Thursday, June 27, 2013

جگر خواری و دختر فروشی سوری ها








جنایت علیه بشریت نه تنها در نبرد میان ارتش و جنگجویان سوری بلکه در کمپ های پناهندگان سوریه در حال رشد است. بنا بر تصاویری که تلویزیون های غربی از پناهندگان سوریه نشان داده اند، خانواده های سوری پناهنده به دیگر کشورهای عربی، برای تامین نان و نیازهای خانواده یشان، مجبور شده اند تا دختران کم سن و سال خودشان را بفروشند.

پناهندگان سوری: مردان، زنان، دختران و پسران، مسلمان هستند که به دنبال امنیت و تامین جانی خود و اعضای خانواده یشان، سوریه را ترک کرده و تعدادی از آنان در کشور عرب و مسلمان اردن، پناه گرفته اند.

همان طور که در اغلب کشورها رایج است، دولت اردن هم به این پناهندگان اجازه نداده تا کار کرده و هزینه های خانواده هایشان را از راه کار تامین کنند. برای همین، خانواده ها، بخصوص مادران تنها، مجبور شده اند تا دختران کم سن و سال خودشان را در قبال دریافت پول اندکی به شوهری بفروشند.

عمده مشتری این دخترکان باکره و کوچک، مردان عرب و مسلمانی هستند که در حاشیه خلیج زندگی می کنند. حداکثر مبلغی که تا کنون برای یک دختر 13 یا 14 ساله و باکره پرداخته شده، بین 3500 تا 5000 دلار در نوسان بوده است.

بعضی از زنان، به دلالی این دخترکان در کمپ ها مشغولند. آنان گر چه محجبه هستند و در مواجهه با خبرنگار زن غربی صورتشان را می پوشانند تا شناخته نشوند اما می گویند: "راه چاره ای برای مادران سوری و پناهنده در کمپ نمانده است. آنان نمی توانند خودفروشی یا دزدی کنند و مجبورند تا دخترانشان را بفروشند"

 خبرنگاری که این موضوع را پیگیری کرده است، عنوان می کند که این ازدواج ها زیاد دوام نمی آورد و حداکثر تا دو هفته ادامه می یابد و این دختران، بعد از آن، به مانند زنان بیوه و مطلقه، به نزد مادر پس فرستاده می شوند و چاره ای جز ادامه تن فروشی دینی ندارند.

ولی آیا راه نجات این خانواده ها و دختران از چنگال بی عدالتی، جنایتی که بشار اسد در حق آنان اعمال کرده و می کند و از مصایب پناهندگی، این است که جامعه بشری به تداوم این نوع جنایت علیه بشریت تماشاگر باشد؟

کجایند آن آیت الله های با غیرت که چنگ به صورت بیندازند و خودکشی کنند از شنیدن تن فروشی دخترکان مسلمان سوری؟
این آیت الله ها چه طور نشسته اند و آرام می خوابند و به آیت الله علی خامنه ای، سپاه و بسیج اجازه می دهند تا بر تداوم جنایت علیه بشریت و انسان ها در سوریه ادامه دهند تا جامعه بشری شاهد تداوم این فجایع علیه انسانیت باشد؟

چاره چیست؟ آیا چاره در آن هست که هر مسلمانی رفته و دختر جوانی را با مقداری پول خریده و مانند برده جنسی با وی رفتار کند؟ و زمانی که عطش سکسش آرام شد، دخترک را به خانواده اش برگرداند؟ یا می توان راه حل انسانی (نه مسلمانی) برای این بحران اندیشید؟

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در باره حمایت از پناهندگان مسئولیت دارد اما شمار و سیل پناهندگان در اندازه هایی است که این سازمان و کشورهای همسایه سوریه نمی توانند در کوتاه مدت از عهده تامین نیازها و اسکان آنان برآیند.

به نظر می رسد که انسان ها و مسلمانانی که هنوز انسانیت در درون آنان و به جای سکس، زنده است، آستین بالا زده و اندکی پول به کمیساریای عالی سازمان ملل متحد یاری کنند و از آن تشکیلات بخواهند که در اسکان و تامین نیازهای انسانی این زنان و کودکان سریعتر اقدام کنند.

راه دیگر آن است که مردم کشورهای مسلمان، خود دست بکار شده و تشکیلات جدیدی برای حمایت از پناهندگان مسلمان، در گوشه و کنار جهان خلق کنند و زندگی و نیازهای آنان را تامین کنند.

درد دختر فروشی پناهندگان سوری کمتر از جگر خواری یک سوری نیست که مخالفی را زخمی کرده و با آن که مخالف زخمیش هنوز زنده است، دست در شکم وی کرده و جگر او را بیرون کشیده و می خورد. این اتفاق، داستان خیالی نیست. زندگی و واقعیت مسلمانان در سوریه است. سوری های مسلمان، به نام دین و مسلمانی، همدیگر را می خورند و دخترانشان را می فروشند. مسلمانان، انسانیت کجاست و به نام دین، به کجا می روید؟


No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...