Thursday, June 27, 2013

بعد از اردبیل، خوزستان هم بی نان ماند






مدت ها بود که نان کافی در چند شهر اردبیل پیدا نمی شد. مردم در شهرها برای خریدن نان، از نیمه شب در جلو نانوایی ها صف می کشیدند اما دولت آرد کافی برای پاسخ به نیازهای غذایی مردم به نانوایی ها نمی داد و نمی دهد. نانوایی ها مجبور بودند، مدت زمان اندکی را در نانوایی هایشان کار کنند. از این رو، بسیاری از نانوایی ها به علت نبودن آرد کافی، در مغازه هایشان را بستند. 
مردم تورک چند شهر اردبیل در هر کجا که می شد، به کمبود نان اعتراض می کردند. گر چه این اعتراض ها ادامه دارد اما بشکل اعتراض عمومی درنیامده و شهرها را تعطیل نکرده است.

نان، در حالی  در این شهر ها کم پیدا می شود که دولت و مقام های ایران از توان اداره دنیا سخن می گویند اما توانایی آنان در تامین نان روزانه مردم در چند شهر اردبیل، صفر است.

دولت ایران، نه توانسته و نه می خواهد بر درد کمبود نان در چند شهر اردبیل درمانی بگذارد بلکه به نظر می رسد، اپیدمی بی توجهی به کمبود نان در شهرهای آذربایجان در حال گسترش به عربستان یا خوزستان است و چند شهر عربستان با کمبود نان مواجه شده اند و مردم فقیرش هم نبود نان در نانوایی ها و سر سفره هایشان را تجربه می کنند.

این در حالی است که دولت احمدی نژاد، در آغاز حکومت هشت ساله خود، به مرم وعده داده بود که پول نفت را بر سر سفره های مردم خواهد برد.

 عربستانی ها (خوزستانی ها)  در حالی گرسنه می خوابند که بر روی انبوه مخازن نفت و گاز می خوابند. شهرهای فارس با پول ثروت آنان آباد می شوند. نفت و گازشان به وسیله فارس ها به غارت می روند و نان، به وفور در فارسیستان یافت می شود.
محسن رضایی: یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری؛ در دیدار با تعدادی از حزب اللهی های کوچیده به استان خوزستان و جایگزین شده ها با عرب ها، وعده داده که در صورت تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری، دو درصد از درآمد نفت را به رونق خوزستان اختصاص خواهد داد.

این وعده در حالی به مردم داده شده است که خبرهای رسیده از چند شهر این استان نبود نان کافی برای مصرف روزانه شهروندان را تایید می کنند.


در زیر متن خبر خیرکزاری فارس را ببینید  


کمبود آرد و نان در اردبیل و خوزستان منجر به اعتراض ساکنان برخی شهرهای این دو استان شده است.

به گزارش استان بان، خبرگزاری فارس روز یک‌شنبه (پنجم خرداد) گزارش کرده که کمبود آرد در برخی شهرهای خوزستان مردم و نانوایان را با مشکل مواجه کرده است.

این خبرگزاری نوشته کمبود آرد «موجب شده تا مردم در برخی مناطق با مشکلات عدیده‌ای برای تهیه نان مواجه شوند و صف‌های طولانی در برخی نانوایی‌ها ایجاد شود.»

آن طور که این خبرگزاری گزارش کرده است: «مشکل کمبود آرد هنوز در کل استان همه‌گیر نشده و فقط در تعدادی از شهرها وجود دارد.»

در پیوند با این گزارش٬ سایت محلی «نیریمیز» نوشته که از چند روز پیش به دلیل کمبود نان٬ صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌های شهر «نیر» در استان اردبیل تشکیل شده است.

این سایت از «عدم اختصاص سهمیه کافی»٬ «افزایش قیمت گندم»٬ «فروش غیرقانونی آرد» و «قاچاق گندم به کشورهای همسایه از جمله عراق» به عنوان مهم‌ترین عوامل کمبود نان در این شهر نام برده است.

در یک ماه گذشته اخبار فراوانی درباره کمبود نان در شهرهای مختلف ایران گزارش شده است.


No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...