معین تاریخی، دارای ملت، تاریخ ملی، زبان ملی، و اراده سیاسی برای تاسیس مجدد دولت ملی هستند.
یعنی همگی ملت هستند، جز فارس زبان‌ها.

انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
29.04.2022




















No comments:

Post a Comment

چند سوال از خانم شیرین عبادی و نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا

  چند سوال از خانم شیرین عبادی  و  نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا بو گونکو دانیشیقدا بیر نئچه قونون اوستونده دایاندیم. بیر یاند...