Thursday, June 27, 2013

در بنیاد شهید 185 میلیارد تومان حیف و میل شد






امیر خجسته؛ نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: : عدم شفافیت در عملکرد رئسای بنیاد شهید و جانبازان، وجود شائبه های مختلف در بخش‌های اقتصادی بنیاد شهید ، کشف اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی و حیف و میل بیش از ۱۷۰ میلیارد  تومان از دارایی های بانک دی در صرافی ها باعث این تحقیق شده است.

او در رابطه با وضعیت 170 میلیارد تومان هم گفت:  این رقم از طرف صرافی های خاصی به کشور امارات و شهر دبی انتقال داده شده که در این رابطه تعدادی از افراد دستگیر شده اند و عده ای دیگر به خارج از کشور فرار کرده اند.

بنیاد شهید و امور جانبازان انقلاب اسلامی یکی از سازمان های وابسته به علی خامنه ای است که "تقدیس" می شود و رهبر ایران و مسئولان این سازمان به نهادهای نظارتی اجازه بازرسی و حسابرسی در این نهاد را نمی دهند. اما ظاهرا اش در این بنیاد به قدری شور شده که خامنه ای و مسئولان این تشکیلات اجازه حسابرسی و تحقیق در این سازمان را صادر کرده اند و بعد از 34 سال غارت اموال و پول های مردم به نام "شهدا و جانبازان"، اجازه تحقیق و تفحص از این تشکیلات صادر شده است.

در این رابطه، یکی از نمایندگان مجلس، سوء مدیریت، اهمال کاری در درمان ایثارگران و جانبازان، انتصاب افراد غیر‌صلاحیت دار را از مهمترین محورهای تحقیق و تفحص از بنیاد شهید دانست.

این سخنان در حالی بیان می شود که برای سال ها، خانواده شهدا و جانبازان مورد توجه این تشکیلات نبود و بخش اعظم بودجه آن صرف خانواده های عراقی، لبنانی و فلسطینی می شد و مطبوعات تهران پر از گلایه های جانبازانی بودند که از نبود دارو و درمانشان و گرانی آن ها شکایت می کردند و حتی "گوناز تی وی " هم در رابطه با مسایل درمانی آنان برنامه مستقلی را پخش کرد.

این نماینده  مجلس نهم، سوء مدیریت شدید در بخش درمانی جانبازان را از دیگر نقاط ضعف بنیاد شهید خواند و گفت: شهادت غریبانه برخی از جانبازان و ایثارگران به دلیل اهمال کاری های انجام گرفته از سوی بنیاد شهید از دیگر مواردی است که در تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح است.

به نظر می رسد، علت اجازه به مجلس برای سر درآوردن از حساب و کتاب های این تشکیلات عریض و طویل، نزدیکی هر چه بیشتر به جنگ با غرب است و رهبران ایران می خواهند تقصیر تمامی کوتاهی ها و حیف و میل های 185 میلیارد تومانی را از گرده علی خامنه ای برداشته، بر گردن چند کارمند بگذارند و با محکوم کردن آن ها، خامنه ای را مدافع حقوق رزمندگان سابق نشان دهند و به مردم تفهیم کنند که اگر در جنگ احتمالی با غرب شرکت کنند و شهید یا ناقص شوند، هزینه زندگی خانواده آن ها و درمان نقص عضو و جانبازی آنان تامین خواهد شد.

نماینده همدان، فامنین وقهاوند در مجلس شورای اسلامی، افزود: برخلاف تصوراتی که در برخی افراد جامعه در مورد رفاه ایثارگران وجود دارد، بی عدالتی در مورد ایثارگران و خانواده شهدا موج می زند

امیر خجسته ، طراح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران، در باره مقاومت های این بنیاد در چهار سال گذشته در مقابل خواست نمایندگان گفت: پس از تشکیل مجلس نهم ، جلساتی با مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران داشتیم و خواستار رسیدگی به مسائل امور ایثارگران شدیم اما متأسفانه هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.



No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...